تفاوت دوربین دام تحت شبکه و آنالوگ / تفاوت دام hd و ip

تفاوت دوربین دام تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت دوربین دام تحت شبکه و آنالوگ (HD)

دوربین مداربسته تحت شبکه طبیعتا از کیفیت تصویر بالاتری برخوردار است و برای انتقال تصویر آن به دستگاه از چند روش از جمله: کابل، فیبر نوری و امواج رادیویی می‌توان استفاده کرد در صورتی که در دوربین‌های مداربسته HD یا همان آنالوگ قدیمی فقط از کابل کواکیسال می‌توان برای جابجایی تصاویر استفاده کرد که این موضوع مانع ازمانور نصاب در نصب دوربین‌های مداربسته می‌شود.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین های مداربسته دام کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

در یک محیطی که ممکن است تعدادی از دوربین‌های ما با فاصله‌ی زیادی از دستگاه ضبط‌کننده‌ی ما قرار دارد طبیعتا نمی‌توان متراژ بالایی کابل کوآکسیال استفاده کرد پس ما مجبوریم از دوربین‌های IP استفاده کنیم تا توسط فیبر نوری یا امواج رادیویی بتوانیم تصویر را به دستگاه ضبط تصاویر ارسال کنیم.

در دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه از نرم‌افزار‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد در صورتی که در دوربین‌های مداربسته‌ی آنالوگ این امکانات کمتر است. در دستگاه ضبط تصاویر دوربین‌های IP که همان NVR نامیده می‌شود قابلیت‌های بالایی از جمله پشتیبانی از دوربین‌های پلاک خوان را دارا هستند که این امر در سیستم‌های آنالوگ غیرقابل دسترسی است.

به صورت کلی کیفیت بالای سیستم حفاظتی IP و نوع امکاناتی که در نصب و اجرای پروژه به مامیدهد هیچگاه در سیستم حفاظتی آنالوگ قابل دسترسی نمی‌باشد. قیمت بالای دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه نسبت به دوربین‌های آنالوگ یکی دیگر از دلایلی است که کاربران کمتر به سمت خرید دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه یا همان ip ‌می‌روند که البته این مورد برای پروژه‌های بزرگتر کاملاً برعکس است زیرا در یک پروژه که ما مجبور باشیم متراژ زیادی کابل کواکسیال ببریم بسیار مقرون به صرفه‌تر است که از فیبر نوری در آن پروژه استفاده کنیم.

شاید در نگاه اول قیمت فیبر نوری و اجرا و فیوژن کردن آن برای شما هزینه بالایی داشته باشد اما شما از این زیر ساخت که در کل مجموعه خود اجرا کرده‌اید برای کار‌های دیگر تحت شبکه خود نیز می‌توانید استفاده کنید ضمن اینکه از یک کیفیت تصویر بسیار مطلوب بدون قطع شدن به خاطر کابل یا اتصالات دیگر بهره‌مند می‌شوید. در دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه پردازش تصاویر بهتر صورت می‌گیرد وکیفیت آن بسیار بالاتر است.

همانطور که می‌دانید سیستم‌های حفاظتی آنالوگ دیگر در همه‌ی دنیا منسوخ شده است و اکر امروزه برخی به سمت دوربین‌های HD روی آورده‌اند فقط به خاطر استفاده از زیر ساخت کواکسیال قبلیشان هست.

برخی از کاربران به دلیل اینکه برای زیر ساخت سیستم‌های حفاظتی گذشته خود هزینه بالایی کرده‌اند یا شرایط کابل کشی جدیدی را برای مجموعه خود ندارند مجبور به استفاده از سیستم‌های حفاظتی HD هستند که از طرفی کیفت تصاوری نزدیک به دوربین‌های IP داشته باشند و از طرف دیگر هزینه کمتری کرده باشند و بتوانند از بستر کواکسیال خود استفاده کنند.

اما پیشنهاد ما برای افرادی که برای اولین بار هست که می‌خواهند در محیط خود از سیستم حفاظتی استفاده کنند یا توان بستر‌سازی برای سیستم‌های تحت شبکه را دارند این است که حتماً از سیستم‌های حفاظتی تحت شبکه یا همان IP استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *