نقش دوربین مداربسته حرارتی در کنترل تردد

نقش دوربین مداربسته حرارتی در کنترل تردد

نقش دوربین مداربسته حرارتی در کنترل تردد

نقش دوربین مدار بسته حرارتی در کنترل ترافیک / تاکنون چیزهای زیادی در مورد دوربین های مداربسته حرارتی شنیده ایم، شاید در ابتدای تولید این محصولات، هیچکس تصور نمی کرد که بازدهی غیر قابل تصوری داشته باشد، این محصولات علاوه بر مناطق نظامی، نشت آب در ساختمان های تاسیساتی، انرژی را تشخیص می دهند. مدیریت، اماکن عمومی و کنترل بیماری کووید-19 قابل نصب در خیابان ها و مناطق پرتردد است. اگر تعداد تصادفات یا جرایم رانندگی در یک سال را بررسی کنیم، متوجه می شویم که سالانه 1.24 نفر در دنیا در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند که متاسفانه نیمی از آنها را عابران پیاده تشکیل می دهند. در این مقاله به اهمیت و نقش دوربین های نظارت حرارتی در کنترل ترافیک می پردازیم.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

نظارت بر ترافیک و نظم اجتماعی با استفاده از دوربین های مدار بسته

یک مشکل بسیار رایج این است که بسیاری از عابران پیاده و دوچرخه سواران در صورت وجود ترافیک در تقاطع ها منتظر سبز شدن چراغ راهنمایی نمی شوند و از خطوط ممنوعه عبور می کنند. این رفتار برای آنها خطرناک است و می تواند باعث پارک بیشتر و افزایش آلودگی هوا شود.

با افزایش رشد جمعیت، تولید وسایل نقلیه و ترافیک شهری، همواره نیاز به یک سیستم جامع و یکپارچه کنترل شهر احساس می شود. در حال حاضر شرکت های نظارت تصویری راه حل مناسبی با دوربین حرارتی در کنترل ترافیک ارائه کرده اند و این موضوع مهمی است. گزارش ها حاکی از آن است که استفاده از دوربین های نظارت حرارتی در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است زیرا این سری از دوربین ها می توانند به کاربران کمک کنند تا در شرایط نامساعد جوی و حتی تاریکی مطلق، تصویر محیط اطراف، به ویژه بزرگراه ها را نظارت کنند. پیاده روها و خیابان ها در ادامه به توضیح اهمیت نقش دوربین های نظارت حرارتی در نظم و انضباط در سطح شهر می پردازیم.

دوربین حرارتی کنترل ترافیک

این گروه از دوربین های مداربسته می توانند به طور مداوم عابران پیاده و دوچرخه سواران را شناسایی کنند و در هر شرایط آب و هوایی و نوری و بدون نیاز به کنترل دستی چراغ های راهنمایی و رانندگی، با ارسال سیگنال های لازم، زمان مناسب برای عبور عابرین پیاده را شناسایی کنند. شناسایی عابرین پیاده و خودروها متناسب با زمان مدیریتی، به عنوان مثال اگر عابران زیادی منتظر عبور از خطوط کنترل چراغ راهنمایی باشند و خودروهای زیادی در حال حرکت نباشند، چراغ سبز می شود تا عابران پیاده بتوانند از آن عبور کنند. همچنین اگر عابران زیادی در انتظار عبور نباشند و خودروهای زیادی در حال حرکت باشند، چراغ راهنمایی برای عبور وسایل نقلیه مدت بیشتری سبز می شود. بنابراین می توان گفت که نقش دوربین های نظارت حرارتی در کنترل ترافیک در جاده های شهری بسیار پر رنگ است.

نقش دوربین های مداربسته حرارتی و نقش دوربین های مداربسته حرارتی در ایجاد امنیت عمومی و پیگرد قانونی رانندگان متخلف چیست؟

نقش دوربین حرارتی بسته در کنترل ترافیک در جاده های پرتردد

این محصولات حرارتی به رانندگان اجازه می دهد تا با دقت بیشتری از خطوط عابر پیاده عبور کنند، زیرا این سری از دوربین ها می توانند موتورسواران، دوچرخه سواران و عابران پیاده را شناسایی کنند و از طریق چراغ های LED چشمک زن و علائم جریان، رانندگان را از عبور از یک تقاطع با دقت بیشتری آگاه کنند. همچنین با این تابلوها عابرین پیاده، دوچرخه سواران و موتورسواران را می توان از تراکم وسایل نقلیه در مسیر چند متری مطلع کرد تا با احتیاط و دقت بیشتری حرکت کنند.

با استفاده از دوربین‌های نظارت حرارتی، می‌توان از تقاطع‌ها و جاده‌های پرترافیک به مسئولان شهری اطلاع داد، بنابراین دید کافی برای رفع نیاز عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را دارند. آنها همچنین اطلاعات دقیقی در مورد ترافیک وسایل نقلیه خواهند داشت تا بتوانند ترافیک را کنترل کنند. قبلا از رینگ های القایی در زیر زمین استفاده می شد که در زمان حرکت وسایل نقلیه مشخص می شد، عمر مفید این رینگ ها 3-5 سال بود، پس از این مدت باید تعویض می شدند.

نقش دوربین نظارت حرارتی

نقش دوربین های نظارت حرارتی در گزارش دهی به مسئولان

دوربین های حرارتی می توانند دید کاملی از اطراف شهر را در اختیار مسئولان قرار دهند تا زمان انتظار چراغ راهنمایی را به درستی مدیریت کنند و مکان های پرتردد و حساس را شناسایی کنند تا از وقوع جرم و جنایت و حوادث ترافیکی جلوگیری شود. به طور کلی داده هایی را برای تجزیه و تحلیل ترافیک ارائه دهید. همچنین می توان رانندگان متخلف را که در محیط مارپیچ می چرخند تحت تعقیب قرار داد و با استفاده از سایر دوربین های مداربسته مکمل، پلاک متخلف و نیروی انتظامی را شناسایی کرد. اما استفاده از تنها پلاک خوان یا دوربین های حرارتی نقش کاملی در تامین هدف فوق ندارد.

شهروندان با استفاده از این سری از دوربین های مداربسته می توانند به صورت آنلاین با ساعات پیک ترافیک و مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا شوند. حتی می توان در اسرع وقت به خودروهای اورژانس اطلاع داد. در این صورت نصب پخش کننده در این خودروها ضروری است.

نقش دوربین مداربسته حرارتی در اطلاع رسانی و اطفاء حریق

می توان نقش دوربین های نظارت حرارتی را در اطلاع رسانی ایستگاه های آتش نشانی در نظر گرفت. با نصب این دوربین ها، ماموران آتش نشانی می توانند سیگنال های اولیه را دریافت کرده و نسبت به اطفای حریق و یا فعال کردن شیرهای آتش نشانی در سطح شهر اقدام کنند. در این صورت نیازی به دوربین مداربسته نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *