از کجا بفهمیم دوربین مداربسته هک شده است؟ | از کجا بدونیم دوربین مداربسته هک شده

از کجا بدونیم دوربین مدا ربسته هک شده

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته هک شده است؟

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته هک شده است؟ /امروزه مسأله سایبری یا همان هک سیستم‌های امنیتی از موضوعات داغ همه کشور‌های جهان است. در برخی از این موارد اطلاعاتی از کاربر به سرقت می‌رود که شاید برای او از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

در این نوع اتفاقات معمولاً هکر وارد کنسول دستگاه ضبط‌کننده شما می‌شود و یوزرنیم و پسورد دستگاه شما را تغییر می‌دهد و در زمانی که شما بخواهید وارد منوی دستگاه شوید به شما اخطاری خواهد داد که رمز دستگاه اشتباه است. پس اگر شما نتوانستید بعد از وارد کردن پسورد صحیح دستگاه وارد منوی خود شوید به احتمال زیاد دستگاه ضبط‌کننده شما هک شده است.

در این مواقع شما باید ابتدا دستگاه را خاموش کرده و اتصال آن به اینترنت را قطع کنید و در اولین زمان ممکن دستگاه خود را ریست پسورد کرده و مجدد به سیستم نظارت تصویری خود برگردانید. اما اگر توانستید وارد دستگاه شوید به منو دستگاه بروید و سپس در قسمت تنظیمات کاربر چک کنید که کاربر دیگری به دستگاه شما اضافه شده است یا نه اگر بود باید دسترسی آن را قطع کنید و حال به قسمت تنظیمات دوربین‌ها بروید تا ببینید تنظیمات دوربین‌های شما مورد تغییر قرار گرفته است یا نه اگر تغییری در تنظیمات دوربین خود دیدید حتماً آن را به حالت پیش فرض تغییر دهید و بعد از حذف کاربر جدید پسورد آن را تغییر دهید.

حال به صورت تیتروار علائم هک شدن دستگاه ضبط‌کننده را برای شما میشماریم:

  • شما نمی‌توانید با رمز قبلی خود وارد منوی دستگاه ضبط تصاویر خود شوید.
  • ترافیک شبکه شما که متصل به سیستم نظارتی شما هست به طور غیر معمول بالارفته است.
  • تنظیمات شما بر روی دستگاه تغییر کرده است و به طور مثال تصاویر شما به یک سرور دیگری منتقل می‌شود.

به هرحال این را باید بدانیم که ایجاد یک امنیت سایبری مناسب بهترین راه حل برای این گونه مشکلات خواهد بود و باید قبل از بروز مشکلاتی اینچنینی از وقوع آن برای سیستم نظارت تصویری خود جلوگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *