خطا‌های ناشی از تشخیص حرکت دوربین‌های مداربسته

خطا های ناشی از تشخیص حرکت

خطا‌های ناشی از تشخیص حرکت دوربین‌های مداربسته

خطا‌های ناشی از تشخیص حرکت دوربین‌های مداربسته / تکنولوژی تشخیص حرکت یا همان Motion Detection یکی از تکنولوژی‌های اولیه بر روی دستگا‌های ضبط‌کننده تصاویر است که در این سال‌های اخیردر تولید دستگا‌های ضبط‌کننده تصاویر بر روی آن‌ها بوده است.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

با استفاده از این تکنولوژی شما می‌توانید فقط زمانی که جسمی جلوی دوربین شما حرکت می‌کند تصویر آن ثبت و ضبط شود این کار به شما کمک می‌کند تا فضای هارد شما یا فضای ابری خریداری شده شما بدون دلیل پر نشود وبهره وری از سیستم حفاظتی شما بالاتر رود. درواقع با تنظیم دستگاه خود بر روی این آیتم بر روی سیستم شما این اتفاق خواهد افتاد که دستگاه شما همیشه در حال پردازش تصاویر خواهد بود اما فقط زمانی که حرکت در جلوی دوربین اتفاق میوفتد تا 5 ثانیه قبل و بعد از حرکت را برای شما سیو خواهد کرد. شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که اگر در مقابل دید دوربین جسمی مدام در حال حرکت باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مثلاً اگر در مقابل دید دوربین شما یک هواکش به صورت دائم روشن بوده و در حال حرکت باشد بدون دلیل هارد شما تمام تصاویر را سیو کرده و باعث می‌شود که هارد شما لا سرعت پرشود. حال باید بدانید که شما بر روی هر تصویر از دوربینهاتون می‌توانید هر منطقه‌ای را که خواستید توسط نرم‌افزار مشخص کنید تا در موشن شما ( همان تشخیص حرکت ) دیده نشود یعنی این اعمال آپشن بر روی آن نقطه عمل نکند. برای نقاط حساس شما می‌توانید این تکنولوژی را با فعال کردن آژیر نیز همراه کنید. به این صورت که در صورت فعال شدن موشن دستگاه اگر دوربین شما حرکتی دید که منجر به فعال شدن موشن شما شده باشد دستگاه به شما آلارم بدهد. این کار به قسمت نگهبانی هر سیستم نیز می‌تواند کمک شایانی کرده باشد مثلاً بعد از تعطیل شدن یک موزه شما می‌توانید با فعال کردن این قابلیت در دوربین‌های داخلی خود بتوانید در صورت تردد هرچیز یک آلارم از دستگاه خود دریافت کنید.

حال باید بدانیم خطا‌های این تکنولوژی چیست:

  • خطا‌های داخلی: تغییر نور محیط می‌تواند باعث ایجاد خطا و تصور حرکت برای دوربین مداربسته باشد و باعث شود در صورت فعال بودن آلارم دستگاه به کاربر یک آلارم بیهوده فرستاده شود و محیط هارد شمارا بیجهت اشغال کند. حرکت حیوانات خانگی در مقابل دوربین مداربسته شما نیز می‌تواند این خطا را به شما برساند که فردی در مقابل دوربین داخلی شما در حرکت است.
  • خطا‌های بیرونی: درمحیط‌های بیرونی باید بدانیم که خطا‌های زیادی ممکن است اتفاق بیوفتد مانند تکان خورد شاخ و برگ درختان، وجود گرد و غبار زیاد در هوا، بارش برف و باران، حرکت کابل‌های برق توسط باد، تردد حیوانات در مقابل دوربین مداربسته و ….

بنابر این هر تکنولوژی ضمن داشتن مزایای خود دارای معایبی نیز می‌باشد که با توجه به آن باید تا حد ممکن از معایب آن به نفع خود جلوگیری کنیم تا بتوانیم بالاترین بهره وری را از سیستم نظارت تصویری خود داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *