دستگاه ضبط‌ کننده تصاویر دوربین مداربسته چیست|0 تا 100 دستگاه های ضبط کننده

دستگاه ضبط‌ کننده تصاویر دوربین مداربسته چیست

دستگاه ضبط‌ کننده تصاویر دوربین مداربسته چیست

دستگاه ضبظ کننده تصاویر دوربین مداربسته چیست / CCTV مخفف Closed Circuit Television به معنای تلویزیون مدار بسته است. این یک سیستم ویدئویی است که از دوربین‌های ویدئویی به طور استراتژیک در اطراف منطقه‌ای تشکیل می‌شود که فیلم را ضبط می‌کند، و سپس برای مشاهده بلا درنگ و همچنین پخش فیلم به نمایشگر‌ها منتقل می‌شود.

بنابراین یک سیستم دوربین مداربسته به تمام جنبه‌ها و اجزای تشکیل‌دهنده سیستم، مانند دوربین، سیم‌کشی، ذخیره‌سازی فیلم (از طریق ابر یا ضبط‌کننده ویدیوی دیجیتال)، نمایشگر‌ها، کنترل دسترسی و مدیریت کلی سیستم اشاره دارد.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

شما می‌خواهید از یک سیستم دوربین مدار بسته برای افزایش امنیت محل کسب و کار خود و نظارت بر مناطق کلیدی در هر زمان استفاده کنید. این امر به ویژه برای مکان‌های بزرگ یا مکانی که دارای تجهیزات، محصولات یا اطلاعات ارزشمند است مفید است.

علاوه بر ضبط فیلم، یک سیستم دوربین مداربسته همچنین می‌تواند شما را در صورت وجود فعالیت یا حرکت در یک دوربین خاص در زمان تعیین شده مطلع کند. به عنوان مثال، در تاریکی شب در حالی که محل کسب و کار در بسته است و کارمندان به خانه رفته‌اند. این اعلان می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که ممکن است شخصی قصد نفوذ به سایت شما را داشته باشد یا به دنبال آن باشد.

اگرچه می‌توان از سیستم دوربین مداربسته برای نظارت بر فعالیت در محل، در ساعات کاری و خارج از آن استفاده کرد، اما می‌تواند برای کمک به شناسایی مجرمان تحت تعقیب و همچنین به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر مزاحمان احتمالی استفاده شود.

دوربین مدار بسته چگونه کار می‌کند؟

دستگاه ضبط‌ کننده تصاویر دوربین مداربسته چیست / آیا می‌خواهید بدانید که چگونه یک سیستم دوربین مداربسته کار می‌کند؟ این پیچیده نیست، اما بسته به نوع سیستمی که نصب می‌کنید و اجزای مورد استفاده متفاوت است. با این حال، روند کلی یکسان است.

یک سیستم دوربین مداربسته که از حداقل یک دوربین، لنز، مانیتور و ضبط‌کننده تشکیل شده است، بسته به اندازه منطقه‌ای که مایل به نظارت است، می‌تواند کوچک یا بزرگ شود. سیستم دوربین مداربسته توسط دوربین یا دوربین‌ها کار می‌کند و توالی ثابتی از تصاویر را می‌گیرد که سپس توسط کابل یا بی‌سیم (بسته به نوع سیستم انتخابی) به دستگاه ضبط و سپس به نمایشگر منتقل می‌شود، که به فرد امکان می‌دهد توالی عکس‌ها را ببیند. تصاویر به عنوان فیلم ویدئویی بسته به نوع دوربین‌های مورد استفاده، ممکن است قابلیت بزرگنمایی و کوچک نمایی و چرخش 360 درجه را نیز داشته باشند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، انواع بسیاری از سیستم‌های مداربسته با دوربین‌های مختلف وجود دارد که کاربرد‌های مختلفی مانند دید در شب، تصویربرداری حرارتی و تشخیص شماره پلاک دارند.

دو نوع اصلی سیستم دوربین مداربسته عبارتند از:

  • سیستم دوربین مداربسته Wired یا با سیم

سیمی: دوربین‌ها و بقیه قسمت‌های سیستم بوسیله کابل با یکدیگر ارتباط دارند.

  • دوربین مداربسته Wireless یا بیسیم

بی‌سیم: هیچ سیمی لازم نیست زیرا سیستم از طریق اتصال به اینترنت کار می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف دوربین‌های مداربسته موجود، به راهنمای کامل دوربین مداربسته در سایت دورنگاه www.doornegah.com مراجعه کنید.

ضبط‌کننده‌های ویدئویی دوربین مداربسته دستگاه‌های الکترونیکی هستند که سیگنال‌های ویدئویی دریافتی از دوربین‌های مداربسته را پردازش می‌کنند و محتوا را در رسانه‌های ذخیره‌سازی مانند هارد دیسک یا سرویس ذخیره‌سازی مبتنی بر فضای ابری ضبط می‌کنند.

ضبط‌کننده دوربین مدار بسته چگونه کار می‌کند؟

دوربین مداربسته توسط دوربین یا دوربین‌ها کار می‌کند و توالی ثابتی از تصاویر را می‌گیرد که سپس توسط کابل یا بی‌سیم (بسته به نوع سیستم انتخابی) به دستگاه ضبط و سپس به نمایشگر منتقل می‌شود که به فرد امکان می‌دهد توالی عکس‌ها را ببیند. تصاویر به صورت فیلم ویدئویی.

آیا دوربین مدار بسته همیشه ضبط می‌کند؟

Edge Storage چیست؟

Edge Storage به معنی ذخیره فیلم در خود دوربین مداربسته می‌باشد.

هنگامی که یک دوربین امنیتی فقط با کارت MicroSD فیلم ضبط می‌کند، معمولاً همیشه در حال ضبط نیست. این دوربین‌ها معمولاً فقط برای ضبط در طول رویداد‌ها مانند تشخیص حرکت، تشخیص عبور از خط و غیره تنظیم می‌شوند.

انواع دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته چیست؟

NVR‌ها و DVR‌ها اجزای حیاتی هر سیستم نظارتی هستند زیرا دستگاه‌هایی هستند که فیلم‌های ضبط شده توسط یک یا چند دوربین امنیتی را ضبط می‌کنند. اگرچه عملکرد یکسانی دارند، NVR و DVR از نظر ماهیت بسیار متفاوت هستند، و استفاده از آن‌ها در هزینه‌های نصب، زمان نصب و حتی کیفیت ویدیویی که می‌توانید انتظار داشته باشید، تفاوت ایجاد می‌کند. چه در حال ساختن یک سیستم امنیتی جدید باشید و چه بخواهید یک سیستم موجود را به روز کنید، مهم است که تفاوت‌های کلیدی بین دو نوع دستگاه ضبط را درک کنید تا بتوانید یکی را انتخاب کنید که بهترین نیاز‌های امنیتی شما را برآورده می‌کند. در این پست تفاوت‌های بین این دو دستگاه، ویژگی‌های هر کدام و مزایا و معایب هر دو توضیح داده می‌شود.

دستگاه دی وی آر DVR چیست؟

دستگاه ضبظ کننده تصاویر دوربین مداربسته چیست / یک DVR یا ضبط‌کننده ویدیوی دیجیتال با هر دو دوربین دیجیتال و آنالوگ کار می‌کند و از طریق یک سیم از دوربینی به ضبط‌کننده دیگر متصل می‌شود. از آنجایی که دستگاه سیمی است، برای کار کردن نیازی به اینترنت ندارد، به همین دلیل است که برای سیستم‌های آنالوگ قدیمی عالی است. در یک سیستم DVR، دوربین هیچ یک از کار‌ها را انجام نمی‌دهد – DVR انجام می‌دهد. فیلم‌های ارسال شده توسط دوربین را به فرمت فشرده و دیجیتال تبدیل می‌کند و آن را روی یک هارد دیسک خارجی مانند مموری استیک یا کامپیوتر ذخیره می‌کند. از آنجایی که سیستم‌های آنالوگ از قبل دارای کابل کواکسیال هستند، به روز‌رسانی یک سیستم قدیمی با DVR نسبتاً ساده است، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که کابل را به دستگاه ضبط متصل کنید. برخی از سیستم‌ها از DVR و دوربین‌های شبکه جدیدتر استفاده می‌کنند. به این سیستم‌ها “سیستم‌های ترکیبی” می‌گویند.

سیستم DVR – یک راهنمای کوتاه

سیستم‌های مبتنی بر ضبط ویدیوی دیجیتال (DVR) برای مدت بسیار طولانی رایج‌ترین شکل ضبط‌کننده‌های ویدئویی در صنعت بوده‌اند. این سیستم‌ها از طریق کابل‌های کواکسیال ضبط می‌کنند و از دوربین‌های امنیتی سیمی برای ضبط استفاده می‌کنند. این‌ها همچنین قابل اعتماد و قدیمی‌ترین نوع ضبط ویدیو هستند.

دستگاه ان وی آر NVR چیست؟

ضبط‌کننده ویدیوی تحت شبکه NVR دستگاهی است که نیازی به سیم‌کشی ندارد (اگرچه در صورت لزوم می‌تواند از سیم‌کشی استفاده کند). دوربین‌های IP به یک روتر متصل می‌شوند و از طریق آن روتر بی‌سیم است که دوربین‌ها با NVR ارتباط برقرار می‌کنند. دوربین‌های IP مانند بسیاری از فناوری‌های امروزی کار می‌کنند. به عنوان مثال، تا زمانی که به اینترنت متصل هستید، می‌توانید عکس‌ها را از تلفن به تلفن، ویدیو‌ها را از رایانه به رایانه و انواع دیگر رسانه‌ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر ارسال کنید. این همان کاری است که یک سیستم IP انجام می‌دهد. در یک سیستم تحت شبکه، دوربین IP بیشتر کار‌ها را انجام می‌دهد، از جمله فشرده‌سازی فیلم به فرمت دیجیتال و ارسال مستقیم آن به رایانه یا سایر دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی. این یک سیستم بسیار کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر از یک سیستم DVR است، زیرا به کابل کمتری نیاز دارد و به شما امکان می‌دهد دوربین‌های خود را در مکان‌هایی قرار دهید که در غیر این صورت دسترسی به آن‌ها سخت بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *