انواع دوربین مداربسته بولت | انواع دوربین بولت

انواع دوربین مداربسته بولت

انواع دوربین بولت :

انواع دوربین مداربسته بولت یا همان اصتلاح بولت به معنای گلوله یا لوله است و برشکل ظاهری این دسته از دوربین‌های مداربسته دلالت دارد که به صورت استوانه‌ای هستند. معمولاً این دسته از دوربین‌ها OUTDOOR بوده و در محیط‌های بیرونی از آن استفاده می‌شود زیرا در شراط آب وهوایی بیرونی و زیر باران از مقاومت خوبی برخوردارند.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین های مداربسته بولت کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

بدنه‌ی این نوع دوربین اغلب فلزی می‌باشد زیرا همانطور که گفته شد باید مقاومت لازم را در محیط باز داشته باشد که اصطلاحاً آن‌ها را IP66 و IP67 می‌نامند که این خود نوعی استاندارد برای دوربین‌های مداربسته است و داشتن این استاندارد برای دوربین‌های مداربسته یعنی اندازه‌ی مقاومت دوربین‌های مداربسته در شرایط آب و هوایی سخت.

این دوربین‌ها معمولاً از برد دید در شب بالایی برخوردار هستند یعنی با توجه به تاریکی مطلق در محیط‌های بیرونی این دسته از دوربین‌های بولت یا بالت به شکل معمول بین 20 تا 40 متر در اکثر موارد برد دید در شب دارند و در مواردی خاص تا 80 متر هم عمق دید در شب این دوربین‌ها می‌رسد.

دوربین‌های مداربسته‌ی بولت (BULLET) در بازار ایران با دو تکنولوژی یعنی دوربین‌های بولت IP و دوربین‌های بولت HD موجود هستند که در هر دو مدل این دوربین از 2 مگاپیکسل تا 8 مگاپیکسل در بازار یافت می‌شود. لنز این دوربین‌ها معمولا3.6 میلیمتر تا 12 میلیمتر در مدل‌هایی که با لنز ثابت موجود هستن ودر مدل‌هایی که با لنز متغییر موجود هستند معمولاً لنز 2.8 به 12 میلیمتر دارند که لنز‌های متغییر دیگر آن نیز که با بازه‌های بیشتری قابل تغییر هستند در بازار به صورت خاص قابل دسترس هستند.

همانطور که می‌دانید تکنولوژی EXIR در دوربین‌های مداربسته‌ی بولت هم به کار گرفته شده است واین تکنولوژی باعث بالا رفتن عمق دید در شب در این نوع دوربین‌ها شده است و ضمن زیبایی ظاهری دوربین‌های بولت باعث عمق دید در شب بالاتر نیز می‌شود. در بازار مداربسته‌ی ایران انواع و اقسام دوربین‌های مداربسته‌ی بولت یافت می‌شود و رنج قیمتی از 200 هزار تومان تا 10 میلیون تومان با توجه به توانایی‌های دوربین و نوع برند آن موجود است.

از این دسته از دوربین‌های مداربسته برای پلاک خوانی نیز استفاده می‌شود که با تکنولویژی خاص در بازار موجود است و از قیمت‌های بالای 10 میلیون تومان برخوردارند.

عموماً انواع دوربین‌ مداربسته بولت از نظر لنز به دو دسته تقسیم می‌شوند

1) دوربین بولت با لنز ثابت

2) دوربین بولت با لنز متغیر

که در واقع دوربین بولت با لنز متغییر خود به دو دسته‌ی کلی دیگر تقسیم می‌شود

1) دوربین بولت وریفوکال

2) دوربین بولت موتورآیز 

در دوربین‌های مداربسته بولت به علت نصب در ارتفاع بالا در بیشتر مناطق داشتن لنز متغییر باعث خواهد شد که شما تصویر بهتری ار نقطه دلخواه خود داشته باشید و لنز دوربین را درست در نقطه‌ای تنظیم کنید که می‌خواهید دید کاملی از سوژه خود داشته باشید به این منظور دوربین‌های مداربسته با لنز متغییر بهترین کمک را در این امر به ما می‌کنند.

در این بین دوربین مداربسته بولت با لنز متغییر اگر به صورت دستی و با آچار مخصوص خود تنظیم شود(دوربین‌های بولت وریفوکال ) این امکان را به ما نمی‌دهد تا هر زمان که خواستیم بتوانیم لنز خود را تغییر دهیم و برای این کار حتماً باید خود را به دوربین نصب شده برسانیم تا بتوانیم مجدد لنز آن را تغییر دهیم که این کار در بعضی نقاط کاریست بسیار دشوار اما در دوربین‌های بولت با لنز متغییر که به صورت نرم‌افزاری از روی دستگاه ضبط‌کننده قابل تغییر است ( دوربین‌های بولت موتورآیز ) این امر برای ما بسیار راحتتر و قابل دسترس‌تر است و به راحتی می‌توانیم با تنظیم لنز متغییر دوربین بالت خود به تصویر ایده‌آل از سوژه خود برسیم.

با تمام این توضیحات همانطور که مشخص شد شما از این نوع دوربین باید در محیط‌های بیرونی استفاده کنید و در صورت نیاز به نصب دوربین در ارتفاع بالا حتماً از دوربین مداربسته‌ی بولت با لنز متغییر استفاده کنید و ترجیحا از دوربین مداربسته بولت موتورآیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *