تکامل مشخصات M استاندارد ONVIF

تکامل مشخصات M استاندارد ONVIF

تکامل مشخصات M استاندارد ONVIF

همانطور که می دانیم ONVIF یک رسانه ارتباطی مناسب برای ارتباط بین محصولات تحت شبکه برندهای مختلف است. بارها مشاهده شده است که در بسیاری از پروژه های بزرگ از برندهای مختلف و انواع مختلف سیستم های دوربین مداربسته استفاده شده است و به دلیل عدم پشتیبانی استاندارد ONVIF توسط آن محصولات و حتی کاربران نیز نتوانسته اند تصاویری که به او نیاز دارند انتظارات آنها را دریافت کرده و برآورده کنید. استاندارد ONVIF در چندین پروفایل ارائه شده است که یکی از آنها نمایه M استاندارد ONVIF است که در ادامه به شرح آن می پردازیم.تکامل مشخصات M استاندارد ONVIF

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

فایل M چیست؟

نمایه M از تشکیل فراداده و تجزیه و تحلیل تصویر پشتیبانی می کند که در صنعت پیچیده امنیت دیجیتال امروزی بسیار مهم است.

استاندارد ONVIF در سال 2008 به منظور تولید و توسعه راه حلی مناسب برای استفاده از انواع تجهیزات شبکه معرفی شد. ONVIF مخفف Open Network Video Interface Forum است و این استاندارد بر اساس نیازهای بازار مسیر خود را طی کرده است. امروزه 7 استاندارد ارتباطی وجود دارد که هر روز توسعه می یابد و در تجهیزات کنترل ترافیک و سیستم های نظارت تصویری استفاده می شود.تکامل مشخصات M استاندارد ONVIF

با این حال، با آخرین استاندارد پروفایل ONVIF M، تعداد این استانداردها به 8 می رسد. نمایه M یک استاندارد منحصر به فرد است که از تجزیه و تحلیل تصویر هوشمند و بازیابی اطلاعات در ابرداده پشتیبانی می کند. این استاندارد قابلیت دسته بندی سوژه ها و ثبت مکان، وسیله نقلیه، شماره پلاک، صورت انسان و بدن انسان را دارد. نمایه M می تواند از قابلیت های هوشمند دوربین IP پشتیبانی کند، بنابراین می توان گفت که نمایه M استاندارد ONVIF زمانی که تجزیه و تحلیل ویدیو مهم است بسیار مفید است. یک سرویس گیرنده M-profile ممکن است یک نرم افزار مدیریت ویدیو (VMS)، دستگاه NVR یا سرور ابری باشد که از نمایه M برای کنترل داده ها، جریان تصویر و درخواست داده از دوربین استفاده می کند.

نمایه استاندارد M ONVIF

آقای تاد دانینگ، یکی از اعضای کلیدی گروه ONVIF، مدیر تولید در Pelco، اطلاعات جامعی در مورد مشخصات M استاندارد   ONVIF ارائه کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نقش پروفایل M.

یکی از نقش های اصلی این استاندارد، اتصال یک دستگاه به دستگاه یا سیستم دیگر است و همیشه به دلایل مختلف داشتن یک استاندارد مفید است. سازندگان صنعت نظارت تصویری همواره در تلاش برای تولید و توسعه سخت افزار و نرم افزار دوربین ها و سیستم های نظارتی هستند، زیرا هر یک از برندهای این صنعت دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند که کاربران را به خود جذب می کند. داشتن یک استاندارد نقش مهمی در رضایت مشتری دارد. ، زیرا آنها دیگر نگران ایجاد تجهیزات نظارتی ویدیو نخواهند بود. به عنوان مثال، برخی از تولیدکنندگان گاهی بر روی تصاویر حرارتی، برخی بر روی پلاک خوانی، برخی دیگر بر روی راه حل های تشخیص پلاک و غیره تمرکز می کنند، با این حال، همه این محصولات باید بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.تکامل مشخصات M استاندارد ONVIF

در برخی از پروژه ها، کاربران با توجه به کاربرد و نیاز خود راه حلی را انتخاب می کنند که ترکیبی از محصولات مختلف از برندهای مختلف است. برای اینکه بتوانید همه این تجهیزات را با هم نصب و استفاده کنید، همه آنها را در یک راه حل انتها به انتها استفاده کنید، به یک روش و راه حل برای ترجمه هر زبان به زبان دیگر و ایجاد یک اتصال واحد نیاز دارید. این راه حل اساس استانداردسازی در فناوری های مختلفی است که ما هر روز در زندگی خود از آنها استفاده می کنیم. او هست.

ویژگی مشخصات M در نظارت و کنترل محیط

همانطور که می دانیم طیف دوربین ها و تجهیزات نظارت تصویری که برای محافظت از محیط اطراف استفاده می شود زیاد است و هر روز در حال افزایش است. نمایه M را می توان در سناریوهای مبتنی بر متادیتا یا رویدادهای خاص، هوش تجاری و اینترنت اشیا، قابلیت هایی مانند برجسته کردن سوژه های مورد نظر در تصویر، نقشه حرارتی، نقشه حرکت خودرو با طبقه بندی و موقعیت یابی به منظور شناسایی تعداد دقیق سوژه ها استفاده کرد. در منطقه خاص و شناسایی سوژه های تصویر، کشف مکان آنها، تجزیه و تحلیل آنها و امکان جستجوی سریع در بازه زمانی مورد نیاز را فراهم می کند.

با استفاده از نمایه استاندارد ONVIF M می توان به طور کامل بر ترافیک خودروها نظارت کرد و فهرستی از پلاک ها تهیه کرد.

جستجو در ابرداده بسیار ساده تر از جستجو در یک ویدیوی معمولی است. به عبارت دیگر، جستجوی بین صفر و یک بسیار ساده تر از جستجوی بین تعداد زیادی رویداد و شناسایی شدن توسط کاربر است.

پروفایل های استاندارد ONVIF بر چه اساسی ارائه می شوند؟

قبل از تولید استاندارد، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیازها و کاربران خود را می سنجند و فهرستی تهیه می کنند، استانداردی بر اساس آن تولید می شود و پروفایل M نیز از این قاعده مستثنی نیست. نمایه M می‌تواند راه‌حل‌های زیادی برای برقراری ارتباط فراداده و تجزیه و تحلیل ابرداده‌های تولید شده قبل از ONVIF ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *