انواع دستگاه‌های ضبط‌کننده تصاویر | انواع دستگاه های دوربین مداربسته

انواع دستگاه های ضبط تصویر دوربین مداربسته

انواع دستگاه‌های ضبط‌کننده تصاویر

انواع دستگاه‌های ضبط‌کننده تصاویر / برای انتخاب دستگاه ضبط‌کننده تصاویر دوربین‌های مداربسته باید چند نکته اساسی را درنظر داشت:

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت انواع دوربین های مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

  1. در ابتدا باید بدانیم که سیستم دوربین‌های مداربسته ما تحت شبکه است یا HD در صورتی که ما از سیستم تحت شبکه یا همان ip استفاده می‌کنیم برای ضبط تصاویر باید از دستگاه NVR استفاده کنیم و برای ضبط تصاویر دوربین‌های مداربسته HD باید از دستگاه ضبط تصاویری به نام DVR استفاده کنیم.
  2. نکته بعدی این است که باید بدانیم چه تعداد دوربین در پروژه ما نصب خواهد شد. زیرا همانطور که می‌دانید تعداد ورودی‌های دستگاه‌ها محدودیت دارد به طور مثال اگر شما در محیط خود 7 دوربین مداربسته دارید حتماً باید از دستگاه 8 کانال به بالا استفاده کنید و نمی‌توانید از یک دستگاه 4 کانال استفاده کنید.
  3. رزولوشن دوربین‌های مداربسته نکته حائز اهمیت بعدی است. همانطور که می‌دانید هر یک از دستگاه‌های ضبط‌کننده تصاویر می‌توانند تا یک رزولوشن یا همان کیفیت خاصی را ساپورت کنند. مثلاً اگر شما در محیط خود 5 دوربین مداربسته 2 مگاپیکسل داشته باشید و 2 دوربین 4 مگاپیکسل حتماً باید از یک دستگاه 8 کانالی استفاده کنید که رزولوشن 4 مگاپیکسل را ساپورت کند. زیرا در غیر این صورت تصاویر دوربین شما که 4 مگاپیکسل است به اصطلاح بالا نمی‌آید و عملاً بر روی مانیتور نمایش داده نخواهد شد. لازم است که در این بخش این توضیح را اضافه کنیم که برخی دستگاه‌ها هستند که دوربین 4 مگاپیکسل را بر روی مانیتور شما نمایش می‌دهند اما ضبط تصاویر آن دوربین برای شما با رزولوشن 2 مگا پیکسل انجام می‌شود. لذا اگر کیفیت در ضبط تصاویر برای شما اهمیت دارد ( که قطعاً حائز اهمیت است وگرنه لزومی به خرید دوربین 4 مگاپیکسل نداشتید ) حتماً باید از یک دستگاهی استفاده کنید که ضبط تصاویر آن نیز با رزولوشن 4 مگاپیکسل باشد تا همان کیفیت دریافتی از دوربین شما را رکورد کند.
  4. زمان رکورد تصاویر موردی که بسیار مهم است تایم رکورد تصاویر برای یک کاربر است. اگر یک کاربر بخواهد 6 ماه تصاویر خود را بر روی هارد دستگاه ضبط‌کننده خود داشته باشد لازم است حداقل از دستگاهی استفاده کند که 4 یا 8 هارد را ساپورت کند و با توجه به پشتیبانی دستگاه از تعداد هارد‌ها و حجم هارد‌ها می‌تواند آن دستگاه را انتخاب کند.
  5. مطلب دیگر نوع خروجی ای است که کاربر می‌خواهد از دستگاه بگیرد. ممکن است یک کاربربخواهد دو خروجی HDMI از دستگاه خود داشته باشد یا حتماً دستگاه ضبط‌کننده که خریداری می‌کن دارای خروجی VGA باشد.
  6. نکته‌ی دیگری که در دستگاه‌های NVR بسیار مهم است پهنای باند دستگاه است که درصورت پایین بودن پهنای باند در دستگاه‌های NVR کاربر حتماً به مشکل بالا آمدن یا انتقال تصویر خواهد خورد و باید این نکته درنظر گرفته شود که پهنای باند ورودی و خروجی دستگاه متناسب با دوربین‌ها و خواسته کاربر انتخاب شود.
  7. یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب دستگاه برای برخی از کاربرانی که از رک در پروژه خود استفاده می‌کنند حائز اهمیت است رک مونت بودن دستگاه ضبط‌کننده است. زیرا در این صورت دستگاه ضبط‌کننده می‌تواند به راحتی با دو گوشواره داخل رک نصب شود و نیازی به سینی رک ندارد و از لحاظ زیبایی کار نیز بسیار متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *