دوربین مداربسته بیسیم چیست + 0 تا 100 دوربین های بی سیم

دوربین مداربسته بیسیم چیست

دوربین مداربسته بیسیم چیست؟

دوربین‌ مداربسته بی سیم چیست ؟ در انواع و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. یکی از انواع دوربین‌های مداربسته، دوربین‌های مداربسته بی‌سیم یا وایرلس (Wireless cctv) می‌باشند. در دوربین مداربسته بی‌سیم اطلاعات و داده‌های هر تصویر و هر فریم از فیلم به صورت سیگنال‌های رادیویی از یک فرستنده بی‌سیم به دستگاه ضبط‌کننده تصاویر و یا گوشی موبایل منتقل می‌گردند.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین های مداربسته بیسیم خانگی کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

این دوربین‌ها نیز مانند دیگر دوربین‌های مداربسته با 2 تکنولوژی ساخت آنالوگ (HD) و تحت شبکه (IP) تولید می‌شوند. بدلیل ماهیت دوربین‌های مداربسته بیسیم مدل‌هایی که با تکنولوژی ساخت IP کار می‌کنند از امکانات و توانایی‌های بیشتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر ( آنالوگ و HD ) برخوردار هستند و میل و رقبت خریداران به خرید دوربین‌های مداربسته بیسیم تحت شبکه بیشتر می‌باشد.

در سال‌های اخیر به دلایل گوناگون از جمله فراگیر شدن استفاده از اینترنت در اکثر نقاط، استفاده و خرید دوربین‌های مداربسته بی‌سیم افزایش چشمگیری داشته است. تا جاییکه بسیاری از شرکت‌های مطرح و بزرگ تولید‌کننده تجهیزات ایمنی و نظارتی اقدام به تولید و فروش دوربین مداربسته بی‌سیم کرده‌اند. و مدل‌های خاص با ویژگی‌های منحصر به آن شرکت را تولید و به بازار عرضه داشته‌اند.

انواع دوربین مداربسته بی‌سیم

دوربین مداربسته بیسیم یا همان دوربین‌های مداربسته وایرلس (Wireless cctv) در 2 نوع کلی تولید می‌شوند :

دوربین مداربسته بی‌سیم آنالوگ و یا HD

دوربین مداربسته بی‌سیم تحت شبکه و یا همان IP

دوربین‌های مداربسته بی‌سیم HD

و آنالوگ تکنولوژی ساخت قدیمی‌تری دارند فاقد برخی از امکانات هستند در عوض قیمت‌های اقتصادی‌تری و مقرون به صرفه‌ای دارند. در این مدل از دوربین‌ها اطلاعات و داده‌های صدا و تصویر دوربین به صورت سیگنال‌های رادیویی به دستگاه‌های ضبط‌کننده منتقل می‌شوند که بعضا در برخی از شرایط محیطی موجب بروز اختلال در انتقال داده‌های رادیویی می‌شوند که موجب از دست رفتن برخی از فیلم‌ها و تصاویر و صدا‌های محیط می‌گردد.

دوربین‌های مداربسته بی‌سیم تحت شبکه IP

از تکنولوژی روز بهره‌مند هستند و اطلاعات و داده‌های صدا و تصویر دریافتی دوربین از محیط به صورت وای فای (Wifi) به دیگر نقاط منتقل می‌گردد. این موضوع باعث می‌شود که امکانات کامل‌تر و جذاب‌تری به کاربر ارائه کنند و تصویری به مراتب با کیفیت‌تر از محیط ارائه دهند. سرعت انتقال داده و تصاویر نیز بسیار بالاتر می‌رود. همچنین کاربر می‌تواند اطمینان داشته باشد که تمامی داده‌ها توسط دوربین به دستگاه ضبط‌کننده و یا گوشی موبایل منتقل شده است. قیمت خرید نسبتاً بالاتری دارند.

جدا از نوع تکنولوژی ساخت در این دوربین‌ها، دوربین‌های مداربسته بیسیم در 3 نوع دیگر نیز تولید می‌گردند که در زیر هر کدام از این مدل‌ها معرفی خواهند شد :

+دوربین مداربسته بیسیم همراه با کارت حافظه یا اصطلاحاً حافظه دار

+دوربین مداربسته بیسیم چرخشی

+دوربین مداربسته بیسیم فیش آی (fisheye)

+دوربین مداربسته بیسیم همراه با کارت حافظه یا اصطلاحاً حافظه دار

یکی از انواع دوربین‌های مداربسته بیسیم می‌باشند که تحت شبکه هستند و قابلیت اتصال به کارت حافظه SD را به جهت ضبط صدا و تصویر بر روی خود دوربین را دارند. در دوربین مداربسته بیسیم حافظه دار امکان ضبط صدا و تصاویر دوربین بدون اتصال به دستگاه ضبط‌کننده و صرفاً بر روی کارت حافظه موجود در خود دوربین فراهم است. البته از آنجاییکه کارت حافظه SD که اکثر دوربین‌های بیسیم حافظه دار توان پشتیبانی از آن را دارند معمولاً از 64 گیگ بیشتر نیست در نتیجه زمان ضبط طولانی تصاویر دوربین امکان‌پذیر نمی‌باشد و این مدل از دوربین بیسیم حداکثر قدرت ضبط یک روز از تصاویر و صدای دوربین را در خود حافظه دوربین دارد. یکی دیگر از معایب دوربین‌های بیسیم حافظه دار این است که در صورت اعمال خرابکاری و یا سرقت خود دوربین تمامی داده‌ها و اطلاعات ذخیره شده بر روی کارت حافظه، همراه با دوربین از دست می‌رود. چنانچه عبارت “SD Card Slot” بر روی جعبه و یا مشخصات فنی دوربین مداربسته بیسیم مشاهده کردید این یعنی که دوربین مداربسته بیسیم حافظه دار می‌باشد.

دوربین مداربسته بیسیم 360 درجه “فیش آی (fisheye)”

یکی از انواع دوربین مداربسته بیسیم می‌باشد. در بسیاری از مکان‌ها به دلایل گوناگون امکان نصب و راه‌اندازی چند عدد دوربین وچود ندارد. در اینجا دوربین مداربسته بیسیم 360 درجه کاربرد دارد زیرا این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که تمامی فضا را به تنهایی و به صورت 360 درجه پوشش دهد. به دوربین مداربسته بیسیم 360 درجه اصطلاحاً (fisheye) نیز می‌گویند. قیمت دوربین مداربسته (fisheye) به دلیل قابلیت ثبت و ارسال تصاویر پاناروما نسبت به سایر دوربین‌های بیسیم بالاتر می‌باشد.

کاربرد دوربین مدار بسته 360 درجه وای فای

در این روز‌ها به دلایل مختلفی محبوبیت دوربین‌های مداربسته بیسیم رو به افزایش است. دلایلی مانند سخت و دشوار بودن مراحل کابل کشی، از دست رفتن زیبایی و دکور محل کابل کشی و قیمت کابل و غیره. به همین خاطر دوربیت مداربسته بیسیم 360 درجه کاربردی‌تر می‌گردد زیرا به دلیل نوع لنز فیش آی به کار گرفته شده در این مدل دوربین احتیاجی به نصب چندین عدد دوربین به جهت پوشش تمامی فضا نمی‌باشد و یک عدد دوربین بیسیم 360 درجه وای فای بدون نیاز به کابل کشی و تعدد نصب دوربین تمامی صدا و تصاویر محیط را ثبت و در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مزایا و معایب دوربین مداربسته بی‌سیم

بهترین و اصلی‌ترین مزیت در خرید دوربین مداربسته بیسیم بی‌نیازی به کابل کشی می‌باشد. این موضوع نصب و راه‌اندازی این دوربین‌ها رو بسیار سهل و آسان کرده است. در انتخاب محل نصب کاربر می‌تواند در هر مکانی که لازم می‌داند دوربین را قرار دهد. هزینه‌های بالای کابل کشی و بستر‌سازی در نصب دوربین مداربسته بیسیم حذف می‌شوند. علاوه بر همه این‌ها دستگاه دریافت‌کننده داده و اطلاعات تصویر در هر کجا که باشد قادر به ثبت و ضبط تصاویر و صدای محیط است.

معایب دوربین مداربسته بیسیم ( وای فای )

از اصلی‌ترین معایب دوربین مداربسته بی‌سیم پایین بودن قدرت سیگنال‌های داده‌ها و اطلاعات صدا و تصویر دوربین بیسیم می‌باشد به این معنی که اگر در محیطی که این دوربین‌ها نصب می‌شوند دیوار‌های ضخیم داشته باشیم باعث کم شدن قدرت و توان سیگنال‌ها می‌گردد و کیفیت و سرعت انتقال تصاویر را کاهش می‌دهد و در برخی مواقع باعث ایجاد نویز و پرش در تصاویر انتقال داده شده می‌شود.

یکی دیگر از معایب دوربین‌های مداربسته بیسیم طول عمر باتری این دوربین‌های می‌باشد. اگر دوربین بیسیم خریداری شده فقط از منبع تغذیه باتری استفاده کند همیشه مشکا شارژ بلند مدت باتریه وجود دارد و اگر دوربین مداربسته بیسیم بدون باتری باشد باید از یک کابل برق برای تغذیه دوربین استفاده گردد که این موضوع قدرت جابجایی و محل‌های نصب دوربین را محدود می‌کنند. دوربین‌های مداربسته بیسیم را بدلیل سرقت خود دوربین نمی‌توانیم در محیط‌های بیرونی که امنیت کمتری دارند، نصب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *