انواع دوربین مداربسته بی‌سیم | دوربین مدار بسته بیسیم

انواع دوربین مداربسته بی‌سیم

انواع دوربین مداربسته بی‌سیم

دوربین‌های مداربسته‌ی بیسیم از جمله سیستم‌های نظارت تصویر هستند که به تازگی در بازار ایران رواج پیدا کرده است. همانطور که می‌دانید انتقال تصاویر بر روی امواج رادیویی کاری است غیر اصولی زیرا با قطع شدن این امواج چه به عمو و چه به صورت اتفاقی باعث از بین رفتن تصاویر ما در یک زمان مشخص می‌شود که این امر ممکن است تبعاتی را برای مجموعه ما که تحت کنترل سیستم نظارت تصویر بیسیم هست داشته باشد.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین های مداربسته بیسیم خانگی کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

دوربین‌های مداربسته بیسیم عموماً با تکنولوژی ip یا همان دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه ارائه می‌شود و سیسام‌های HD به دلیل اینکه نمی‌توانند تحت شبکه باشند باید کاملاً با این سیستم همخوانی داشته باشند. برخی از کارخانه‌های تولید سیستم‌های نظارت تصویر دست به تولید سیستم‌های نظارت تصویر بیسیم با تکنولوژی HD‌زده‌اند که البته تعداد این نوع کالا در بازار ایران بسیار کم است.

در این نوع کالا‌ها دستگاه ضبط‌کننده به وسیله امواج رادیویی به دوربین‌ها وصل می‌شود و تصاویر را رکورد می‌کند. اگر در یک پروژه که از سیستم HD استفاده می‌کنیم به هر دلیل امکان کشیدن کابل را نداشته باشیم عملاً بدون سیم کردن دوربین‌ها امریست غیر ممکن زیرا تصاویر ما حتماً باید در قالب IP و تحت شبکه باشد تا بتوانیم تصاویر خود را از دوربین به دستگاه ضبط‌کننده‌ی تصاویر انتقال دهیم.

سیستم‌های یکپارچه‌ی HD که خود بیسیم بوده و انتقال تصاویر را بدون سیم کواکسیال انتقال می‌دهند طبیعتا از یک فرستنده و گیرنده‌ای که در خود سیستم تعبیه شده است استفاده می‌کنند و اضافه کردن دوربین به این نوع سیستم‌ها کار غیر ممکنی است پس باید در هنگام خرید تعداد دوربین‌هایی که برای محیط ما لازم است به درستی محاسبه شود، زیرا این دستگاه‌ها فقط از تعداد دوربین‌های پکیج خود پشتیبانی می‌کنند.

اما در سیستم‌های تحت شبکه دست ما برای ارسال تصاویر بر روی بستر WIFI باز است و می‌توانیم هر تعداد دوربین را که دستگاه ضبط‌کننده‌ی ما پشتیبانی می‌کند به توسط رادیو‌های فرستنده و گیرنده به سمت دستگاه ضبط‌کننده ارسال کنیم. از بزرگترین مزایای دوربین مداربسته بیسیم این است که نیاز به کابل کشی ندارد و زیبایی داخلی دکور ما حفظ می‌شود اما همانطور که اشاره کردیم تصاویر ما هیچگاه از امنیت انتقال برخوردار نیستند و به راحتی قابل دسترس هر شخصی که بتواند آن امواج را داشته باشند قرارمیگیرد. به همین منظور استفاده از دوربین‌های بیسیم به هیچ عنوان امنیتی نمی‌باشد. این دوربین‌ها در مدل‌های دام، بولت و اسپید دام ارائه داده می‌شود و به واسطه‌ی عدم استفاده از کابل از نصب بسیار آسانتری نسبت به دوربین‌های دیگر برخوردار است.

این را نیز باید اضافه کرد که برند‌های معتبر دنیا به تازگی به فکر تولید این دسته از محصولات هستند. نکته قابل تامل این است که باید بدانیم در سیستم‌های نظارت تصویر بیسیم این نکته بسیار حائز اهمیت است بدانیم دیوار‌های داخلی محیط نصب ما می‌تواند مانع ارسال امواج دوربین‌های مداربسته‌ی بیسیم به دستگاه ضبط‌کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *