بررسی تفاوت پورت SATA و ESATA

بررسی تفاوت پورت SATA و ESATA

بررسی تفاوت پورت SATA و ESATA

همانطور که میدانید یکی از مهمترین پورتهای دستگاههای ذخیره ساز در سیستم های نظارت تصویری پورتهای SATA  و ESATA میباشد که در ادامه به تفاوتهای این دوپورت میپردازیم:

اگر بخواهیم به زبان عامیانه بگوییم باید گفت این پورتها بر روی مادربورد کامپیوترها هستند برای استفاده دستگاههای جانبی مانند انواع هاردهای اینترنال و اکسترنال. اما این پورتها در دستگاههای DVR و NVR برای گرفتن بکاپ و ضبط تصاویر استفاده میشوند. سرعت ذخیره سازی داده ها از طریق این دو پورت بسیار بالاست و بدون هیچ وقفه ای میتوان از طریق این دو پورت تصاویر را به صورت لحظه ای بر روی هارد ذخیره کرد.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت سوییچ کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

پورت SATA:

کلمه SATA به معنی تکنولوژی ارتباط پیشرفته و مخفف Serial Advanced Technology Attechment  می باشد. از این پورتها برای انتقال داده ها از مادربرد به هارد دیسک و درایوهای دیگر استفاده میشود. همانطور که میدانید هدف ما از نصب سیستم های نظارت تصویر ضبط تصاویر و نگهداری از آن توسط دستگاه ضبط کننده است تا در مواقع لزوم بتوانیم از آن استفاده کنیم. پس برای این مهم لازم است از هارد خوب با گارانتی معتبر و کابل تامین تغذیه برق هارد و کابل ساتا برای پورت ساتا میباشد. و میدانید که کابل و پورت ساتا از پینهای مختلفی برخوردارند که به راحتی بر روی برد دستگاه قابل تشخیص هستند.

پورت ESATA :

کلمه ESATA به این معنی است که شما از هاردهای خارجی میتوانید استفاده کنید و مخفف EXTERNAL  SATA  میباشد. ESATA در واقع همان تکنولوژی SATA  است با این تفاوت که انتقال اطلاعات ما بر روی یک هارد اکسترنال صورت میگیرد و به همین دلیل سرعت انتقال داده ها بالاتر است. شاید بخواهید بدانید چرا سرعت انتقال در ESATA بالاتر است ؟ برای پاسخ به این سوال همین کافیست که بدانید چون داده های ما برای انتقال در تکنولوژی ESATA کد گذاری نمیشود از سرعت انتقال بالاتری برخوردار است نسبت به تکنولوژی SATA .

همانطور که در بالا به آن اشاره شد پورت SATA یک پورت داخلی و پورت ESATA یک پورت خارجی است و این امکان را برای کاربر فراهم میکند تا ذخیره اطلاعات خود را بر روی یک هارد اکسترنال خارجی انجام دهد. این عملیات فقط از طریق پورت ESATA امکان پذیر است که امروزه بیشتر کمپانیهای مطرح دنیا از این پورت برروی دستگاههای حرفه ای خود بهره میبرند تا هم شما بتوانید مدت ذخیره سازی تصاویرتون را بالا ببرید و هم هنگاهم بکاپ گیری بتوانید به راحتی و با سرعت بالا این کار را انجام دهید.

در آخر باید گفت از پورت ESATA برای ذخیره سازی بیشتر میتوانید از دستگاههای واسط که حجم ذخیره سازی شمارا بالا میبرند نیز استفاده کنید و به توانایی های سیستم نظارت تصویر خود بیفزایید تا با سرعت بالاتر و امنیت بیشتر تصاویر شما ذخیره سازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *