دوربین مداربسته با زوم اپتیکال

زوم اپتیکال دوربین مداربسته

 دوربین مداربسته با زوم اپتیکال

دوربین مداربسته با زوم اپتیکال / دوربین‌های مداربسته دارای دو نوع زوم یا همان بزرگنمایی هستند این دو نوع زوم عبارتند از: زوم اپتیکال و زوم دیجیتال

برای اینکه بهتر متوجه تفاوت این دو زوم شویم بهتر است با یک مثال مفهوم را پیگیری کنیم. درواقع زوم اپتیکال مانند زوم است که در دوربین‌های عکاسی وجود دارد و از تغییر فاصله کانونی لنز انجام می‌پذیرد اما در زوم دیجیتال این عمل به صورت غیر واقعی انجام می‌شود و تغییری در فاصله کانونی لنز رخ نمی‌دهد و فقط به صورت نرم‌افزاری این اتفاق بر روی تصویر ایجاد می‌شود.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

زوم اپتیکال در دوربین‌های مداربسته پارامتری است که در دوربین‌های مداربسته با لنز متغییر وجود دارد. به طور کلی باید گفت هرچه دامنه فاصله کانونی بیشتر باشد و عدد پایانی این دامنه بزرگتر باشد دوربین ما از قدرت زوم یا همان بزرگنمایی بالاتری برخوردار خواهد بود. به همین دلیل وقتی از زوم دیجیتال استفاده می‌کنیم تصویر واقعاً بزرگ نمی‌شود و از روشی با نام INTERPOLATION استفاده می‌شود و یک تعداد پیکسل اضافه بر حسب پیکسل موجود درتصویر اضافه می‌شود و به این ترتیب تصاویر به صورت غیر واقعی در زوم دیجیتال بزرگنمایی می‌شود. که با این روش مانند بزرگنمایی دیجیتال در پیکسل‌های عکس عمل می‌کند.

عموماً زوم اپتیکال در دوربین‌های مداربسته برای تصاویر لایو به کار می‌رود و تمرکز در این تصاویر بر روی سوژه مورد نظر می‌باشد. همانطور که گفته شد زوم اپتیکال تأثیر بسیار بالایی در کیفیت تصاویری که ما بر روی آن زوم شده‌ایم دارد. دوربین‌های مداربسته موتور آیز و اسپید دام‌ها از این خاصیت برخوردار هستند که عموماً دوربین‌های اسپید دام برای محیط‌های وسیع استفاده می‌شود و این قابلیت را دارد تا از تعقیب سوژه و یا برقراری تور که از قبل برای دوربین اسپید دام تعریف شده بهره گیرد و از زوم اپتیکال برای پایین نیامدن کیفیت تصاویر و سوژه‌ای که بر روی آن زوم شده است استفاده کند.

در محیط‌های کوچکتر و جا‌هایی که ارتفاع سقف ما پایینتر است عموماً از دوربین‌های دام یا بولت موتور آیز استفاده می‌شود تا با استفاده از قابلیت زوم اپتیکال بر روی سوژه زوم کرده تا تصاویر ما با کیفیت بالا و به صورت واقعی رکورد شود. به هر حال این موضوع روشن است که زوم اپتیکال کیفیت تصویر را بالا نگه داشته و از افت تصویر در هنگام زوم جلوگیری می‌کند و کاربر ما با دید بالا و با کیفیت سوژه خود را رؤیت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *