انواع دوربین مداربسته‌ی دام + 1 نوع دوربین دام دید در شب

انواع دوربین مداربسته‌ی دام

انواع دوربین مداربسته‌ی دام

انواع دوربین مداربسته‌ی دام : همانطور که گفتیم دوربین مداربسته دام یا همان دوربین گنبدی که به واسطه‌ی شکل ظاهری به آن اطلاق می‌شود از جهات مختلف به دسته‌بندی‌های متفاوت تقسیم می‌شوند. به طور مثال از نظر شکل ظاهر، از نظر نوع تکنولوژی و انواع توانایی‌ها این دوربین‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین های مداربسته دام کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

یکی از تقسیم‌بندی‌های دوربین‌های مداربسته در واقع نوع لنز آن است که با لنز ثابت و وریفوکال به بازار ارائه می‌شود.

که دوربین دام با لنز متغییر برای مکان‌هایی که از دید بسته‌تر و با دقت بالاتری لازم هست مورد استفاده قرار بگیرد، استفاده می‌شود. دوربین‌های دام عموماً در محیط‌های بسته مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا این دسته از دوربین‌ها در شرایط آب و هوایی خواست نمی‌توانند مقاوم باشند. از این نوع دوربین‌ها معمولاً برای دفاتر کار، لابی ساختمان‌ها و مشاعات و پارکینگ منازل مسکونی، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری و به طور کل در تمام نقاطی که به دور از رطوبت و باران و دمای بالا هست قابل استفاده هستند.

از نظر تکنولوژی ما دو مدل دوربین مداربسته‌ی دام داریم

1) دام HD
2 دام تحت شبکه یا همان IP

هر دو مورد این تکنولوژی دارای دوربین‌های دام با لنز ثابت و متغییر در بازار موجود هستند. یک نوع دیگر از دوربین‌های دام به اصطلاح تورت نام دارند که این دوربین‌های دام تورت از لحاظ کیفیت و توانایی تفاوتی با دوربین‌های دام معمولی ندارند و فقط تنها تفاوت آ ن‌ها با دوربین‌های دام تورت شکل ظاهری آن‌ها است. در دوربین‌های دام یک محافظ شیشه‌ای بر روی برد و متعلقات دوربین وجود دارد که این حفاظ شیشه‌ای در دوربین‌های تورت وجود ندارد. از دیگر مزایای دوربین‌های دام می‌توان به تکنولوژی‌های مختلفی که بر روی برخی دوربین‌های دام وجود دارد اشاره کرد.

از جمله‌ی این تکنولوژی می‌توان به تکنولوژی نفر شمار برای فروشگاه‌های بزرگ یا ورودی ساختمان‌های اداری که تردد از اهمیت بالایی برخوردار است. تکنولوژی دیگری که بر روی برخی از دوربین‌های مداربسته دام وجود دارد تشخیص چهره ( Face Detection) است که برای تشخیص چهره‌ی افراد در ورودی یک مجموعه درنظر گرفته می‌شود تا درصورت رؤیت یک چهره‌ی خاص که از قبل در لیست سیاه سیستم شناسایی شده است آلارم داده تا کاربر از حضور آن شخص در مجموعه مطلع شود.

دید در شب در دوربین‌های دام

معمولاً بین 10 تا 20 متر درنظر گرفته شده است زیرا محیط‌های داخلی به عمق دید درشب زیادی نیاز ندارند. نوع دیگر دوربین‌های دام که در بازار وجود دارد دوربین‌های دام ضد ضربه هستند، به این دسته از دوربین‌های مداربسته، دوربین‌های وندال پروف گفته می‌شود که در واقع از استاندارد IK10 برخوردارند که این استاندارد برای سنجش مقاومت دوربین‌های مداربسته به کارمیرود. این نوع دوربین‌های مداربسته معمولاً در محیط‌های OUTDOOR مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع استاندارد در سال 2002 در مورد لوازم الکترونیکی وضع شد که استاندارد اروپایی آن EN62262 و استاندارد جهانی آن IEC62226 می‌باشد.
دوربین‌های مداربسته که این استاندارد را دارند باید دربرابر ضربه جسم سخت مانند چکش ازفاصله 40 سانتی‌متری با نیروی 5 کیلوگرمی مقاوم بوده و آسیب نبینند. به دلیل نوع مقاومت خاص آن‌ها این دوربین‌ها از قیمت بالایی برخوردار هستند.

یک نوع دیگر از دوربین‌های مداربسته دام، دوربین‌های مینی دام هستند که از لحاظ اندازه کوچکتر از دوربین‌های دام معمولی هستند و عموماً از میکروفن داخلی برای ضبط صدا برخوردارند. این نوع دوربین‌ها برای مکان‌هایی مانند دفاتر کار و مطب پزشکان کاربرد بیشتری دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *