دوربین مداربسته IP چیست؟ | دوربین تحت شبکه ?

دوربین مداربسته IP چیست؟

دوربین مداربسته IP چیست؟

دوربین مداربسته IP چیست؟ / شبکه دوربین مداربسته یا دوربین IP مخفف لاتین Internet Protocol Camera است. برخلاف دوربین‌های آنالوگ، دوربین‌های آی پی تصاویر را از شبکه ارسال و دریافت می‌کنند. به عبارت ساده‌تر، دوربینی که تصاویر آن از اینترنت قابل انتقال است یک دوربین IP است. در این مقاله از فرکو ویژن با ما همراه باشید تا با تعریف دوربین IP بیشتر آشنا شوید.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

مبنای مقایسه دوربین‌های تحت شبکه AVTECH رزولوشن یا وضوح تصویر است که بر حسب مگاپیکسل اندازه‌گیری می‌شود و کیفیت تصاویر دوربین‌های تحت شبکه معمولاً بین 0.4 مگاپیکسل تا 30 مگاپیکسل است. متداول‌ترین رزولوشن‌های استفاده شده عبارتند از کیفیت HD، وضوح 720P یا وضوح 1 مگا پیکسل، و وضوح Full HD، وضوح 1080P یا وضوح 1 مگا پیکسل.

نظارت IP چیست؟

نظارت IP یک نسخه دیجیتالی و شبکه‌ای از تلویزیون مدار بسته (CCTV) است. در یک سیستم نظارت IP، یک دوربین IP فیلم ویدئویی را ضبط می‌کند و محتوای حاصل از طریق یک شبکه IP (پروتکل اینترنت) توزیع می‌شود.

دیجیتالی شدن چندین مزیت نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ سنتی دارد، از جمله:

  • قابلیت جستجوی بهبود یافته
  • سهولت استفاده بیشتر.
  • تصاویر با کیفیت بهتر و بدون تخریب محتوا در طول زمان.
  • قابلیت ضبط و پخش همزمان.
  • قابلیت فشرده‌سازی محتوا برای ذخیره‌سازی بهتر.
  • افزودن قابلیت شبکه به دوربین مداربسته دیجیتال مزایای بیشتری را به همراه دارد، از جمله:

توانایی بهبود یافته برای مشاهده و کنترل از راه دور. هر کسی در شبکه به طور بالقوه می‌تواند ویدیو را از هر دوربین متصل به شبکه ببیند.

  • ذخیره‌سازی IP امکان ذخیره داده‌ها را در هر موقعیت جغرافیایی فراهم می‌کند.
  • سهولت بیشتر در توزیع برای مثال، تصویر یک مظنون جرم را می‌توان بلافاصله در اختیار مقامات قرار داد.
  • امکان اتصال به ایمیل و سایر سیستم‌های ارتباطی به منظور ارسال خودکار هشدار‌ها.
  • روند رو به رشد صنعت به سمت جایگزینی دوربین مدار بسته آنالوگ با سیستم‌های نظارت IP وجود دارد.

دوربین IP چه می‌کند؟

به طور خاص، دوربین IP یک دوربین امنیتی پیشرفته است که فیلم‌های ویدیویی را ضبط می‌کند، قابلیت ذخیره داده‌های ضبط شده و انتقال آن‌ها را از طریق یک اتصال سیمی یا مستقیماً از طریق اتصال بی‌سیم به اینترنت دارد. برخلاف دیگر نسل‌های قبلی دوربین‌های نظارتی، دوربین‌های IP به سیستم ضبط و مدیریت مرکزی نیاز ندارند، فقط به یک شبکه بی‌سیم برای پخش جریانی و ذخیره‌سازی خارجی نیاز دارند. علاوه بر این، این دستگاه‌ها ویدیو یا تصاویر دریافتی را به صورت داخلی به داده‌های دیجیتالی پردازش می‌کنند، برخلاف دوربین‌های آنالوگ قبلی، که برای انجام این کار به DVR نیاز داشت. سایر ویژگی‌های دوربین‌های IP عبارتند از:

  1. فیلم ویدئویی با وضوح بالا را ارائه می‌دهد
  2. امکان افزایش قابلیت‌ها را فراهم می‌کند
  3. منطقه تحت پوشش گسترش یافته است
  4. بدون افت کیفیت با فاصله

در حالی که انواع دیگر دوربین‌ها برای گرفتن عکس یا فیلم‌برداری معمولی هستند، دوربین‌های امنیتی برای انجام این کار به شیوه‌ای امن طراحی شده‌اند و دوربین‌های IP تفاوتی ندارند. در حالی که نسل‌های گذشته دوربین‌های امنیتی مانند دوربین مدار بسته فقط برای نظارت محیطی انتظار می‌رود، دوربین‌های IP کار‌های بیشتری انجام می‌دهند. با نرم‌افزار و سخت‌افزار اضافی، این دستگاه‌ها قادرند:

  • تشخیص حرکت و ردیابی
  • مشاهده و تشخیص مادون قرمز
  • کیفیت بالا
  • دید در شب

در حالی که آنالوگ نسل قبلی دوربین‌های امنیتی در نظر گرفته می‌شود، دوربین‌های IP فعلی و پیشرفته‌ترین هستند. در حالی که دوربین‌های مداربسته آنالوگ در نور کم بدون زوم دارای لبه هستند، پروتکل اینترنت به عنوان یک جنبه از سیستم دوربین امنیتی برتر است.

چگونه بفهمم دوربین من یک دوربین IP است؟

تشخیص اینکه آیا دوربین شما یک دوربین IP است یا نه یک موضوع نسبتاً ساده است. با این حال، قبل از هر چیز، یک بازرسی فیزیکی احتمالاً به این سؤال پاسخ می‌دهد زیرا اکثر دوربین‌های دیجیتال دارای یک پورت اترنت در پشت هستند یا به یک سیم با یک پورت برای صدا متصل هستند. این به طور مشخص با دوربین‌های آنالوگ متفاوت است، که دارای یک خروجی ویدئو به شکل یک پورت BNC با چندین پلاگین بیشتر از آنچه در دوربین‌های قبلی وجود دارد، می‌باشد.

اگر گرفتن دوربین به هر دلیلی غیرممکن است، هنوز روش‌هایی وجود دارد که به شناسایی دوربین شما کمک می‌کند. تفاوت متمایز بین دوربین‌های آنالوگ و IP سیم‌هایی است که دستگاه‌ها را به هم متصل می‌کنند. همانطور که در بالا ذکر شد، در حالی که دوربین‌های مداربسته آنالوگ عمومی از کابل‌های کواکسیال استفاده می‌کنند، دوربین‌های IP در صورت وجود از اترنت استفاده می‌کنند.

یک روش آسان برای دسترسی آسان به کابل‌ها و راه دیگری برای تشخیص اینکه آیا دستگاه شما دوربین IP است یا خیر، بازرسی سیستم ضبط مرکزی است. به طور معمول، اگر یک دوربین IP از یک دستگاه ضبط استفاده کند، از یک ضبط‌کننده ویدیوی شبکه یا یک ضبط‌کننده ویدیوی دیجیتال با رمزگشا‌ها استفاده می‌کند. این برخلاف دوربین‌های مداربسته آنالوگ قدیمی است که از ضبط‌کننده‌های ویدئویی دیجیتال استفاده می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین‌های امنیتی و بهترین گزینه‌ها برای دوربین‌های IP، همین امروز با شرکت دورنگاه تماس بگیرید. کاتالوگ عظیم ما می‌تواند اطلاعات دقیقی را در مورد هر محصولی که در دسترس داریم در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *