دوربین تشخیص حرکت

دوربین تشخیص حرکت

دوربین تشخیص حرکت

دوربین تشخیص حرکت /به طور کلی تشخیص حرکت ئر سیستم‌های نظارت تصویری براساس اندازه‌گیری تغییرات در سطح روشنایی تصویردربین فریم‌های پشت هم تصاویر ایجاد می‌شود. در واقع تغییرات در سطح روشنایی که درپوشش دوربین مداربسته ما هست به دو روش شناسایی می‌شود:

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

اندازه شیء

که در این مورد باید گفت هر شیء که بیشتر از یک سلول باشد( منظور از سلول یک قطعه بلوک حسگر حرکتی است ) برای سیستم قابل شناسایی است و در صورت تغییر در فریم‌ها شناسایی خواهد شد.

کنتراست بین شیء و نور پس زمینه

در این روش سیستم با استفاده از تغییرات در روشنایی تصویر موجود به کاربر آلارم می‌دهد که طبیعتا استفاده از این روش برای محیط‌های باز با توجه به تغییر نور مداوم کارایی بالایی ندارد ضمن اینکه اگر شیء با فاصله از دوربین ما باشد باید این حساسیت را بالا ببریم و این موضوع باعث ایجاد خطا در اجسام کوچکتر شده و درصد خطای دستگاه را برای کاربر بالا می‌برد.

بنابر این تصاویر از طریق دوربین مداربسته به دستگاه فرستاده شده و با توجه به برنامه نرم‌افزاری موجود در سیستم نظارت تصویری ما تصاویر دریافتی پردازش شده و پیکسل‌های تصویر مورد آنالیز قرار می‌گیرند تا با یکی از روش‌های بالا یا هردو روش اطلاعات لازم را به کاربر شما بدهند. حال باید بدانیم که جایگاه نصب دوربین تشخیص حرکت بسیار مهم هست همانطور که گفتیم اگر این دوربین در نقطه‌ای نصب شود که نسبت به محیط دید خود کمترین تغییرات دما و نور را داشته باشد کارایی بالاتری دارد و آلارم غلط بسیار کمتری برای کاربر ما می‌فرستد.

این تکنولوژی امروزه به صورت بسیار کوچکتر بر روی دوربین‌های بیبی کم هم آمده است. این دسته از دوربین‌ها می‌توانند ضمن دیدن سوژه و تغییر در محیط از شیء متحرک عکس گرفته و برای شما ایمیل کنند و ضمن ارسال تصاویر و صدای محیط برای شما یک آلارم نیز در محیط ایجاد کرده تا در صورت حضور کاربر در محیط از وجود شیء جدید در محیط باخبر شود. به صورت خلاصه باید گفت که این قابلیت در دوربین‌های مداربسته با قابلیت موشن کردن دستگاه ضبط‌کننده تصاویر متفاوت بوده و توسط این تکنولوژی شما می‌توانید نسبت به محیط خود که می‌خواهید از امنیت بالاتری برخوردار باشد تسلط بالاتری داشته باشید. در دنیای امروز با وجود پیشرفت تکنولوژی دردنیا سیستم‌های نظارت تصویر نیز از این بازار عقب نمانده‌اند و با پیشرفت سریع و هوشمند کردن دوربین‌های مداربسته خود و همچنین دستگاه‌های ضبط‌کننده تصاویر توانسته‌اند سهم خوبی از هوشمند‌سازی تکنولوژی داشته باششند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *