آیا نصب دوربین مداربسته جرم است / دوربین مداربسته جرم است ؟

نصب دوربین مداربسته جرم است

آیا نصب دوربین مداربسته جرم است

آیا نصب دوربین مداربسته جرم است / نصب دوربین مداربسته نه تنها جرم محسوب نمی‌شود بلکه در موارد بسیار در مراجع قضایی برای اثبات جرم یک سند و مدرک معتبر نیز محسوب می‌شود. اما برای نصب آن یک محدودیت‌هایی هست که در زیر به آن اشاره می‌کنیم.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

به صورت کلی نصب دوربین‌های مداربسته در مکان‌های عمومی از محدودیتی برخوردار نیست و هر شخص می‌تواند در مکان‌های عمومی مانند جلوی مغازه و گذرگا‌های منزل خود در داخل خیابان دوربین مداربسته نصب کند مگر اینکه محل مورد نظر نزدیک به سفارتخانه‌ها، ادارات دولتی یا به صورت کلی نقاطی که در آن به نگرفتن عکس و فیلم توصیه شده است. که در این صورت حتماً نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح دارد. که در بعضی از نقاط حتی لازم است این مجوز هر ساله تمدید شود. آیا نصب دوربین مداربسته جرم است

نصب دوربین مداربسته در مشاعات مانند راهرو، پارکینگ، لابی و …. نیز نیاز به اخذ رضایت کتبی از ساکنین مجتمع یا هیئت مدیره را دارد. پس بنابر این اگر مجوز لازم برای نصب دوربین‌های مداربسته در مشاعات ساختمان از طرف هیئت مدیره یا تک تک ساکنان صادر نشده باشد یک جرم تلقی خواهد شد.

نصب دوربین مداربسته در مکان‌ها خصوصی مثلاً داخل رختکن، سرویس بهداشتی، داخل منزل یا اتاق خواب و …. حتماً نیاز به دریافت مجوز داد و در غیر این صورت جرم تلقی می‌شود.

نصب دوربین مداربسته مخفی همانطور که از اسم آن مشخص است غیرقانونی بوده و به طور کلی نصب هرگونه دستگاه تصویر یا صدا‌برداری مخفی یا حتی نصب GPS بدون اطلاع مالک جرم تلقی خواهدشد. به هرصورت نصب دوربین مخفی حتی داخل منزل خود می‌تواند مورد اعتراض حتی شخص خاطی باشد و مشمول جرائم سنگینی شود و نیاز به اخذ مجوز دارد.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که حتی در محیط‌های عمومی که نیاز به اخذ مجوز برای نصب دوربین‌های مداربسته وجود ندارد ذکر این نکته که این مکان مجهز به دوربین‌های مداربسته است لازم است تا عموم از این موضوع مطلع باشند.

حال لازم است بدانید برای اخذ مجوز برای نصب دوربین‌های مداربسته در نقاطی که نیاز به مجوز دارد باید از طریق نیروی انتظامی نزدیک محل نصب دوربین خود یا از مراجعه قضایی ذیصلاح اقدام نمایید.آیا نصب دوربین مداربسته جرم است

درهرصورت همانطور که نصب دوربین‌های مداربسته برای ما منافعی دارد درصورت اعلام نکردن و مشخص نبودن آن و در برخی موارد که در بالا به آن اشاره شد نگرفتن مجوز برای نصب این دوربین‌ها می‌تواند تیعاتی را برای ما به همراه داشته باشد. پس به این نکته نیز دقت داشته باشید حتی در جا‌هایی که اخذ مجوز برای نصب دوربین مداربسته لازم نیست از نصب لیبل اطلاع‌رسانی حتماً استفاده کنید تا هر رهگذری که از محل نصب دوربین مداربسته شما نیز رد می‌شود نسبت به نصب آن مطلع باشد و نتواند نسبت به هیچ موضوعی از شخص شما شکایتی داشته باشد. شایان ذکر است که مشخص بودن دوربین مداربسته به خودی خود نمی‌تواند شما را از نصب تابلوی اطلاع‌رسانی نسبت به وجود دوربین‌های مداربسته یا در مواردی که نیاز به رضایت نامه یا اخذ مجوز است مبرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *