تفاوت دوربین‌‌های دام و اسپید دام از 0 تا 100

تفاوت دوربین‌‌های دام و اسپید دام

تفاوت دوربین‌‌های دام و اسپید دام

تفاوت دوربین‌‌های دام و اسپید دام از 0 تا 100 دوربین‌‌های دام از ابعاد بسیار کوچکتری برخوردار هستند اما دوربین‌‌های اسپید دام در اندازه‌‌های بزرگتری دیده می‌شوند. دوربین‌‌های دام فقط در یک جهت با زاویه دید مشخص قابل استفاده هستند اما دوربین‌‌های اسپید دام به دلیل خاصیت چرخشی و زومی که دارند از سطح دید بیشتری برخوردارند و با توجه به زوم بالایی که در بیشتر دوربین‌‌های اسپید دام وجود دارد از قدرت دید بالاتری برخوردارند.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین های مداربسته دام کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

اما در دوربین‌‌های مداربسته دام چون قابلیت چرخش وجود ندارد و دوربین در یک جهت ثابت است از سطح دید کمتری برخوردارند. یکی دیگر از تفاوت‌‌های این دو دوربین این است که دوربین‌‌های اسپید دام درواقع دوربین‌‌های نظارتی هستند اما دوربین‌‌های دام دوربین‌‌های حفاظتی زیرا در حالت چرخش دوربین دید به نقاط پشت سر خود را ازدست می‌دهد. بنابر این برای محیط‌‌های کوچک از اسپید دام استفاده نمی‌شود کوچکترین اسپید دام‌‌هایی که در محیط‌‌های داخلی استفاده می‌شوند اسپید دام‌‌های ایندور است که برای اتاق‌‌های کنفرانس یا اتاق‌‌های عمل در بیمارستان‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که از نظر چرخش مانند دوربین‌‌های اسپید دام بزرگ هستند اما از نظر زوم از زوم پایینتری نسبت به دوربین‌‌های اسپید دام بیرونی برخوردارند.

قطعاً دوربین‌‌های اسپید دام برای محیط‌‌های بزرگ بسیار کارآمد خواهد بود به طور مثال مدیریت یک کارخانه همزمان نمی‌تواند در تمام سوله‌‌های تولیدی خود مشغول سرکشی باشد و همزمان به کار‌‌های مربوط به خود در دفترکار خود هم رسیدگی کند.

اما با نصب یک دوربین مداربسته‌ی اسپید دام در وسط هرسوله و انتقال تصویر آن به دفترکار خود از روی مانیتور مقابل خود می‌تواند به راحتی همه‌ی پرسنل خود را کنترل کند و به دقت با زوم دوربین بتواند چک کند که کدام یک از پرسنل خود کارش را به طور کامل انجام نمی‌دهد یا کدام یک از پرسنل خود به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام می‌دهد و این نظارت دقیق یک مدیر قطعاً در رشد کاری او تأثیر‌گذار خواهد بود.

اما از دوربین دام معمولی برای دید از محیط پیرامون در ارتفاعی پایین و به صورت ثابت می‌توان استفاده کرد و همانطور که اشاره کردیم دوربین‌‌های ثابت فقط برای حفاظت مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالی که دوربین‌‌های گردان فقط برای نظارت در نظر گرفته شده است. البته این واژه‌ی فقط به معنای قطع مطلق نیست و در نقاطی هم شده که دوربین ثابت کار نظارتی کرده یا بلعکس یک دوربین گردان با دنبال کردن سوژه توانسته است کار حفاظتی کند اما به صورت کلی هر یک از این دوربین‌‌ها به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای روشن شدن موضوع بهتر است با ذکر یک مثال دیگر از اهمیت کاربرد دوربین‌‌های گردان به جای دوربین‌‌های دام ثابت بهره ببریم.

اگر شما صاحب یک مرغداری باشید طبیعتا وقتی جوجه‌ریزی خود را انجام می‌دهید به دلیل اینکه نباید بیماری به جوجه در هفته‌‌های ابتدایی منتقل شود آن قسمت باید از حداقل تردد برخوردار باشد و مراقبت از بهداشت کارگرانی که برای سرکشی به آن قسمت ورود می‌کنند کار دشواریست زیرا برای اینکه از نوع تغذیه و حال جوجه باید باخبر باشیم لازم است سرکشی مرتبی داشته باشیم لذا بهترین کار برای این قسمت از مرغداری شما نصب یک دوربین مداربسته‌ی اسپید دام است تا ضمن عدم تردد و اتلاف انرژی گرمایی در آن محیط با این کار ما خطر ورود بیماری را به آن قسمت به صفر می‌رسانیم ضمن اینکه از حال جوجه‌‌ها د رآن نقطه به صورت دقیق و منظم باخبر خواهیم شد.

شاید بگویید با دوربین دام معمولی هم می‌توان چنین کاری را کرد اما واقفید که به دلیل عدم زوم یا حتی با توجه به نصب دوربین‌‌های وریفوکال که زوم نیز دارند به دلیل زوم پایین آن‌‌ها باید از تعداد بیشتری دوربین مداربسته‌ی دام استفاده کنیم تا بتوانیم یک محیط را پوشش درست بدهیم که عملاً از هزینه‌ی بالاتری برخوردار می‌شود اما همین محیط را با نصب یک دوربین اسپید دام با هزینه کمتر و پوشش محیطی بیشتر و دقت بالاتر می‌توانیم مورد پوشش قرار دهیم.

درپایان باید گفت که بهترین انتخاب زمانی صورت می‌گیرد که شما تمام خواسته‌‌های خود را به صورت کامل با یک متخصص حفاظت تصویر درمیان گذاشته تا بهترین سولوشن را برای شما در نظر بگیرد تا ضمن هزینه مناسب شما بهترین بهره‌برداری را از سیستم حفاظتی خود انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *