اهمیت و کاربرد حافظه دوربین مداربسته چیست؟

اهمیت و کاربرد حافظه دوربین مداربسته چیست؟

اهمیت و کاربرد حافظه دوربین مداربسته چیست؟

در مطالب قبلی اهمیت نصب دوربین مداربسته را توضیح دادیم، اکنون همه به اهمیت و نقش پر رنگ آن در ایجاد امنیت و نظم اجتماعی در زندگی روزمره خود پی برده ایم. رویدادها توسط دوربین های مدار بسته در دو حالت تصاویر زنده و تصاویر از پیش ذخیره شده رصد می شوند. در حال حاضر اهمیت تصویر ذخیره شده بسیار بیشتر از تصاویر زنده است زیرا در صورت بروز حوادث ناگوار می توانیم به اسناد مناسب دسترسی داشته باشیم و دوربین مداربسته شاهد قابل اعتمادتری نسبت به فرد حاضر در صحنه جرم است، برای این منظور ظرفیت ذخیره سازی، بازه زمانی و نوع دوربین مداربسته حافظه دار بسیار مهم است و در ادامه به معرفی و استفاده از آن می پردازیم.اهمیت و کاربرد حافظه دوربین مداربسته چیست؟

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

انواع حافظه های دوربین مداربسته

حافظه سیستم های مانیتورینگ به چند دسته تقسیم می شود:

حافظه داخلی دوربین مداربسته

این نوع ذخیره سازی در دوربین های امنیتی شبکه (IP) که دارای پورت اختصاصی Micro SD Card هستند موجود است، بنابراین می توانید حافظه دوربین امنیتی را با توجه به میزان پشتیبانی از حافظه مندرج در مشخصات فنی محصول انتخاب و ذخیره کنید. بر روی پورت دوربین مداربسته IP نصب شده است. در حال حاضر شاهد ارائه دوربین های مداربسته IP با قابلیت پشتیبانی از رم داخلی در برندهای هایک ویژن، داهوا، تیاندی، ناظر و … هستیم.

تنظیم حافظه داخلی دوربین مداربسته

پس از نصب حافظه دوربین مداربسته مورد نظر خود (حافظه دسترسی تصادفی داخلی) باید به تنظیمات تحت وب دوربین IP خود مراجعه کنید تا در صورت وقوع رویدادی خاص با توجه به نیاز مشتری تنظیمات مربوط به زمان ضبط یا ضبط را انجام دهید. ضبط در چه روزهایی از هفته و در چه ساعاتی ضبط انجام می شود یا خیر و یا بر اساس رویدادها (تشخیص حرکت، ویژگی های هوشمند، ضبط در صورت اعلام آلارم و …)

محل حافظه دوربین های مداربسته IP (حافظه دسترسی تصادفی داخلی) با مدل ها و برندهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در برخی از مدل ها لازم است قاب را باز کنید، در مدل های دیگر بدون نیاز به این کار، با بازکردن درب روی قاب می توانید به محل حافظه دوربین دسترسی پیدا کنید.

از هارد دیسک در دستگاه ذخیره سازی استفاده کنید

در تمامی دستگاه های NVR و DVR با توجه به مشخصات فنی محصولات، تعداد مورد نیاز هارد داخلی (اکسترنال) با ظرفیت استاندارد و مشخصات فنی محصولات در داخل کیس محصول قابل نصب بوده و با توجه به نیاز مشتری، موارد مورد نیاز تنظیمات، از جمله زمان ضبط یا ضبط در صورت بروز رفتار خاصی، قابلیت بازنویسی یا توقف ضبط. این نوع هارد ها از نوع حافظه های دوربین مداربسته نیز محسوب می شوند.

لطفاً توجه داشته باشید که اگر دوربین مانیتورینگ شبکه، NVR و DVR شما دارای فشرده‌سازی H.265 هستند، با اعمال این ویژگی می‌توانید تنظیمات مورد نظر را برای کاهش پهنای باند هر کانال (از جمله: وضوح، فریم، ضبط در صورت جابجایی غیرمجاز یا) تنظیم کنید. رفتار).، و غیره)، می توانید زمان بیشتری را برای رویدادهای گذشته در هارد دیسک نگه دارید.

بنابراین حتما به نیاز مشتری در خصوص زمان نگهداری تصاویر ذخیره شده توجه کنید، زیرا در مکان های حساس مانند مخازن سوخت، بانک ها، نظامی، محیط های امنیتی و … پروتکل های خاصی مربوط به بازه زمانی شما وجود دارد. امنیت و حافظه دوربین، آنها یک مدار بسته را به عنوان استاندارد تنظیم کردند. برای این منظور، قبل از راه اندازی محصولات مانیتورینگ خود، باید با استفاده از نرم افزار مدیریت هارد دیسک، ظرفیت هارد دیسک را به طور دقیق محاسبه کنید و یا در خصوص فرآیند محاسبه و انتخاب هارد دیسک و استفاده از این، از کارشناسان خبره مشاوره بگیرید. اطلاعات شما می توانید دستگاه ذخیره سازی را به مشتریان خود ارائه دهید تا از این میزان ظرفیت هارد دیسک پشتیبانی کند تا در صورت بروز هر اتفاقی، مشتریان شما بتوانند به تصاویر ذخیره شده مناسب دسترسی داشته باشند.

قابلیت Raid

برخی از دستگاه های ذخیره سازی حرفه ای دارای قابلیت های Raid مختلفی هستند که می توانید با توجه به نیاز خود، نوع Raid مناسب را انتخاب کنید تا عملیات ذخیره سازی بر اساس آن انجام شود. انواع مختلفی از Raid وجود دارد که در هر دستگاه متفاوت خواهد بود.

قابلیت e-sata

برخی از دستگاه‌های ذخیره‌سازی حرفه‌ای از توانایی e-sata برای رسیدن به ظرفیت بزرگ‌تر در صورت نیاز برای ضبط برای مدت زمان طولانی‌تر پشتیبانی می‌کنند. این پورت در پنل پشتی دستگاه ذخیره سازی طراحی شده است.

برخی از برندهای معتبر از جمله داهوا محصولاتی را با نام e-SATA Storage معرفی کرده اند که در صورت داشتن پورت e-SATA، کاربران می توانند برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی به هارد دیسک های بیشتری دسترسی داشته باشند.

توجه داشته باشید، ظرفیت و تعداد هارد دیسک ها ارتباط مستقیمی با آداپتور مورد استفاده شما دارد و بر میزان آمپر ترانسفورماتور مورد نیاز شما تأثیر می گذارد. بنابراین برای ذخیره سازی بدون مشکل به این قانون توجه کنید، البته در دستگاه های ذخیره سازی با قابلیت پشتیبانی از تعداد بیشتر هارد از منبع تغذیه داخلی استفاده می شود که دیگر نگرانی بابت این موضوع وجود نخواهد داشت.

استفاده از CMS به عنوان حافظه دوربین مدار بسته

هر یک از برندهای معروف دنیا نرم افزار CMS مخصوص به خود را دارند که بسته به پشتیبانی محدود کانال، می تواند تصاویر را بر اساس زمان یا رویدادهای خاص (با توجه به مشخصات CMS مورد نیاز) در یک پوشه از پیش تعریف شده نمایش دهد. صرفه جویی در رایانه یا لپ تاپ توجه داشته باشید که رایانه یا لپ تاپ شما حافظه کافی دارد تا در حین ذخیره سازی به دلیل کمبود حافظه هیچ اطلاعاتی از بین نرود. لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت باید کلاینت (لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی) همیشه روشن باشد زیرا در صورت خاموش بودن باعث از بین رفتن تصاویر مهم محیط اطراف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *