دوربین مداربسته دام چیست + 0 تا 100 دوربین مداربسته دام

دوربین های مداربسته دام چیست

دوربین مداربسته دام چیست ؟

+ دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری به چند دسته تقسیم می شوند:

یکی از این دسته ها از نظر ظاهری ، دام می باشد. که به دلیل طراحی ظاهری گنبدی شکل با این نام معرفی می شوند. دوربین امنیتی دام ، کاربرد گسترده ای در صنعت امنیت و نظارت پیدا کرده است .

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین های مداربسته دام کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

این دسته از دوربینهای امنیتی در یک گنبد محافظ شفاف قرار گرفته اند.
کلمه Dome در زبان انگلیسی به معنی گنبد می باشد به همین جهت این دسته از دوربینهای مداربسته به دلیل کیس گنبدی شکل (hosing) به دوربین های دام معروف شده اند .

در تعریف دوربینهای دام باید به این نکته توجه داشت که دام (Dome) به عنوان یک تکنولوژی و قابلیت برای دوربین مداربسته به شمار نمیرود و فقط مشخص کننده شکل ظاهری و نوع طراحی کیس دوربین میباشد.

اکثر دوربین های امنیتی دام (Dome) دارای یک پوشش مقاوم در برابر دستکاری و خرابکاری احتمالی سارقین می باشند.
بدلیل محافظت از لنز دوربین دوام بیشتری دارند و نسبت به دوربین های بولت در برابر خرابکاری مقاومتر هستند.البته دوربین دام مخصوص ضد خرابکاری نیز وجود دارد که بوسیله روکش های مقاوم و با دوام پوشانده شده اند که اجازه هیچ گونه اعمال دستکاری و خرابکاری را نمیدهند .

دوربین های امنیتی دام از تنوع بالایی برخوردار هستند و می توانند در محیط های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرند.
این نوع از دوربین ها می توانند برای اکثر موارد پوشش مناسبی از محیط به کاربر ارائه دهند.

یکی از مزایای اصلی دوربین دام این است که استفاده از این نوع دوربین می تواند تشخیص اینکه دوربین به کجا اشاره می کند و کدام منطقه را پوشش می دهد، سخت و دشوار کند که این برتری ، مزیت های فراوانی را برای کابران در محل هایی که از حساسیت های امنیتی – نظارتی بیشتری برخوردار هستند مانند بانک ها ، هتل ها، شرکت ها و سازمان های دولتی فراهم کنند.

شکل ظاهری و طراحی کیس به کاربر این امکان را می دهد که زاویه دید بازتری نسبت به دوربین های بولت ، از محیط داشته باشد .

 

مهمترین برتری و مزیت دوربین های دام :

۱- با محیط اطراف ترکیب می شوند.
۲- مقاوم در برابر اعمال خرابکاری و دستکاری
۳-محتاط ترند
۴-استفاده در محیطهای داخلی و خارجی
۵- ضد گرد و غبار و باد و باران و نور شدید خورشید
۶- قابلیت دید در شب

انواع دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام از نظر تکنولوژی ساخت به دو دسته عمده تقسیم می شود. دسته اول که با تکنولوژی ساخت آنالوگ و HD تولید می شوند ودارای تکنولوژی قدیمی تر هستند , نصب بسیار راحت تری دارند البته قیمت پایین تری دارند. دسته دوم دوربین های مدار بسته دام که با تکنولوژی ساخت IP  یا همان تحت شبکه تولید می شوند از تکنولوژی به روز برخوردارند و بسیاری از امکانات را برای کاربر فراهم می کنند. امکاناتی از قبیل کنترل از راه دور و قابلیت شمارش افراد و تشخیص چهره و حرکت و هشدارها را شامل می شوند. قیمت دوربین های مداربسته دام تحت شبکه به دلیل برخورداری از امکانات فراوان این دسته از دوربین ها , بالاتر از دوربین های HD و آنالوگ می باشد.

کاربردهای دوربین مداربسته دام

در سال‌های اخیر، دوربین‌های امنیتی عملکردهای مفیدی که به بهبود کیفیت تصاویر و شواهد کمک می‌کنند و ساعات کار ناظران را کاهش می‌دهند، رو به افزایش است. آیا میدانستید دوربین مدار بسته دام می تواند هوشمندانه نصب شود

از آنجایی که شکل نامشخص است و تشخیص اینکه کدام جهت نظارت می شود دشوار است، نمونه های نصب اخیر به ویژه در داخل خانه در حال افزایش هستند. نوعی نیز وجود دارد که می توان آن را روی دیوار نصب کرد، اما به طور کلی مستقیماً به سقف متصل می شود یا تعبیه می شود. برای پیشامدگی لبه های بیرونی نیز یک مدل با مقاومت در برابر ضربه مقاوم در برابر شیطنت و دستکاری و خرابکاری های احتمالی وجود دارد.

 همچنین می تواند به عنوان دوربین دید در شب داخلی استفاده شود

همچنین یک نوع تابش مادون قرمز وجود دارد که می تواند به عنوان دوربین دید در شب داخلی نیز استفاده شود. برخی از محصولات ارزان قیمتی که تولید می شوند، ضعیف هستند، بنابراین بسته به هدف استفاده باید مراقب باشید.

ویژگی های دوربین مداربسته دام

ویژگی های دوربین مداربسته دام / دوربین های مداربسته دام از نظر شکل ظاهری ویژگی های خاص خود را دارند. شکل گنبدی این دوربین ها این ویژگی را در هنگام نصب برای کاربر فراهم می کند تا بتواند جهت لنز دوربین را مخفی نگه دارد که تشخیص سمت و جهت دوربین را مشکل می سازد , این ویژگی باعث کمتر شدن اعمال خرابکارانه روی خود دوربین می شود. از ویژگی های منحصر به دوربین مدار بسته دام می توانیم به نصب آسان اشاره کنیم. از دیگر ویژگی های کاربردی دوربین دام قابلیت دید در شب می باشد. این ویژگی باعث می شود حتی در مکانهایی که نور محیطی کمی دارند بتوانیم تصاویر با کیفیت خوب از دوربین دریافت و ضبط کنیم. برخورداری از زاویه دید بازتر از دیگر ویژگی های دوربین مداربسته دام می باشد.گرد و خاک محیط کمترین اثر را بر دوربین های دام می گذارند. برخورداری از ظاهری زیبا خصوصا در مدل هایی که از یک قاب شیشه ای برخوردارند از دیگر ویژگی های اساسی دوربین مداربسته دام می باشد.

دوربین دام تورت “Turret” چیست ؟

یکی دیگر از انواع دوربین دام , دوربین دام تورت می باشد. دوربین تورت از لحاظ کارایی و ویژگی ها همانند دوربین دام است . تنها تفاوت در بخشی از شکل ظاهری دوربین می باشد. با این توضیح که اکثر دوربین های مداربسته دام در یک قاب و محفظه شیشه ای شفاف قرار دارند اما در مدل های تورت این محفظه شیشه ای وجود ندارد و لنز دوربین بدون هیچ گونه پوششی نمایان و مشخص می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *