فناوری Deep learning هایک ویژن چه قابلیت هایی را ارائه می کند ؟

What capabilities does Hikvision's deep learning technology provide?

فناوری Deep learning هایک ویژن چه قابلیت هایی را ارائه می کند ؟

همچنین اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته هایک ویژن کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

همانطور که می دانیم یادگیری عمیق یک فناوری جدید در صنعت نظارت تصویری است که مبتنی بر هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی (AI) است و از مغز انسان برای تجزیه و تحلیل بهتر رویدادهای محیطی استفاده می کند. بنابراین یادگیری به عنوان عمیق یا عمیق نیز شناخته می شود. شبکه عصبی. در این مقاله به معرفی عملکرد هایک ویژن در یادگیری عمیق می پردازیم.

یادگیری عمیق برای هایک ویژن چیست؟

یادگیری عمیق نوعی یادگیری ماشینی است که کامپیوترها را برای کارهایی شبیه به انسان آموزش می دهد: تشخیص چهره، طبقه بندی افراد و وسایل نقلیه، تشخیص اجزای گفتار و محیط، تجزیه و تحلیل رویداد. در سال های اخیر هوش مصنوعی در صنعت نظارت تصویری مورد استفاده قرار گرفته است و با همگام سازی سیستم های مداربسته با هوش مصنوعی هیچ رفتار پنهانی از دید شما و دوربین ها وجود ندارد. در واقع هوش مصنوعی تشخیص انسان را از سایر اجزای محیط ممکن می سازد.

هایک ویژن یکی از بزرگترین تولید کنندگان و تامین کنندگان محصولات نظارت تصویری در جهان است و استفاده از یادگیری عمیق در محصولات آنها گام بزرگی در این صنعت برداشته است. یادگیری عمیق هایک ویژن شامل: قابلیت های تشخیص چهره، شناسایی وسیله نقلیه و قابلیت جستجو بر اساس یک رویداد خاص، چهره یا وسیله نقلیه و غیره است. فراهم می کند

استفاده از یادگیری عمیق در زندگی روزمره

در حال حاضر استفاده از سیستم های مانیتورینگ با فناوری یادگیری عمیق در حال افزایش است زیرا دوربین هایی با این قابلیت می توانند به راحتی به افراد در برقراری امنیت و کنترل محیط کمک کنند.

محیط های پرتردد مانند ادارات، اماکن عمومی و ورودی و خروجی ها از جمله مکان هایی هستند که نیاز به دوربین هایی با قابلیت هوش مصنوعی دارند. هوش مصنوعی یا یادگیری عمیق امکان شناسایی افراد در ترافیک، کنترل ترافیک وسایل نقلیه و جستجوی راه‌اندازی مجدد در صورت نیاز یا زمانی که رویدادها اتفاق می‌افتد را ممکن می‌سازد.

تشخیص چهره:

یکی دیگر از کاربردهای یادگیری عمیق هایک ویژن، تشخیص چهره است. تشخیص چهره به شما امکان می دهد لیستی از چهره ها را در پایگاه داده دوربین انتخاب کنید تا دوربین بتواند بر اساس آن چهره افراد در ترافیک را اسکن و شناسایی کند. دوربین های دارای این قابلیت در اماکن نظامی، فرودگاه ها، بنادر، ایستگاه های قطار و پایانه های مسافربری کاربرد فراوانی دارند، زیرا می توان چهره افراد مشکوک یا تحت تعقیب را در این پایگاه قرار داد تا در صورت مشاهده این افراد، اطلاع رسانی های لازم به این پایگاه داده شود. مقامات.

شناسه وسیله نقلیه:

یکی دیگر از کاربردهای یادگیری عمیق هایک ویژن، توانایی شناسایی وسایل نقلیه است. این ویژگی امکانات تشخیص و تشخیص پلاک خودرو را فراهم می کند تا مسئولان بتوانند جاده ها، بزرگراه ها و خیابان ها را با دقت بیشتری کنترل کنند. از دیگر کاربردهای آن، کنترل ترافیک و ترافیک در خیابان‌های شهر است، به این معنی که این دوربین‌ها می‌توانند وسایل نقلیه را از انسان طبقه‌بندی و تشخیص دهند، نقاط پرتردد را شناسایی کرده و این اطلاعات را در اختیار مقامات و سیستم کنترل قرار دهند. وضعیت ترافیک شهری همچنین امکان کنترل ورود و خروج پارکینگ های مسکونی، تجاری و عمومی با استفاده از این قابلیت و نظارت بر تردد خودروها وجود دارد.

حذف هشدارهای اشتباه:

مطمئناً در سیستم های نظارت تصویری با آلارم کاذب مواجه شده اید و دریافت این آلارم ها باعث سردرگمی شده است. سیستم نظارتی قدیمی و سیستم دوربین مدار بسته حرکات ناشی از حیوانات، برگ ها و حتی نور را به عنوان زنگ هشدار ثبت می کرد و باعث ایجاد آلارم کاذب و سردرگمی کاربران می شد. توانایی یادگیری عمیق هایک ویژن با جدا کردن انسان از سایر اجزای محیط، این هشدارها را کاهش می دهد.

قابلیت جستجوی سریع در پخش:

طبقه بندی و جداسازی انسان ها و وسایل نقلیه در ویژگی یادگیری عمیق هایک ویژن به شما امکان جستجو و فیلتر کردن سریع در یک اجرا را می دهد.

 

Hikvision هایک ویژن Deep Learning محصولات متنوعی با قابلیت یادگیری عمیق ارائه کرده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

  • iDS-2CD7AC5G0-IZHS (Y) (R):

این دوربین 12 مگاپیکسلی یکی از محصولات یادگیری عمیق هایک ویژن است و از ویژگی های هوشمند نیز پشتیبانی می کند. این دوربین با استفاده از استاندارد IP67 در برابر گرد و غبار، باران و برف و همچنین استفاده از استاندارد IK10 در برابر ضربه و عوامل خارجی بسیار مقاوم است. از دیگر ویژگی های این دوربین 12 مگاپیکسلی، پشتیبانی از عملکردهای VCA مانند: ترک چمدان یا موارد دیگر، تغییر صحنه، تشخیص ورود و خروج از یک منطقه، ورود به منطقه ممنوعه، عبور از خط خیالی و ممنوعه و … می باشد. می توان گفت دوربینی ایده آل برای کنترل و نظارت دقیق بر محیط است.

 

  • iDS-2CD7A26G0/P-IZHS (Y):

این دوربین گلوله 2 مگاپیکسلی از ANPR (خواندن پلاک شماره) و قابلیت های یادگیری عمیق پشتیبانی می کند و تمامی امکانات مورد نیاز برای کنترل ترافیک خودرو و وسایل نقلیه را فراهم می کند. این دوربین همچنین از استانداردهای IP67 و IK10 و عملکردهای هوشمند مانند: ورود و خروج از یک منطقه، عبور از خط ساختگی و ورود به منطقه ممنوعه ساختگی پشتیبانی می کند.

 

آخرین کلمه در مورد قابلیت های یادگیری عمیق هایک ویژن

همانطور که نشان داده شد، قابلیت یادگیری عمیق هایک ویژن مبتنی بر هوش مصنوعی است و می تواند کارهای مشابه انسان را یاد بگیرد، شناسایی و تجزیه و تحلیل کند و تخیل ما را از نظر نظارت و کنترل محیط تسهیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *