ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه DVR | ویژگی های دی وی ار

ویژگی های دستگاه dvr

ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه DVR

ویژگی ها و قابلیت های دستگاه DVR / بزرگترین ویژگی دستگاه DVR می‌تواند کارکرد آسان آن باشد زیرا کارکردن با دستگاه DVR برای یک کاربر مبتی کاری آسان است. داشتن پورت VGA در دستگاه‌های DVR می‌تواند از خروجی VGA استفاده کرد که یکی از خروجی‌های رایج در مانیتور‌ها است با استفاده از این خروجی در واقع شما به جز خروجی HDMI از یک خروجی اضافه برخوردارید.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دستگاه دی وی ار کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

یکی از خروجی‌های دیگری که در دستگاه‌های DVR وجود دارد خروجی تصویر آن است که مانند فیش زرد AV که در همه دستگاه‌های آنالوگ وجود دارد موجود است و برای گرفتن خروجی تصویر از آن می‌توان استفاده کرد. خروجی دیگر برای دستگاه‌های DVR همان خروجی صدا است که در صورت وجود بردصدا در محیط تحت حفاظت ما از آن استفاده می‌کنیم. در نسل جدید دستگاه‌های DVR از یک خروجی تصویر مرسوم جدیدی نیز استفاده می‌شود که همان HDMI است که امروزه بیشترین کارایی رابرای خروجی تصویر دارد. پس به اینصورت خواهد بود که در دستگاه‌های DVR چند خروجی و ورودی مرسوم وجود دارد که برای ورود صدا و تصویر به دستگاه DVR و خروجی صدا و تصویر موجود است که به شکل آنالوگ موجود می‌باشد.

پورت دیگری که در دستگاه‌های DVR وجود دارد پورت ESATA می‌باشد که همان پورت‌های USB هستند که عمدتاً برای وصل کردن هارد اکسترنال به دستگاه یا فلش برای رکورد تصاویر مورد نظر از آن استفاده می‌شود. ما موس دستگاه را نیز به این خروجی وصل می‌کنیم. خروجی دیگر این دستگاه‌ها RS485 هست این پورت برتی کنترل دوربین‌های اسپید دام یا دوربین‌های موتورآیز استفاده می‌شود که کنترل این دوربین‌ها توسط این دستگاه توسط این پورت انجام می‌شود. پورت مورد دیگری که مورد استفاده زیادی در دستگاه‌های DVR دارد پورت LAN هست که برای اتصال دستگاه به شبکه از آن استفاده می‌شود.

حال اگر ما بخواهیم برای انتقال تصویر دستگاه آن را به یک مودم وصل کنیم قطعاً از این پورت باید استفاده کنیم به این دلیل این پورت در دستگاه‌های DVR مورد استفاده زیادی دارد. پورت دیگری که در پشت دستگاه‌های DVR به چشم می‌خورد پورت آلارم هست که می‌توان یک هشدار را به دستگاه انتقال داده یا اگر دستگاه DVR دچار مشکلی شود و ما در آن تنظیم کرده باشیم که به ما آلارم بدهد قطعاً این پورت برای ما کارایی دارد. در پروژه‌هایی که از تردد کوچکترین موجود می‌خواهند باخبر باشند وصل کردن دزدگیر و آلارم آن به دستگاه DVR و خروجی آلارم آن طبیعتا با هر حرکتی که دوربین‌های مداربسته ما در محیط ثبت کنند می‌تواند آژیر دزدگیر مارا به توسط ورودی آلارم دستگاه به صدا درآورد و کاربر را از حضور نفر یا جسمی در محیط مطلع کند که این امر برای محیط‌های بسیار امنیتی و داخلی است چون با هر تحرکی که توسط دوربین مداربسته رصد شود آژیر دزدگیر ما به صدا درخواهد آمد.

ورودی برق نیز به طور قطع اولین نیاز هر دستگاه الکتریکی است. در بیشتر دستگاه‌های DVR این ورودی توسط یک آداپتور تغذیه می‌شود زیرا برق لازم برای دستگاه DVR باید 12 ولت باشد حال در تعداد معدودی از این دستگاه‌ها این منبع تغذیه یا همان آداپتور در داخل دستگاه تعبیه شده و ما برق 220 ولت را به صورت مستقیم توسط کابل پاور به دستگاه DVR منتقل می‌کنیم. دستگاه DVR امروزه در بیشتر پروژه‌های کوچک یا پروژه‌هایی که زیرساخت آن‌ها از قبل آنالوگ بوده استفاده می‌شود. بیشتر نصاب‌ها در پروژه‌های نظارت تصویری به دلیل کارایی آسان دستگاه‌های DVR وراحتی کار برای کاربران این سیستم و دستگاه‌های DVR را پیشنهاد می‌دهند اما برای پروژه‌هایی با تعداد دوربین بالا عملاً دستگاه DVR و سیستم آنالوگ کارایی بالایی ندارد و در کوتاه مدت کاربر را دچار مشکل خواهد کرد. قابلیت‌های بالای دستگاه‌های NVR برای کاربران بسیار جذاب هست و اگر امروز تکنولوژی آنالوگ بروز نمی‌شد وجای خود رابه دوربین‌های HD نمی‌داد شاید بتوان گفت فقط سیستم‌های تحت شبکه در بازار به فروش می‌رفت اما عمدتاً چون از قدیم زیرساخت‌های آنالوگ برای مجموعه‌های مختلف وجود دارد بنابر این کاربران با تعویض دوربین‌ها و دستگاه DVR خود از آنالوگ به HD توانسته‌اند تا حدودی کیفیت سیستم نظارت تصویر خود را ارتقا دهند. برای پیگیری بیشتر سیستم‌های آنالوگ و دستگا‌های DVR بهتر است به تکنولوژی‌های روز دنیا مراجعه کنیم و به وضوح ببینیم که استفاده از سیستم‌های تحت شبکه چقدر می‌تواند مارا برای راهبرد‌های امنیتی خود کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *