دستگاه ان وی ار (NVR) چیست ؟ | 0 تا 100 دستگاه nvr

دستگاه ان وی ار (NVR) چیست

دستگاه ان وی آر (NVR) چیست؟

دستگاه ان وی ار (NVR) چیست / برای ضبط تصاویر و داده‌های دوربین‌های مداربسته به دستگاه‌های ضبط‌کننده تصاویر احتیاج داریم. با توجه به نوع سیستم دوربین‌های مداربسته که به دو دسته دوربین‌های آنالوگ و یا HD و دوربین‌های تحت شبکه یا همان IP تقسیم می‌شوند نوع دستگاه‌های ضبط‌کننده نیز متفاوت می‌شوند.در ضمن اگر شما میخواهید میتوانید بر روی دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین مداربسته چیست کلیک کنید و آن را  کامل و مفصل تر مطالعه بفرمایید

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دستگاه ان وی ار کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

برای ضبط تصاویر دوربین‌های آنالوگ و HD به دستگاه ضبط تصاویر DVR نیاز داریم و برای ضبط و ذخیره داده‌ها و صدا و تصاویر دوربین‌های تحت شبکه IP به دستگاه‌های ضبط‌کننده ان وی آر (NVR) نیاز داریم. در واقع دستگاه‌های ان وی آر NVR وظیفه ذخیره‌سازی تصاویر دوربین‌های مداربسته IP را در یک سیستم نظارت تصویری تحت شبکه به عهده دارند.

واژه انگلیسی NVR مخفف کلمات Network Video Recorder می‌باشد.

سیستم‌های دوربین مداربسته تحت شبکه IP با یک دستگاه ضبط‌کننده ویدیوی تحت شبکه (NVR) می‌توانند به شما کمک کنند تا عملکرد دوربین‌های مداربسته خود را مشاهده کنید و ایمنی، امنیت و کارایی را بهبود ببخشید. در این راهنما، بیاموزید که در یک دستگاه ان وی آر (NVR) به دنبال چه نکاتی از دستگاه باشید.

ویژگی‌های دستگاه ضبط‌کننده NVR:

از جمله ویژگی‌های یک دستگاه ضبط‌کننده ویدیویی (NVR): فضای ذخیره‌سازی ابری، ارتباط با دوربین‌های IP با کیفیت بالا، دسترسی از راه دور به فیلم‌ها و ویژگی‌های سیستم مدیریت ویدیوی پیشرفته (VMS).

ضبط‌کننده ویدیوی شبکه (NVR) یک سیستم کامپیوتری است که فیلم‌های ویدئویی را ضبط می‌کند و آن را روی یک هارد دیسک، یک دستگاه ذخیره‌سازی انبوه یا ذخیره‌سازی ابری ذخیره می‌کند. NVR‌ها با دوربین‌های تحت شبکه (IP) جفت می‌شوند تا یک سیستم نظارت تصویری تحت شبکه ایجاد کنند.

یک سیستم دوربین NVR می‌تواند به اندازه یک دوربین کوچک باشد یا در سراسر هزاران دوربین در چندین مکان در سراسر جهان باشد. دوربین‌های داخلی و خارجی را می‌توان در مکان‌های مختلفی در اطراف ساختمان‌ها و املاک قرار داد. آن‌ها معمولاً در کل 24 ساعت روز و هفت روز هفته به صورت متناوب و یک سره کار می‌کنند و می‌توانند برای ارسال پیام هشدار به شما در پاسخ به فعالیت‌های خاص در زمان‌های خاص روز برنامه‌ریزی شوند.

هنگام انتخاب و خرید دستگاه ضبط‌کننده ویدیویی ان وی آر NVR برای سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه IP خود به نکات زیر توجه کنید:

تعداد کانال‌های خروجی دستگاه: دستگاه NVR در أنواع 4 کانال و 8 کانال و 16 و 32 کانال تولید و موجود می‌باشند. که خریدار نسبت به تعداد دوربین‌های به کار رفته در سیستم مداربسته تحت شبکه خود، اقدام به انتخاب و خرید NVR با همان تعداد کانال می‌کند.

رزولوشن قابل پشتیبانی دستگاه NVR: هر کدام از مدل‌های دستگاه‌های NVR قابلیت پشتیبانی از دوربین‌های مداربسته IP با رزولوشن (کیفیت تصویر) مشخص و معینی را دارند. به هنگام خرید NVR باید توجه داشته باشید که دستگاه NVR از رزولوشن دوربین‌های سیستم مداربسته شما پشتیبانی کند. به عنوان مثال چنانچه در سیستم مداربسته تحت شبکه شما دوربین مداربسته IP با کیفیت تصویر 5 مگاپیکسل وجود دارد شما باید NVR انتخاب و خریداری کنید که قدرت پشتیبانی تا 5 مگاپیکسل را داشته باشد.

تعداد هارد قابل پشتیبانی: عمده دستگاه‌های NVR داده‌ها و تصاویر دوربین‌ها را بر روی هارد‌های ذخیره ساز با حجم‌های گوناگون ذخیره و نگهداری می‌کنند. به دلیل اینکه دستگاه NVR به صورت شبانه روزی مشغول ضبط تصاویر می‌باشند، ممکن هست که یک هارد با حجم پایین گنجایش تمام داده‌ها و تصاویر ضبط شده را نداشته باشد از همین رو دستگاه NVR با قابلیت پشتیبانی از چند هارد جهت ذخیره‌سازی تصاویر تولید و موجود می‌باشد.

پهنای باند در دستگاه NVR: قابلیت پهنای باند فقط در دوربین‌های مداربسته تحت شبکه IP وجود دارد. و به این معنی است که دستگاه NVR چه تعداد دوربین IP و با چه کیفیت تصویری را پشتیبانی می‌کند.

پهنای باند در دستگاه‌های NVR با واژه “BANDWIDTH” مشخص می‌شود. واحد اندازه‌گیری پهنای باند مگابیت بر ثانیه می‌باشد. به این معنی که در هر ثانیه چند مگابیت اطلاعات و داده منتقل می‌شود. که به صورت Mbps: Mega bit per second

نمایش داده می‌شود.

فشرده‌سازی تصاویر: قابلیت فشرده‌سازی در دوربین‌های مداربسته تحت شبکه موضوعی مهم و کاربردی می‌باشد. فشرده‌سازی در دستگاه‌های NVR ارتباط مستقیم با قابلیت و توان ذخیره‌سازی دستگاه و همچنین پهنای باند دستگاه NVR دارد.

دستگاه‌های ضبط تصاویر ان وی آر (NVR) از قابلیت فشرده‌سازی با 2 استاندارد جهانی “H. 265” یا “H. 264” برخوردار هستند.

قابلیت POE در دستگاه NVR:

دستگاه ان وی ار (NVR) چیست / بعضی از مدل‌های دستگاه ان وی آر (NVR) در برخی از کانال‌های دستگاه قابلیت POE وجود دارد. قابلیت PoE، امکان انتقال جریان برق مصرفی دوربین‌ها را روی کابل شبکه بوجود می‌آورد. در این روش کابل شبکه در کنار انتقال اطلاعات و داده‌های دوربین‌ها مسؤلیت انتقال برق مصرفی دوربین را نیز برعهده دارد. بدین ترتیب نیاز به کابل‌کشی به حداقل می‌رسد و در هزینه‌ها و زمان اجرای پروژه صرفه‌جویی می‌شود.

قابلیت Synchronous Playback در دستگاه NVR:

یکی دیگر از قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی و پر طرفدار دستگاه‌های ضبط تصاویر قابلیت Synchronous Playback یا همان پخش هم زمان تصاویر می‌باشد. دستگاه NVR که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند قادر است که هم زمان چند تصویر که در گذشته توسط دوربین‌ها ثبت شده‌اند را بر روی صفحه نمایشگر و به صورت یکجا و هم زمان نمایش دهد.

 

وظایف دستگاه NVR:

به جهت درک هرچه بهتر وظایف یک دستگاه ضبط تصاویر NVR ابتدا باید سیستم‌های تحت شبکه IP را بهتر بشناسیم.

سیستم‌های تحت شبکه (IP) چگونه کار می‌کنند؟
سیستم‌های مداربسته تحت شبکه از سه بخش دوربین‌ها، شبکه و NVR تشکیل شده‌اند. در اینجا نحوه کار و ارتباط آن‌ها با یکدیگر آمده است:

دوربین‌های تحت شبکه: انواع مختلفی از دوربین‌های امنیتی در بازار وجود دارد. از جمله دوربین‌های آنالوگ (به دلیل وضوح پایین، فناوری قدیمی در نظر گرفته می‌شوند) و دوربین‌های WiFi بدون سیم (معمولاً برای سیستم‌های دوربین امنیتی خانگی به جای مکان‌های تجاری استفاده می‌شوند). دستگاه‌های NVR معمولاً در ترکیب با دوربین‌های IP استفاده می‌شوند. دوربین‌های IP که از اتصال اترنت استفاده می‌کنند، دوربین‌های Power over Ethernet (PoE) نامیده می‌شوند. کابل‌های اترنت دو کاره هستند، دوربین را تغذیه می‌کنند و داده‌ها را به NVR منتقل می‌کنند، که نصب را آسان‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند. دوربین‌های IP PoE معمولاً در دو سبک ارائه می‌شوند: دوربین‌های بولت و دوربین‌های دام.

دستگاه‌های NVR: بخش کلیدی یک سیستم نظارت تصویری تحت شبکه، دستگاه ان وی آر(NVR) است که خود یک دوربین نیست. برخی از NVR‌ها دستگاه‌هایی هستند که حاوی هارد دیسک هستند. برخی دیگر مبتنی بر ضبط بر روی یک فضای ابری هستند و از ذخیره‌سازی و فناوری ابری استفاده می‌کنند. با این حال، همه NVR‌ها عملکرد یکسانی را انجام می‌دهند: آن‌ها فیلم ویدیویی را از طریق اتصال داده شبکه دریافت می‌کنند و فیلم را برای بررسی بعداً ذخیره می‌کنند. دستگاه‌های ان وی آر NVR حاوی چندین پورت اترنت هستند، بنابراین می‌توانید چندین دوربین را متصل کنید. به عنوان مثال، یک ان وی آر (NVR) هشت کاناله می‌تواند از هشت دوربین تحت شبکه پشتیبانی کند.

اتصال به شبکه: دوربین‌های امنیتی IP با استفاده از اتصالات سیمی یا بی‌سیم به NVR متصل می‌شوند. به طور معمول، اگر اتصال سیمی باشد، دوربین از طریق کابل شبکه به NVR متصل می‌شود.

چگونه تصاویر دوربین‌های مداربسته IP را مشاهده کنید و فیلم‌های ضبط شده را ببینید؟

دستگاه ان وی ار (NVR) چیست / هنگامی که فیلم دوربین‌های IP به NVR رسید، می‌توان آن را از راه دور، آنلاین یا آفلاین ذخیره یا مشاهده کرد. نرم‌افزار‌های مخصوص این کار معمولاً در خود دستگاه‌های ان وی آر NVR بارگذاری می‌شود و معمولاً این نرم‌افزار‌ها شامل نرم‌افزار راه‌اندازی سیستم دوربین، ورود به سیستم و قابلیت‌های مشاهده برای پخش است. با این حال، نرم‌افزار NVR به تنهایی نسبتاً محدود است. برای ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند هشدار‌های بی‌درنگ و ابزار‌های جستجو، به یک سیستم مدیریت ویدیوی پیشرفته وی‌ام اس (VMS) نیاز دارید.

کاربرد دستگاه ضبط‌کننده NVR:

دستگاه ضبط‌کننده تصاویر ان وی آر به جهت ضبط تصاویر و داده‌های دوربین‌های تحت شبکه کاربرد دارند. در زیر برخی از کاربرد‌های NVR را مشاهده می‌کنید.

ضبط تصاویر و داده‌های دریافتی از دوربین‌های تحت شبکه (IP).

قابلیت و امکان پخش تصاویر و صدا‌های محیط به صورت زنده و لایو

امکان تنظیم و مدیریت تصاویر مانند رنگ، روشنایی و…

تأمین برق مصرفی دوربین‌ها درصورت داشتن قابلیت POE.

قابلیت پردازش تصاویر (تشخیص چهره، تشخیص پلاک خودرو، قابلیت تشخیص حرکت سوژه و …)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *