برد دوربین مداربسته چقدر است؟ | برد دوربین مداربسته

برد دوربین مداربسته چقدره ؟

برد دوربین مداربسته چقدر است؟

برد دوربین مداربسته چقدر است؟ / به طور کلی دوربین مداربسته تا نقطه‌ای که مانعی جلوی دیدش نباشد تصاویر را ثبت و ضبط می‌کند اما بایک مثال شاید بهتر بتوان به شفافیت و درک این موضوع اشاره کرد. اگر شما بر روی یک سکوی 2 متری بایستسد و یک چشم خود را ببندید در واقع چشم باز شما کار دوربین مداربسته را انجام می‌دهد یعنی تا جایی که مانعی برای دید شما نباشد اجسام قابل رؤیت است با این تفاوت که اجسامی که در فاصله 50 متری شما قرار دارد طبیعتا مانند جسمی که در فاصله 5 متری شماست قابل رؤیت نیست.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

یا بهتر بگویم اگر شما در فاصله 50 متری شخصی را ببینید که در حال حرکت است نمی‌توانید مرد یا زن بودن آن فرد را تشخیص دهید اما در فاصله 5 متری شما با تمام مشخصات آن فرد را رؤیت می‌کنید. پس عمق دید مفید دوربین‌های مداربسته با لنز ثابت عموماً 5 تا 10 متر بیشتر نخواهد بود. این موضوع را شما می‌توانید از متراژ عمق دید در شب دوربین‌های مداربسته بهتر درک کنید به این شکل که اگر عمق دید در شب دوربین مداربسته شما بین 10 تا 20 متر باشد این دوربین تصاویر را در فاصله 5 متری بسیار خوب، در فاصله 10 متری خوب و در فاصله 20 متری ضعیف خواهد دید.

حال اگر نیاز به یک دوربین دارید که یک محدوده 40 متری را برای شما پوشش دهد طبیعتا برای داشتن تصاویری واضح مجبور خواهید بود که این فاصله را به دوفاصله 20 متری تقسیم کنید و توسط دوعدد دوربین در ابتدا و انتهای این 40 متر پوشش دهید.

در دوربین‌های اسپید دام که عموماً نظارتی هستند این امکان وجود دارد که با توجه به مقدار زوم آن شما تصاویر را تا جای ممکن برای خود قابل رؤیت کرده و اصطلاحاً روی سوژه مورد نظر خود زوم کنید دقیقاً کاری که یک دوربین شکاری برای چشم انسان انجام می‌دهد اما این امکان معایبی نیز دارد و آن این است که در زمان زوم دوربین اسپید دام شما تصاویر کنار سوژه و قبل از سوژه خود را از دست خواهید داد و به همین دلیل است که به دوربین‌های اسپید دام دوربین‌های نظارتی گفته می‌شود نه حفاظتی.

برد دوربین‌های اسپید دام بسته به مقدارX آن متفاوت است و هرچه عدد قبل از پارامتر X بزرگتر باشد توانایی بزرگ نمایی سوژه برای کاربر بالاتر می‌رود و سوژه مورد نظر با وضوح بالاتری قابل رؤیت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *