تفاوت انواع هاب با سوئیچ شبکه | هاب و سوییچ شبکه

تفاوت سوییچ و هاب

 تفاوت انواع هاب با سوئیچ شبکه

تفاوت انواع هاب با سوئیچ شبکه / درواقع یک هاب در شبکه ما یک پیام را برای تمام گیرنده‌های خود می‌فرستد به طور مثال اگر پیامی توسط یک هاب برای سیستم اول فرستاده شود همان پیام برای سیستم دوم و سوم هم فرستاده خواهد شد و نکته اینجاست که قط سیستم اول می‌تواند به این پیام ارسالی پاسخ دهد و این پاسخ برای سیستم‌های دوم و سوم هم می‌رود پس هر سیستم قابلیت دریافت پیام را دارد و خود سیستم باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد پیام را دریافت کند یا خیر.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت سوییچ اچ ار یو ای کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

اما در یک سوئیچ این فعل و انفعالات به صورت هوشمندانه‌تری اتفاق میوفتد. یعنی سوئیچ می‌داند که پیام را باید به کدام سیستم ارسال کند و سوئیچ پیام مورد نظر را دقیقاً به همان سیستمی ارسال می‌کند که باید ارسال کند. این امر باعث خواهد شد که شبکه ما که از یک سوئیچ بهره می‌برد سرعت بسیار بالاتری نسبت به یک شبکه که از هاب استفاده می‌کند باشد و این سرعت بالا قطعاً در شبکه ما تأثیر زیادی خواهد داشت. حال باید ببینید کاربر ما برای خود چه نیازی را متصور است تا اینکه در انتخاب هاب یا سوئیچ بتوانیم به او کمک کنیم اما امروزه دیگر استفاده از هاب‌ها به نوعی منسوخ شده و در اکثر پروژه‌ها از سوئیچ‌های شبکه استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *