دوربین مداربسته دیجیتال چیست؟

دوربین مداربسته دیجیتال چیست

دوربین مداربسته دیجیتال چیست؟

دوربین مداربسته دیجیتال چیست؟ برای بسیاری از کاربران این سؤال مطرح می‌شود که دوربین مداربسته دیجیتال یا دیجیتالی چیست؟ آیا دوربین مداربسته دیجیتالی همان دوربین مداربسته تحت شبکه و همان دوربین مداربسته IPاست؟

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

جواب بله می‌باشد. در بازار دوربین‌های مداربسته اصطلاح دوربین دیجیتالی بعد از به بازار آمدن دوربین‌های تحت شبکه به وجود آمد. دلیل این موضوع را نیز می‌توان تکنولوژی قدیمی یا همان دوربین‌های مداربسته آنالوگ را برشمرد. به دلیل آنکه تکنولوژی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه یا IP بعد از تکنولوژی دوربین‌های ابتدایی و همان آنالوگ به بازار آمد، بسیاری از فروشندگان در بازار ایران از اصطلاح دوربین‌های مداربسته دیجیتالی استفاده کردند.

دوربین IP یا دوربین پروتکل اینترنت، نوعی دوربین امنیتی دیجیتال است که فیلم‌های ویدئویی را از طریق شبکه IP دریافت و ارسال می‌کند. آن‌ها معمولاً برای نظارت استفاده می‌شوند. برخلاف دوربین‌های مدار بسته تلویزیونی آنالوگ CCTV دوربین‌های IP به دستگاه ضبط محلی نیاز ندارند، فقط به یک شبکه محلی نیاز دارند.

دوربین‌های مداربسته دیجیتالی کدام هستند؟

دوربین مدار بسته دیجیتال یک سیستم نظارت تصویری مبتنی بر رایانه شخصی و چند کاناله است که از فناوری فشرده‌سازی پیشرفته استفاده می‌کند تا بالاترین کیفیت فیلم و تصویر را برای شما به ارمغان بیاورد. در یک محیط دیجیتال، بسیاری از دوربین‌های مداربسته را می‌توان در یک شبکه نصب کرد و از طریق یک مانیتور مشاهده کرد.

تفاوت بین دوربین‌های امنیتی آنالوگ و دیجیتال چیست؟

دوربین آنالوگ یک دوربین سنتی است که در سیستم‌های مداربسته استفاده می‌شود. ویدئو را از طریق کابل به VCR یا DVR ارسال می‌کند. دوربین‌های IP همه دوربین‌های دیجیتالی هستند که می‌توانند سیگنال‌ها را از طریق کابل ارسال کنند تا در شبکه ذخیره شوند. امروزه بسیاری از سیستم‌های دوربین امنیتی، سیستم‌های ترکیبی هستند که از اجزای آنالوگ و دیجیتالی استفاده می‌کنند.

مزایای دوربین دیجیتال چیست؟

دوربین‌های دیجیتال راحت‌تر از دوربین‌های فیلمبرداری هستند و از آنجایی که خرید و توسعه فیلم ضروری نیست، هزینه‌های عملیاتی کمتر است. همچنین، یک تصویر گرفته شده را می‌توان فوراً بر روی مانیتور بررسی کرد و در صورت لزوم دوباره آن را گرفت.

دوربین دیجیتال چه شکلی است؟

دوربین‌های دیجیتال بسیار شبیه دوربین‌های فیلمبرداری معمولی هستند اما به روشی کاملاً متفاوت کار می‌کنند. هنگامی که دکمه را برای گرفتن عکس با دوربین دیجیتال فشار می‌دهید، یک دیافراگم در جلوی دوربین باز می‌شود و نور از لنز به داخل جریان می‌یابد. تا اینجای کار، دقیقاً شبیه دوربین فیلمبرداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *