دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟

دوربین آنالوگ یک دوربین سنتی است که در سیستم‌های مداربسته استفاده می‌شود. ویدئو را از طریق کابل به VCR یا DVR ارسال می‌کند. دوربین‌های IP همه دوربین‌های دیجیتالی هستند که می‌توانند سیگنال‌ها را از طریق کابل ارسال کنند تا در شبکه ذخیره شوند. امروزه بسیاری از سیستم‌های دوربین امنیتی، سیستم‌های ترکیبی هستند که از اجزای آنالوگ و دیجیتالی استفاده می‌کنند.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

1. کیفیت ویدیو

دوربین‌های IP به طور کلی کیفیت فیلمبرداری بالاتری نسبت به دوربین‌های آنالوگ ارائه می‌دهند. آن‌ها محدوده‌های ویدیویی بیشتری مانند میدان دید وسیع یا باریک و قابلیت‌های زوم بهتر را ارائه می‌دهند. و از آنجایی که آن‌ها سیگنال‌های دیجیتالی واقعی را ارسال می‌کنند، جزئیات ویدیویی بسیار بیشتری را ارائه می‌دهند، که آن‌ها را برای تشخیص چهره یا تشخیص شماره پلاک خودرو بسیار بهتر می‌کند.

دوربین‌های آنالوگ به طور کلی کیفیت پایین‌تری نسبت به دوربین‌های IP دارند، اما در شرایط کم نور عملکرد بهتری دارند. دوربین‌های آنالوگ محدوده سایت محدودتری دارند و وضوح زوم دوربین‌های IP را ارائه نمی‌دهند. اگر روی تصاویر آنالوگ زوم کنید، تصویری دانه‌دارتر و ضعیف‌تر خواهید داشت. شبیه آنچه در برنامه‌های پلیس تلویزیون می‌بینید نیست. اگر از دوربین آنالوگ استفاده می‌کنید، با بزرگنمایی چهره مجرمان را نمی‌شناسید.

2. کیفیت تصویر

به طور کلی، دوربین‌های دیجیتال رزولیشن 6 تا 20 برابر بیشتر از دوربین‌های آنالوگ ارائه می‌دهند.

دوربین‌های آنالوگ به وضوح استاندارد NTSC/PAL 720 x 480 پیکسل (NTSC)/575 (PAL) یا 0.4 مگاپیکسل (4CIF) محدود می‌شوند. رزولوشن دوربین آنالوگ از 420 تا 700; که در بالا می‌تواند تصاویر واضح تولید کند.

دوربین‌های IP رزولوشن‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌تواند از 1.3 مگاپیکسل تا 5 مگاپیکسل (2560 x 1920) انتقال فشرده و کدگذاری شده باشد. این به شما این امکان را می‌دهد که یک منطقه دید بسیار وسیع‌تری را پوشش دهید یا در مناطق مشاهده باریک و با زوم، تصاویر بسیار دقیق‌تری دریافت کنید.

3. رسانه انتقال

دوربین‌های آنالوگ سنتی روی کابل کواکسی کار می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند با کابل جفت تابیده یا با اتصالات بی‌سیم کار کنند، اما وضوح کمتری ایجاد می‌کند.

دوربین‌های IP نیز از طریق جفت تابیده، کابل کواکسی و با اتصالات بی‌سیم کار می‌کنند.

4. قابلیت‌های PoE

یکی از مزایای دوربین‌های IP این است که می‌توان آن‌ها را از طریق کابل اترنت جفت تابیده تغذیه کرد و در نتیجه نگرانی‌های مربوط به سیم برق را از بین برد.

دوربین‌های آنالوگ قدیمی‌تر نمی‌توانند از قابلیت PoE استفاده کنند.

5. بی‌سیم

اتصالات شبکه دوربین IP بی‌سیم می‌تواند یک راه حل بسیار عملی در مناطقی باشد که اجرای کابل بسیار دشوار یا گران است. بی‌سیم همچنین می‌تواند در ساختمان‌هایی که کابل کشی غیرعملی یا غیرممکن است، مانند ساختمان‌های تاریخی، استفاده شود.

6. فاصله

دوربین‌های آنالوگ می‌توانند ویدیو را از طریق کابل جفت تابیده تا فاصله 1.5 کیلومتری و تا فاصله 300 متری از طریق کابل کواکس ارسال کنند. اما انتقال آنالوگ با افزایش فاصله و هنگامی که سیگنال از یک فرمت به فرمت دیگر تبدیل می‌شود، وضوح را از دست می‌دهد.

دوربین‌های IP می‌توانند ویدیو‌های دیجیتال را تا ۱۰۰ متر از طریق کابل اترنت جفت تابیده و فواصل نامحدود از طریق شبکه‌های IP ارسال کنند. از آنجایی که تصاویر دیجیتالی هستند، در فواصل طولانی و هنگامی که سیگنال بین فرمت‌های مختلف تبدیل می‌شود، وضوح 100% خود را حفظ می‌کنند.

7. هوشمندی و مدیریت‌پذیری

دوربین‌های IP هوش شبکه و قابلیت مدیریت از راه دور را ارائه می‌دهند. آن‌ها می‌توانند تصاویر و بخش‌های مختلف تصاویر را به طور همزمان برای گیرندگان مختلف پخش کنند. آن‌ها می‌توانند وظایف اضافی مانند ارسال پیام را هنگام تشخیص حرکت انجام دهند.

8. سهولت نصب

دوربین‌های آنالوگ به کابل کشی بیشتری نسبت به دوربین‌های IP نیاز دارند. به عنوان مثال، آن‌ها به یک کابل جداگانه برای کنترل عملکرد‌های پان، شیب و زوم نیاز دارند. اگر صدا وجود دارد، کابل دیگری لازم است. یک دوربین آنالوگ ممکن است به سه کابل جداگانه نیاز داشته باشد: برق، صدا، تصویر.

دوربین‌های IP می‌توانند سیگنال‌های برق، تصویر، صدا، کنترل PTZ و کنترل را از طریق یک کابل واحد بپذیرند.

9. امنیت

دوربین‌های آنالوگ در برابر نقض‌های امنیتی بسیار آسیب‌پذیر هستند زیرا می‌توان فید‌ها را به صورت فیزیکی رهگیری کرد و نوار‌ها و دستگاه‌های ضبط را به سرقت برد. فید‌های ویدئویی آنالوگ نیز رمزگذاری نشده‌اند.

دوربین‌های IP رهگیری داده‌ها را دشوار می‌کنند. آن‌ها داده‌ها را قبل از انتقال از طریق اینترنت به سرور شما رمزگذاری و فشرده می‌کنند و از VPN پشتیبانی می‌کنند.

10. قابلیت اطمینان

دوربین‌های امنیتی آنالوگ بیش از نیم قرن است که وجود داشته‌اند و سابقه طولانی‌ای از قابلیت اطمینان دارند.

سیستم‌های IP به دلیل رمزگذاری و فشرده‌سازی داده‌ها دارای قابلیت اطمینان داخلی هستند. آن‌ها به اندازه شبکه قابل اعتماد هستند، اگرچه می‌توان سیستم‌های پشتیبان را برای به حداقل رساندن قطعی‌ها در محل قرار داد.

11. قابلیت گسترش

دوربین‌های IP نسبت به دوربین‌های آنالوگ قابلیت گسترش و مقیاس‌پذیری بیشتری را ارائه می‌کنند، زیرا نیاز‌های کابل‌کشی آن‌ها پیچیده‌تر است. اما هنوز هم می‌توانید از زیرساخت کابل‌کشی موجود خود در هنگام مهاجرت به دوربین‌های IP با استفاده از مبدل‌ها و توسعه‌دهنده‌ها استفاده کنید.

12. هزینه‌ها

تصور می‌شود که سیستم‌های دوربین IP گران‌تر هستند زیرا هزینه دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های آنالوگ بالاتر است، اگرچه قیمت دوربین‌های IP همچنان کاهش می‌یابد. اما هزینه کلی ممکن است کمتر از حد پیش‌بینی‌شده باشد به دلیل هزینه‌های کمتر برای کابل‌کشی، تجهیزات ضبط و نیروی کار.

هزینه‌ها را نیز می‌توان کاهش داد

آیا متوجه شدید دوربین مداربسته آنالوگ چیست ؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *