دوربین مداربسته بولت چیست + 0 تا 100 دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته بولت چیست

دوربین مداربسته بولت چیست ؟

+ دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری و طراحی فرم و قاب به چند دسته تقسیم می شوند:

دوربین های بولت از نظر ظاهری یکی از این دسته ها را شامل می شوند.
در واقع انتخاب نام بولت یا بالت (Bullet) برای این دسته از دوربینهای امنیتی از ترجمه کلمه “Bullet” در زبان انگلیسی به معنی گلوله می آید ، بدین صورت که بدلیل فرم قاب و بدنه استوانه ای شکل این دوربین ها به آنها بولت یا بالت (گلوله ای) می گویند.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین های مداربسته بولت کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

باید به این نکته توجه داشت که “بولت” یک تکنولوژی و قابلیت برای دوربین محسوب نمی شود و صرفا نشان دهنده شکل ظاهری و نوع طراحی قاب دوربین می باشد. دوربین های بولت خود از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. این تنوع در اندازه دوربین، کیفیت تصویر ، نوع لنز دوربین ، میزان برد دید در شب (IR) و غیره نمایان می شود.

این نوع از دوربین های مداربسته از مقاومت بالاتری نسبت به سایر دوربین های امنیتی در برابر شرایط دشوار آب و هوایی برخوردار هستند. این مزیت بدلیل طراحی شکل و استفاده از مواد مقاوم تر در بدنه دوربین های بولت می باشد.

تقریبا اکثر بدنه دوربین های بولت از مواد فلزی و یا ترکیب فلز و پلاستیک های مقاوم شده، تشکیل شده است.

دوربین های مداربسته دام چیست ؟در تولید دوربین های امنیتی مداربسته از یک استاندارد جهانی و قراردادی به عنوان ضریب مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب باران و برف و نور خورشید استفاده می شود.

این استاندارد در صفحه مشخصات دوربین با واژه IP به همراه یک عدد ۲ رقمی مشخص می شود، در صورتی که عدد ۲ رقمی کنار واژه IP ، اعداد 66 و یا 67 باشد به این معنی است که این دوربین مقاومت بالا و کاملی در برابر شرایط جوی و محیطی سخت از نظر آب و هوایی برخوردار می باشد. یا به اصطلاح دوربین ضد آب و واترپروف می باشد.

بدلیل اینکه شرکت های تولید کننده در ساخت دوربین های بولت اکثرا از استاندارد مقاومتی Ip66 و Ip67 پیروی می کنند، دوربین های بولت بهترین گزینه برای نصب در محیط های بیرونی و در مکانهایی که در معرض نور مستقیم آفتاب و بارش برف و باران هستند، می باشند.

دوربین های بولت (Bullet) صرفا بدلیل شکل ظاهری مزایا و برتری هایی نسبت به سایر دوربین های مداربسته دارند:

۱- از مزیت های اصلی دوربین های بولت می توان به برد دید بیشتر آنها نسبت به سایر دوربین ها ، اشاره کرد. دوربین های بولت برد دید طولانی تری دارند که این دوربین ها را برای مشاهده مناطق بزرگ مانند محوطه کارخانجات ، پارکینگ ها ، درب ورودی شعب بانکها، ایدآل می کنند.
دوربین بولت قادر به ارائه سطوح بالاتری از جزئیات در فواصل دورتر هستند.

۲-لنزهای بزرگتر : این نوع از دوربین مداربسته بدلیل شکل استوانه ای که دارند از لنزهای بزرگتری برخوردار هستند.

۳- نصب راحت تر : در فرایند نصب دوربین های بولت به دلیل اینکه از یک بازو به اصطلاح دسته در نصب دوربین استفاده می شود، مراحل نصب آسان تر و کوتاه تر میشود.

۴- از قابلیت دید در شب (IR) طولانی تری برخوردارند که این مزیت انتخاب دوربین های بولت را برای مناطق بزرگتر در فضاهای باز مانند تقاطع های ترافیکی ، توجیه می کند.

۵-قاب بیرونی بزرگتر به دوربین های بولت حضور متمایز و قابل توجهی می دهد به نحوی که اکثر افراد متوجه وجود و حضور دوربین در محیط می شوند و این خود موجب بازدارندگی از اعمال خرابکارانه در آن محیط می شود .

انواع دوربین مداربسته بولت :

عموما دوربینهای بالت به دو دسته تقسیم میشوند:

1) دوربین بولت با لنز ثابت

2) دوربین بالت با لنز متغیر

همچنین در واقع دوربین بولت با لنز متغییر خود به دو دسته ی کلی دیگر تقسیم میشود. 1) دوربین بولت وریفوکال 2) دوربین بولت موتورآیز 

دوربین های بولت با لنز ثابت :

معمولا این نوع دوربین ها در جایی به کار میرود که نیاز به زوم نداشته باشد و یک دید کلی از محیط مورد نیاز کارفرما باشد.

دوربین های بولت با لنز متغیر:

معمولا این نوع دوربین ها در جایی به کار میرود که نیاز به زوم و دید دقیقتری با دوربین باشد . به طور مثال اگر دوربین ما از درب ورودی یا روی پیش خوان یک مغازه طلا فروشی که جزئیات برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است فاصله زیادی داشته باشد باید از این نوع دوربینها استفاده کنیم تا بتوان با تنگ کردن زاویه دید دوربین و تمرکز بر روی نقطه ی مورد نظر تصویر بهتری را بدست آورد.

دوربینهای بولت با لنز متغییر خود به دودسته تقسیم میشوند:

در دسته ی اول دوربینهای وریفوکال هستند که باید لنز آنها به صورت دستی پس از نصب در جای مورد نظر تغییر پیدا کند و به آن شکلی که مورد نظر هست زوم و شفاف سازی شود و اگر باز خواستیم تغییراتی بر روی آن انجام دهیم حتما باید با یک آچار مخصوص و با لمس دوربین این کاررا انجام دهیم.

و در دسته ی دوم از دوربین های بولت با لنز متغییر باید به دوربینهای موتورآیز اشاره کنیم که تمام قابلیتهای دوربینهای وریفوکال را دارا هستند با یک قابلت فراتر و به صورت نرم افزاری و در واقع بدون دخالت مستقیم دست و لمس خود دوربین.
درواقع شما زاویه دید دوربین خودتون رو از روی دستگاه ضبط کننده ی خودتون باید تنظیم کنید و به راحتی هر زمان که خواستید فقط زوم و شفافیت تصویر برای شما بایک موس از کنار دستگاه ضبط کننده قابل دسترس است .

دوربینهای بولت با دو تکنولوژی :

دوربینهای بولت موجود در بازار با دو تکنولوژی اچ دی و آی پی ( تحت شبکه ) هستند که درواقع دوربین های آی پی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و طبیعتا تکنولوژی بروزتری دارند. لازم به ذکر است که در هر دو تکنولوژی برای کارایی بهتر هم دوربین بولت وریفوکال موجود هست و هم دوربینهای موتورآیز.

دوربین‌های مداربسته بولت بر اساس نوع تکنولوژی ساخت به 2 گروه اصلی تقسیم می‌شوند.

دوربین بولت HD

دوربین بولت IP ( تحت شبکه )

دوربین بولت HD :  با تکنولوزی ساخت قدیمی‌تری تولید می‌شود. قیمت دوربین بولت HD نسبت به دیگر بولت‌ها پایین‌تر می‌باشد. امکاناتی وسیعی ندارند. داده‌ها و اطلاعات تصویر به صورت آنالوگ منتقل می‌گردد و برای ضبط تصاویر این دوربین‌ها به دستگاه‌های ضبط تصاویر DVR نیاز داریم.

دوربین بولت IP یا همان بولت تحت شبکه :  دوربین‌های مداربسته‌ای هستند که با تکنولوژی ساخت روز تولید و عرضه می‌گردند. قیمت دوربین بولت IP نسبت به بولت HD بالاتر است که البته امکانات وسیع‌تر و قابلیت‌های کار آمد این دسته از دوربین مداربسته قیمت بالاتر آن‌ها را توجیه می‌کند. اطلاعات و داده در دوربین بولت IP به صورت دیجیتال منتقل می‌گردد که با پهنای باند وسیع سرعت انتقال تصاویر بسیار بالا می‌رود. برای ضبط تصاویر دوربین‌های بولت IP حتماً باید از دستگاه‌های ضبط تصاویر NVR استفاده کرد.

کاربرد دوربین بولت

کاربرد دوربین بولت /دوربین‌های مداربسته بولت کاربرد‌های فراوانی در صنعت تجهیزات نظارت تصویری دارند. بدلیل شکل ظاهری این دوربین‌ها و مقاومت بالای آن‌ها در برابر نفوذ ذرات گرد و غبار دوربین‌های بولت اکثرا در محیط‌های بیرونی و خارجی نصب و استفاده می‌شوند. دوربین‌های بولت همگی با یک پایه به محفظه دوربین متصل هستند که این پایه نصب آسان و راحت دوربین بولت را بر روی دیوار‌ها و ستون‌ها میسر می‌کند. دوربین‌های بولت نقش پررنگی در مراکز کنترل ترافیک شهر‌ها نیز دارند. به صورتی که اکثر دوربین‌های مداربسته پلاک خوان بولت هستند.

ویژگی‌های دوربین بولت Bullet

ویژگی های دوربین بولت / دوربین مداربسته بولت از ویزگی‌های فراوان و خاصی برخوردار هستند که در هنگام خرید دوربین بولت باید مورد توجه قرار بگیرند. بر اساس نوع کاربری که از دوربین انتظار داریم این ویژگی‌ها مهم و الزامی می‌گردند. به عنوان مثال چنانچه تصمیم به نصب و استفاده از دوربین مداربسته بولت در محیط‌های کم نور داشتیم حتماً باید به قابلیت دید در شب WDR دوربین توجه کنیم. از ویژگی‌های دیگر دوربین بولت Bullet می‌توان به زاویه دید دوربین اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *