معرفی قابلیت های جدید سری IVSS داهوا

معرفی قابلیت های جدید سری IVSS داهوا

معرفی قابلیت های جدید سری IVSS داهوا

IVSS مخفف عبارت Intelligent Video Surveillance Server Series و به معنای سری Intelligent Video Surveillance Server است. IVSS داهوا ترکیبی از الگوریتم‌های یادگیری عمیق هوش مصنوعی، یک واحد پردازش گرافیکی قدرتمند (GPU) و یک ضبط‌کننده ویدیوی شبکه پیشرفته (NVR) است. داهوا IVSS یک سرور اختصاصی نظارت بر هوش مصنوعی است و شامل مواردی مانند به‌روزرسانی مرورگر، افزونه‌های مرورگر، مشکلات افزونه دوربین و فناوری وب قدیمی نخواهد شد.معرفی قابلیت های جدید سری IVSS داهوا

GPU  چیست؟

IVSS  داهوا از یک ماژول GPU و الگوریتم های یادگیری عمیق پیشرفته تشکیل شده است که دارای تحلیل و اسکن قدرتمند داده های فیلم هستند و همچنین می توانند از این الگوریتم ها برای تجزیه و تحلیل دقیق چهره انسان ها استفاده کنند. این سرور دارای 16 کانال تشخیص چهره است که تا 300000 چهره را در پایگاه داده خود ذخیره می کند

ویژگی ها و قابلیت های IVSS Dahua

فناوری IVSS ویژگی‌های مختلف صورت مانند سن، جنسیت و عینک زدن، ریش و کک و مک صورت فرد یا حالات مختلف چهره مانند هیجان یا اضطراب را شناسایی و ثبت می‌کند. همچنین داده ها را با چهره های موجود در پایگاه داده خود مقایسه می کند و داده های تشخیص چهره واقعی را نشان می دهد.

 IVSS  داهوا

این فناوری به قدری پیشرفته است که چهره های عجیب و غریب و حالات آنها را می شناسد، عکس هایی گرفته می شود و هشدارهای لازم ارسال می شود. IVSS داهوا برای مناطق پر تردد که نیاز به کنترل ورود و خروج دارند بسیار مفید است.

کنترل ترافیک

IVSS داهوا مجهز به عملکردهای هوش مصنوعی عمومی است که سیستم نظارت تصویری را کارآمدتر و بهبود می بخشد و این قابلیت ها به نفع کاربران است. این فناوری با تجزیه و تحلیل هوشمند در لیست سیاه و سفید سر و کار دارد. به عنوان مثال: اگر قسمتی در منطقه مورد نظر وجود داشته باشد که افراد مختلف اجازه ورود به آن مکان را نداشته باشند، یا اگر فردی شروع به قدم زدن در اطراف یا شروع به دویدن در منطقه مذکور کند، از قبل می تواند آن را تشخیص دهد. یک منطقه یا تجمع در محیط و پارک غیر مجاز و ارسال اخطارها و هشدارهای لازم.

IVSS  داهوا

IVSS  می تواند انسان و خودرو را در تصویر با فناوری تشخیص حرکت هوشمند یا به عبارتی SMD داهوا شناسایی کند، حرکت حیوانات، برگ درختان، چراغ ها و غیره را تشخیص دهد، این عناصر را در تصویر فیلتر کرده و فقط حرکت انسان و ماشین را ثبت کند، بنابراین از هرگونه ثبت نام غیر ضروری خودداری می شود. همچنین علاوه بر پشتیبانی از تشخیص ویژگی های انسان، وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری، امکان جستجو در پایگاه داده و تصاویر ذخیره شده (بازپخش) وجود دارد و می توانید بر اساس یک ویژگی خاص جستجو کنید.

تشخیص نقض قوانین نظارتی

IVSS Dahua  می تواند رفتار افراد و حرکت وسایل نقلیه را بر اساس قانون خاصی ارزیابی و تحلیل کند. به عنوان مثال می توان به اهمیت و الزامات ماسک در کنترل بیماری کووید 19 اشاره کرد و بر این اساس می توان تشخیص داد که در صورت عدم پوشاندن ماسک توسط افراد، هشدارهای لازم ارسال خواهد شد.

کنترل تردد خودرو

IVSS جدید می تواند به طور کامل از سیستم تشخیص و ثبت پلاک پشتیبانی کند، در حالی که در گذشته IVSS می توانست پلاک را از پشت خودرو ثبت کند، اما اکنون می تواند پلاک جلو را نیز شناسایی و ثبت کند. هنگام تشخیص پلاک از عقب خودرو، نور چراغ های خودرو بسیار کمتر از نور چراغ های خودرو از جلو است، بنابراین پلاک خودرو به راحتی با پلاک عقب قابل تشخیص است

قابلیت فشار بالا

علاوه بر هوش مصنوعی پایه، داهوا IVSS از توابع هوش مصنوعی پشتیبانی می کند که شامل فناوری فشرده سازی ویدیو می شود که دقت محاسباتی بالاتری را ارائه می دهد و می تواند اهداف خاصی را در تصویر در مقایسه با الگوریتم های هوشمند سنتی تشخیص دهد. با استفاده از این ویژگی می توان 78-99% را فشرده کرد، پهنای باند را تا 99% کاهش داد و هزینه فضای ذخیره سازی را کاهش داد.

امکان تشخیص جای پارک

با این ویژگی می توان فضای پارک را با دقت بیش از 94 درصد تشخیص داد. با استفاده از این فناوری IVSS ، محل پارک آزاد را در پارکینگ تشخیص می دهد و به کاربر در انتخاب محل پارک کمک می کند.

IVSS  داهوا

از دیگر وظایف هوش مصنوعی می توان به تشخیص آتش سوزی، تشخیص سیگار، تشخیص یکپارچه، تشخیص سیل زباله، تشخیص حیوانات و غیره اشاره کرد.

پهنای باند

علاوه بر این، سری جدید IVSS داهوا می تواند از 16 تراشه هوش مصنوعی استفاده کند و دسترسی به 256 کانال، پهنای باند ذخیره سازی تا 768 مگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از RAID 0، 1، 5، 6 و 10 را فراهم کند.

همچنین داهوا IVSS قابلیت به‌روزرسانی هوش مصنوعی را برای سیستم‌های قدیمی، سازگار با ONVIF، RTSP و سازگار با دوربین‌های برندهای دیگر یکپارچه کرده است. از طریق SDK این دستگاه می تواند با VMS برندهای دیگر سازگار باشد.

محصولات جدید داهوا سری IVVS

داهوا طیف گسترده ای از محصولات IVVS را ارائه می دهد که می توانید با مراجعه به وب سایت دورنگاه آنها را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *