کیفیت تصویر دوربین‌های مداربسته بولت

 کیفیت تصویر دوربین‌های مداربسته بولت

 کیفیت تصویر دوربین‌های مداربسته بولت

کیفیت دوربین‌های مداربسته با مگاپیکسل نمایش داده می‌شود. در چند سال گذشته که دوربین‌های مداربسته آنالوگ در بازار نظارت تصویر جایگاهی داشت کیفیت دوربین‌های مداربسته با واژه‌ای به نام تی وی لاین شناخته می‌شد. در بازار کنونی سیستم‌های حفاظتی کیفیت دوربین‌های مداربسته از 2 مگاپیکسل تا 12 مگاپیکسل وجود دارد. ابتدا بهتر است واژه‌ی مگاپیکسل را توضیح دهیم تا برای شما این اعداد ملموستر باشد.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین های مداربسته بولت کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

پیکسل‌ها همان مربع‌های کوچکی هستند که همچون تکه‌های کوچک یک پازل در کنار هم قرار می‌گیرند و همانطور که مشخص است وضوح تصویر ما با تعداد پیکسل‌هایی که کنار هم قرار می‌گیرد مشخص می‌شود. این موضوع با کمی تغییر در دوربین‌های مداربسته نیز صدق می‌کند

حال کافی است که بدانید مگاپیکسل در واقع یک میلیون پیکسل است و زمانی که ما میگوئیم دوربین ما 12 مگاپیکسل است در واقع این دوربین مداربسته‌ی ما می‌تواند یک تصویر با 12 میلیون پیکسل در اینچ تولید کند و برای ما به نمایش بگذارد که هرچه تعداد این پیکسل‌ها بالاتر باشد طبیعتا تصویر ما از تراکم بیشتر و بنابر این از وضوح و کیفیت بالاتری برخوردار می‌شود.

حال با علم بر اینکه می‌دانیم مگاپیکسل در دوربین‌های مداربسته چیست باید بدانیم برای هر محیط و هرنقطه‌ای که قسط نصب دوربین مداربسته را داریم چه دقتی لازم است تا سوژه مورد نظر ما با بهترین کیفیت برای ما رکورد شود. امروزه کیفیت تصویر در دوربین‌های HD نیز مانند دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه با استاندارد مگاپیکسل شناخته می‌شود.

بنابر این اولین آیتمی که کیفیت تصاویر را در دوربین‌های مداربسته تعیین می‌کند مقدار مگاپیکسل دوربین‌ها هست که هرچه این عدد بزرگتر باشد کیفیت تصویر بهتر خواهد بود. یکی دیگر از پارامتر‌های ما در ارتقاع کیفیت دوربین مداربسته نور محیط هست که هرچه به سمت روشنایی بیشتر برود کیفیت تصویر ما هم بهتر می‌شود ضمن اینکه با توجه به نور و شرایط محیط تا حدودی قابل تنظیم هم خواهد بود.

با توجه به شرایط محیط و ارتفاع نصب دوربین مداربسته‌ی بولت ما انتخاب نوع لنز می‌تواند تأثیر زیادی در کیفیت تصویر ما داشته باشد و با انتخاب لنز مناسب تصویر بهتری از سوژه ما ضبط خواهد شد. بنابر این با درنظر گرفتن تمام آیتم‌ها کمک خواهیم کرد به ارتقاع تصویر برای ضبط آن تصویر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *