معرفی قابلیت های فناوری AI Coding داهوا

معرفی قابلیت های فناوری AI Coding داهوا

معرفی قابلیت های فناوری AI Coding داهوا

 

معرفی پتانسیل فناوری هوش مصنوعی در داهوا

در دنیای امروز از دوربین های مدار بسته به عنوان یک وسیله نظارتی برای ایجاد نظم و امنیت بیشتر در محیط اطراف استفاده می شود و در صورت بروز حوادث از تصاویر آنها به عنوان مدرک معتبر در مراجع قضایی استفاده می شود. در بسیاری از پروژه ها و مکان ها به زمان ذخیره سازی بیشتری نیاز است، بنابراین نیاز به یک سیستم مدار بسته با پشتیبانی از هارد با ظرفیت بالا وجود دارد که نیاز به صرف هزینه زیادی برای دریافت هارد دیسک های بیشتر دارد. کدگذاری هوش مصنوعی داهوا و فرمت فشرده سازی  H.265 به ما کمک می کند تا هزینه های ذخیره سازی را کاهش دهیم و ترافیک شبکه ناشی از پهنای باند بالا را کنترل کنیم.معرفی قابلیت های فناوری AI Coding داهوا

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته داهوا کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

ظاهر کدگذاری هوش مصنوعی داهوا

فناوری کدگذاری هوش مصنوعی توسط داهوا با هدف کاهش پهنای باند و فضای ذخیره سازی ایجاد شده است. این تکنیک شامل سه بخش تجزیه، تخصیص میزان بیت و فشرده سازی میزان بیت است.

فناوری کدگذاری هوش مصنوعی داهوا

تحلیل و بررسی

این مرحله بر اساس تجزیه و تحلیل محیط اطراف است و عواملی مانند روز و شب، شرایط آب و هوایی، روزهای بارانی، مه، برف و … را در نظر می گیرد. حرکت افراد نیز ارزیابی می شود.معرفی قابلیت های فناوری AI Coding داهوا

سفارشی سازی میزان بیت

در این مرحله نقاط و محیط های مورد نظر مانند انسان و وسایل نقلیه ارزیابی و انتخاب می شوند و نرخ بیت بالاتری نسبت به سایر نقاط به آنها اختصاص می یابد.

فشرده سازی بیت ریت

در این مرحله فشرده سازی نهایی تصاویر انجام می شود.

یکی از نقاط قوت قابل توجه فناوری کدگذاری هوش مصنوعی داهوا، حذف مناطق بی اهمیت است. به عنوان مثال می توان به آسمان، جاده و سایر اجزای اطراف محیط اشاره کرد. یعنی با استفاده از این تکنیک نکات و مولفه هایی که از نظر انسانی مهم نیستند نادیده گرفته می شوند.

همچنین در شکل زیر شرایطی بدون توجه به این تکنیک در نظر گرفته شده است. همانطور که مشخص است، وسیله نقلیه و انسان با سایر اجزای محیط در یک سطح اهمیت قرار دارند و کیفیت تصویر و پهنای باند یکسانی دارند.

فناوری کدگذاری هوش مصنوعی داهوا

مزایای کدنویسی هوش مصنوعی

مزیت اصلی این فناوری کاهش بیت ریت تصاویر با حفظ کیفیت تصویر در نقاط مهمی مانند چهره انسان است. همانطور که از تصاویر زیر مشخص است، تصاویر دوربین 4 مگاپیکسلی داهوا XVR با قابلیت هوش مصنوعی در صورت استفاده از فناوری AI Coding، کاهش 50 درصدی پهنای باند و فضای ذخیره سازی را نسبت به فرمت فشرده سازی 265 تجربه می کنند، همچنین می توان گفت که این قابلیت نسبت به H.265+ در حالت VBR از پایداری بیشتر و کاهش پهنای باند کمتری برخوردار است.

فناوری کدگذاری هوش مصنوعی داهوا

این فناوری در قالب نرم افزار بر روی دستگاه ها گنجانده شده و بستگی به سازگاری با سایر پروتکل های استاندارد دارد که می تواند سازگاری لازم را با دستگاه های دیگر داشته باشد.

رمزگذاری هوش مصنوعی Dahua کجا استفاده می شود؟

فناوری کدگذاری هوش مصنوعی داهوا در پروژه هایی که کاربران از نظر فضای ذخیره سازی و پهنای باند محدود هستند، اما کیفیت و وضوح تصویر برای آنها مهم است، بسیار مفید است. استفاده از محصولات دارای کدگذاری هوش مصنوعی در محیط های پرترافیک مانند موزه ها، مراکز خرید، انبارها و غیره بسیار موثر است.

همچنین می‌توانید با دریافت محصولی با قابلیت کدگذاری هوش مصنوعی و H.265+، در هزینه‌های ذخیره‌سازی و پهنای باند به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی کنید. شکل زیر میزان هارد دیسک و فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای 8 دوربین 2 مگاپیکسلی با استفاده از فرمت H.264، فرمت فشرده سازی H.265 و فناوری هوش مصنوعی را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می شود فضای ذخیره سازی مورد نیاز در حالت AI نسبت به فرمت فشرده سازی H.264 1/4 و نسبت به H.265 1/2 کاهش یافته است.

معرفی محصولات کدگذاری هوش مصنوعی داهوا

  • سری Cooper-I
  • حداکثر کانال SMD Plus
  • حداکثر کدنویسی AI کانال
  • سری XVR4000-I (1080N/720P)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *