دوربین های مداربسته چیست ؟ + 0 تا 100 هر آنچیز که فکرش را نمیکنید

دوربین مداربسته چیست

بیشتر

دوربین های مداربسته چیست؟

.

دوربینهای مداربسته چیست

شما یک تجارت کوچک در خیابان اصلی دارید. به خصوص در ساعات عجیب شب، ترافیک پیاده‌روی زیادی وجود دارد.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

شما نمی‌توانید بخوابید و اخبار را ساعت 3 صبح روشن کنید. اخبار به “شکستن و ورود” غارتگران به مغازه شما اشاره می‌کند. به چشمانت باور نمی‌کنی، قلبت غرق می‌شود.

آیا تعجب می‌کنید که چه کاری می‌توانستید انجام دهید؟ باید دوربین های مداربسته نصب می‌کردی

شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که دوربین های مدار بسته چیست و چگونه کار می‌کند. در این راهنما، تمام آنچه را که باید در مورد دوربین های مداربسته بدانید را پوشش خواهیم داد. شما و کسب و کارتان از این کار خوشحال خواهید شد.

برای آشنایی با این سیستم امنیتی، به خواندن ادامه دهید.

از زمان پیدایش دوربین مداربسته بیش از 70 سال می‌گذرد، تلویزیون مدار بسته (CCTV) از نظارت دستی 24 ساعته و به صورت دستی به دوربین‌های شبکه پیشرفته تحت شبکه (IP) تبدیل شده است که صدا و تصویر را به صورت بلادرنگ ضبط کرده و به فضای خصوصی کاربران منتقل می‌کند. مانیتور و گوشی‌های هوشمند

مدل‌های جدیدتر دارای ویدیوی واضح و با وضوح بالا هستند. صدای واضح و شفاف؛ تشخیص حرکت؛ تجزیه و تحلیل ویدیویی؛ دید در شب؛ و دسترسی از راه دور بسیاری نیز برای راحتی بیشتر با فناوری‌های مختلف هوشمند سازگار هستند.

با ظهور پلتفرم‌های مبتنی بر فضای ابری، دوربین‌های مدار بسته گاهی اوقات به عنوان سیستم‌های ویدئویی نیز شناخته می‌شوند.

دوربین مداربسته که به طور گسترده توسط سازمان‌های مجری قانون، مدارس، مشاغل و اقامتگاه‌های خصوصی استفاده می‌شود، می‌تواند از جرایم جلوگیری کند، فعالیت‌های روزانه را ثبت و مشاهده کند، و حتی بهره‌وری کارکنان و سایر تحلیل‌ها و بینش‌های مهم تجاری را نظارت کند.

در اینجا خلاصه‌ای از شروع، ویژگی‌ها، مزایا، برنامه‌ها و موارد دیگر دوربین مدار بسته آورده شده است.

سیر تکاملی دوربین های مداربسته

فناوری دوربین مداربسته که به عنوان نظارت تصویری نیز شناخته می‌شود، در سال 1949 در ایالات متحده عرضه شد. این سیستم‌های اولیه به نظارت 24 ساعته نیاز داشتند زیرا نمی‌توانستند اطلاعات را ضبط یا ذخیره کنند. این امر با نظارت قرقره به قرقره فیلم‌ها، زمان‌بر و پرهزینه همراه بود که به موجب آن یک اپراتور به صورت دستی نوار‌های مغناطیسی را نخ می‌کشید و تغییر می‌داد.

VCR‌ها به آرامی در دهه 1970 معرفی شدند، با این حال 20 سال دیگر طول می‌کشد تا مالتی پلکس دیجیتال برای تجهیز مدل‌های دوربین به قابلیت‌های تایم لپس و ضبط حرکت برسد.

پیشرفت‌های دوربین مداربسته شامل دوربین‌های آنالوگ و IP، ضبط‌کننده‌های ویدئوی دیجیتال همراه (DVR)، ضبط‌کننده‌های ویدئوی شبکه (NVR)، به اصطلاح اتصال هوشمند «هوشمند» و هشدار‌های 24/7 از راه دور است.

معمولاً برای نظارت و نظارت امنیتی در داخل و خارج از خانه استفاده می‌شود، هر سیستم دوربین مدار بسته شامل دوربین‌ها، تجهیزات ضبط، مانیتور‌ها و نرم‌افزار‌های مدیریت ویدیو است. به دلیل قابلیت مشاهده از راه دور، ممکن است مانیتور همیشه مورد نیاز نباشد.

همانطور که گفته شد، دوربین‌ها و سیستم‌های ضبط هسته اصلی این فناوری را تشکیل می‌دهند. سیستم‌های آنالوگ با دستگاه‌های DVR سازگار هستند، در حالی که دوربین‌های IP جدیدتر با دستگاه‌های NVR مطابقت دارند.

فیلم‌های دوربین مداربسته فقط از طریق اتصال خصوصی، سیمی یا بی‌سیم توسط کاربران مجاز قابل مشاهده هستند – به همین دلیل نام مدار بسته آن است.

یک سیستم دوربین های مداربسته شامل چه بخش‌هایی می‌باشد؟

دوربین‌های مداربسته معمولاً برای نظارت و نظارت امنیتی در داخل و خارج از خانه و محل کار شما استفاده می‌شود، هر سیستم دوربین های مدار بسته شامل دوربین‌ها، تجهیزات ضبط، مانیتور‌ها و نرم‌افزار‌های مدیریت و پایش ویدیو است.

ویژگی‌ها و مزایای فناوری دوربین های مداربسته

موارد زیر را می‌توان به سیستم‌های امنیتی دوربین های مداربسته خانگی یا تجاری اضافه کرد و از طریق هر دستگاه تلفن همراهی که دارید، استفاده کرد.

تشخیص حرکت

این فناوری که از طریق ارائه‌دهندگان امنیتی هوشمند مانند Alarm.com در دسترس است، حرکت را حس می‌کند و زنگ هشدار را در زمان واقعی ایجاد می‌کند. همچنین می‌تواند صحنه‌های دوربین امنیتی را از طریق تمایز تجزیه و تحلیل ضبط کند. همچنین به عنوان تطبیق پیکسل یا ارجاع فریم شناخته می‌شود، هر تصویری را که با تنظیمات قبلی برنامه‌ریزی شده دوربین مطابقت ندارد علامت‌گذاری می‌کند.

تجزیه و تحلیل ویدیو

این حرکت بین انسان، حیوانات یا وسایل نقلیه را مشخص می‌کند. همچنین الگو‌های خاصی را برای حذف اعلان‌های نادرست و شناسایی مواردی که باید ثبت یا نادیده گرفته شوند، تجزیه و تحلیل می‌کند. این از اعلان‌های نادرست ناشی از صدا‌های بلند یا هوای شدید جلوگیری می‌کند و همچنین جهت حرکت و مدت زمان فعالیت را تعیین می‌کند.

سیم‌های سه‌گانه کنترل‌شده توسط کاربر و مناطق فعالیت هشدار‌دهنده (مانند چراغ‌های داخلی/خارجی) را می‌توان از طریق سیستم‌های دوربین مدار بسته مجهز به فناوری NVR ادغام کرد.

دید در شب

دوربین‌های سازگار با دید در شب سیاه و سفید رنگی یا کم نور، تصاویر و ضبط‌های HD را در تاریکی یا شرایط آب و هوایی نامساعد می‌گیرند.

پخش فوری، از راه دور

چه در محل باشید و چه دور از خانه یا محل کار خود، فناوری DVR و NVR دارای هشدار از راه دور و پخش فیلم دوربین مداربسته چیست است. از طریق هر دستگاه هوشمند، آرامش بیشتری در رابطه با ایمنی عزیزان و کارکنان شما فراهم می‌کند.

فناوری پخش همچنین می‌تواند به مجریان قانون و سایر مقامات کمک کند تا متجاوزان، سارقان و مظنونان را شناسایی و دستگیر کنند.

وضوح سطح بالا

رزولوشن نقشی اساسی در فناوری دوربین مداربسته ایفا می‌کند. نشان دادن سطح جزئیات و اینکه چگونه مزاحمان به طور مؤثر شناسایی یا شناسایی می‌شوند از طریق تصاویر استیل و ضبط، مهم‌ترین نکته است.

با رزولوشن 1080p یا 720p رایج‌ترین، تصمیم‌گیری در مورد هر کدام بستگی به استفاده، بودجه، فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند و آنچه می‌خواهید به دست‌آورید دارد.

CCTV مخفف Closed Circuit Television به معنای تلویزیون مدار بسته است. برخلاف تلویزیون سنتی، دوربین مداربسته یک سیستم حلقه بسته است که در آن هر چیزی که پخش می‌شود در خانه باقی می‌ماند. هیچ چیزی که با دوربین مداربسته چیست ضبط می‌شود از طریق امواج عمومی پخش نمی‌شود.

مورد استفاده اصلی دوربین مداربسته چیست برای اهداف امنیتی است. بسیاری از مشاغل، کافه‌ها، مدارس، رستوران‌ها، بانک‌ها، کلوپ‌های روستایی و خانه‌ها برای محافظت به دوربین‌های مداربسته متکی هستند. در حالی که سیستم امنیتی ممکن است جلوی آدم بد را نگیرد، در وهله اول از وقوع فعالیت مجرمانه جلوگیری می‌کند.

ویژگی های مهم در دوربین های مداربسته چیست ؟

فیلمبرداری زنده اولین ویژگی دوربین مداربسته بود که برای اولین بار به صحنه امنیتی آمد. چندی بعد، این فناوری به یک دستگاه ضبط ظاهر شد. به این ترتیب، ما از ایمن‌سازی محل در زمان واقعی و همچنین بررسی فیلم‌های آرشیو شده استفاده می‌کنیم.

دلایل زیادی وجود دارد که ما می‌خواهیم مراقب محیط اطراف خود باشیم. بسیاری از خانه‌ها از دوربین امنیتی برای اطمینان از ایمنی عزیزان خود استفاده می‌کنند. نصب دوربین در خارج از خانه به روش‌های مختلف می‌تواند احتمال وقوع اتفاق بد را به شدت کاهش دهد.

همچنین می‌توانید به نصب دوربین‌های مدار بسته در داخل خانه خود نیز فکر کنید. هدف در اینجا گسترش فیلم از مزاحمان ناخواسته است. اگر تا به حال افراد غریبه‌ای دارید که در خانه شما کار می‌کنند یا یک پرستار بچه دارید، یک دوربین امنیتی برای ایمن کردن خانه شما در زمانی که شما در اطراف نیستید ضروری است.

اکنون که می‌دانیم دوربین های مداربسته چیست، اکنون می‌توانیم بپرسیم دوربین چیست مداربسته و چگونه کار می‌کند؟ اول، ما باید از دو نوع سیستم دوربین امنیتی – آنالوگ و دیجیتال ( IP) آگاه باشیم.

سالانه بیش از صد‌ها هزار سرقت در کشور انجام می‌شود. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از مجرمان از انتخاب خانه یا محل کار شما به عنوان هدف، نصب دوربین‌های امنیتی است.

اگر تصمیم گرفته‌اید که زمان آن رسیده است که دوربین‌ها را در سیستم‌های امنیتی خانه خود بگنجانید، ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که کدام دوربین برای نیاز‌های شما بهترین است. در این راهنما، پنج نوع دوربین امنیتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  1.  دوربین‌های نورافکن

دوربین‌های نورافکن به یک جعبه در فضای باز یا به صورت بی‌سیم با باتری متصل می‌شوند. آن‌ها نورافکن و دوربین‌ها را در یک واحد ترکیب می‌کنند. این دوربین‌ها اغلب دارای اتصال وای فای هستند که به شما امکان می‌دهد آن‌ها را با تلفن یا صدای خود کنترل کنید.

برخی از گزینه‌ها شامل حسگر حرکتی هستند که نورافکن را هنگامی که حرکت در خط دید آن تشخیص داده می‌شود، فعال می‌کند. هنگامی که این فعال می‌شود می‌توانید اعلان دریافت کنید و فیلم را از دستگاه خود تماشا کنید. برای امنیت 360، یک دوربین پانوراما در نظر بگیرید تا تمام زوایا را پوشش دهد.

  1.  دوربین‌های امنیتی داخلی

دوربین‌های امنیتی داخلی اجازه می‌دهند اقدامات ایمنی به خانه شما منتقل شود. اگر مهاجمی وارد شود، حسگر‌های حرکتی در این دوربین‌ها حرکت را تشخیص داده و شروع به ضبط آن‌ها می‌کنند.

این به شما این فرصت را می‌دهد که در اسرع وقت با پلیس تماس بگیرید تا زمان پاسخگویی سریع را دریافت کنید. بسیاری از این‌ها دارای گزینه صوتی هستند که به شما امکان می‌دهد به مزاحم بگویید کمک در راه است و از سرقت جلوگیری می‌کند.

برای مشاغل، سیستم‌های دوربین مداربسته با استفاده از دوربین‌های جعبه‌ای یا گنبدی استانداردی برای نگه‌داشتن یک منطقه مراقب در مناطق مختلف داخل هستند.

  1. زنگ‌های ویدیویی

زنگ‌های تصویری زنگ درب‌های هوشمندی هستند که به گوشی شما متصل می‌شوند. وقتی زنگ در خانه شما به صدا درآمد، به شما اطلاع داده می‌شود و می‌توانید ببینید چه کسی آنجاست. همچنین این امکان را خواهید داشت که از طریق اینترکام با آن‌ها صحبت کنید.

اکثر مدل‌ها همچنین دارای تشخیص حرکت هستند تا در صورت بروز هر چیز مشکوکی در خارج از درب ورودی، شما را در جریان قرار دهند.

  1.  دوربین‌های بی‌سیم

دوربین‌های امنیتی بی‌سیم به نام دوربین‌های هوشمند نیز شناخته می‌شوند. این دوربین‌ها به‌صورت بی‌سیم متصل می‌شوند و به کاربر اجازه می‌دهند بدون توجه به مکانی که هستند، ویژگی‌های خود را بررسی کنند.

بسیاری از این سیستم‌ها حرکت را تشخیص می‌دهند و از طریق تلفن به شما اطلاع می‌دهند. این زمان واکنش سریع به شما امکان می‌دهد در صورت نفوذ یا تجاوز شخصی، در مورد اقدامات ایمنی سریع تصمیم بگیرید.

  1.  دوربین‌های حرارتی

دوربین‌های حرارتی به شما امکان می‌دهند فعالیت را در تنظیمات تاریک شناسایی کنید، جایی که کیفیت ویدیو در دوربین‌های استاندارد ممکن است نتواند نمای واضحی داشته باشد. این دوربین‌ها از تصویربرداری حرارتی استفاده می‌کنند که گرمای بدن را حس می‌کند، حتی انسان‌ها را در محیط‌های تاریک تشخیص می‌دهد.

تشخیص حرارتی با شناسایی چیز‌هایی که نمی‌توانیم با چشم انسان در فیلم‌های ویدیویی معمولی ببینیم، لایه امنیتی بیشتری به ارمغان می‌آورد. آن‌ها نسبت به تغییرات نور حساسیت کمتری دارند و امنیت پایدارتری را ارائه می‌دهند.

بدانید کدام انواع دوربین‌های امنیتی برای شما مناسب هستند

چه به دنبال محافظت از خانه یا کسب و کار خود باشید، افزودن دوربین امنیتی می‌تواند آرامش خاطر شما را به ارمغان آورد و از فعالیت‌های مجرمانه جلوگیری کند. امروزه انواع مختلفی از دوربین‌های امنیتی وجود دارد که تدابیر امنیتی شما را راحت و آسوده می‌کند.

مزایای استفاده از دوربین های مداربسته چیست؟

آیا می‌دانستید دزدی‌هایی که در املاک مسکونی انجام می‌شود 67.2٪ از کل جرایم سرقت در کشور را تشکیل می‌دهد؟

تخلفات ملکی ممکن است در هر زمانی رخ دهد، و با توجه به این موضوع، تنظیم ایمنی خانه و کسب و کار مهم است.

سیستم‌های دوربین مداربسته یک گزینه عالی برای امنیت خانه یا محل کار شما هستند. اگر مطمئن نیستید که آیا باید نصب سیستم دوربین مداربسته را انجام دهید یا خیر، برای آشنایی با مزایا و معایب این سیستم‌ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مزایای سیستم‌های دوربین های مداربسته

هدف اصلی این سیستم‌ها این است که با نظارت بر هرگونه فعالیت ناخواسته و خطرناک احتمالی، به شما کمک کند تا اموال خود را ایمن نگه دارید. داشتن این سیستم‌ها دارای مزایای متعددی است.

نظارت بر امنیت 24 ساعته

جرایم اموالی مانند سرقت ممکن است در هر مقطع زمانی رخ دهد. چه جرم در روز اتفاق بیفتد و چه در نیمه شب، داشتن امنیت در هر زمان برای اثبات جرم ضروری است.

سیستم‌های دوربین مداربسته 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته مناطق مشخص شده از املاک را نظارت می‌کنند.

چه زمانی که جنایتی در آنجا هستید یا نه، این سیستم‌ها هر اتفاقی را که اتفاق می‌افتد را ضبط می‌کنند، که سپس می‌تواند به عنوان مدرکی علیه مرتکب استفاده شود.

احتمال وقوع جرایم ملکی کمتر است

سیستم‌های دوربین مدار بسته می‌توانند از وقوع جرایم اموال جلوگیری کنند. این به خاطر حضور آنهاست.

در مطالعه‌ای که توسط دانشگاه سیتی نیویورک انجام شد، آن‌ها دریافتند که وجود سیستم‌های دوربین مدار بسته 16 درصد جرایم را کاهش می‌دهد. این ثابت می‌کند که این سیستم‌ها می‌توانند ایمنی کسب و کار را بهبود بخشند.

قابل مشاهده بودن این سیستم‌ها برای مجرمان احتمالی می‌تواند آن‌ها را از ارتکاب جنایتی که در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بودند بترساند.

حس ایمنی را ارائه می‌دهد

به خصوص کسانی که به دنبال امنیت خانه هستند، می‌خواهند بتوانند در خانه خود احساس امنیت کنند و همچنین در زمان دوری از خانه نگران خانه خود نباشند.

این سیستم‌ها بدون در نظر گرفتن اینکه در تعطیلات یا در خانه با خانواده خود در خانه هستید، محافظت از خانه را ارائه می‌دهند. این سیستم‌ها می‌توانند سارقان را فقط با حضورشان از خود دور کنند.

این به شما و عزیزانتان احساس امنیت می‌دهد که به دنبال آن هستید.

معایب سیستم‌های دوربین مداربسته

در حالی که داشتن سیستم‌های دوربین مداربسته مزایای زیادی دارد، اما جنبه‌های منفی نیز برای آن‌ها وجود دارد. در اینجا چند مورد منفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

هزینه‌های اضافی

نصب و راه‌اندازی یک سیستم دوربین مدار بسته هزینه‌های اضافی را به همراه دارد.

در حالی که این هزینه‌ها می‌توانند جنبه منفی داشته باشند، اما داشتن ایمنی و حفاظت از اموال شما معمولاً از ضرر هزینه‌ها بیشتر است.

تعرض به حریم شخصی

موقعیت‌هایی وجود داشته است که افراد سیستم‌های دوربین مدار بسته خود را تجربه هکر‌ها می‌کنند. این هکر‌ها جاسوسی می‌کنند یا حریم خصوصی افراد را نقض می‌کنند.

اگرچه این یک احتمال است، اما چیزی نیست که زیاد اتفاق بیفتد. شرکت نصب و خدمات مشتری شما به شما کمک می‌کند تا از این اتفاق نیفتد و در هر مشکلی به شما کمک می‌کنند.

امروز روی سیستم دوربین مدار بسته سرمایه‌گذاری کنید

اکنون که ایده‌ای از مزایا و معایب این سیستم‌ها دارید، ممکن است از خود بپرسید که بهترین سیستم دوربین های مداربسته چیست و چه کسی باید این سیستم را نصب کند.

اشکالات دوربین مداربسته

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که نظارت فعال در هر سیستم دوربین مدار بسته به دلیل پیکربندی‌های ناکارآمد سیستم، ضبط‌های ویدئویی با کیفیت پایین، تجهیزات معیوب یا قدیمی، ارتباط ناکافی بین ذینفعان، سیاست‌های مدیریت ناکارآمد، راه‌اندازی ناکارآمد محل کار (مانند کمبود فضا)، صدای پس‌زمینه با مشکل مواجه می‌شود. معمولی در محیط‌های امنیتی)، آب و هوای نامناسب و عدم آشنایی اپراتور‌ها با مناطق خاصی که مشاهده می‌کنند.

انتقاد و اشکال اصلی علیه دوربین مداربسته، پتانسیل آن برای نفوذ به حریم خصوصی افراد، احساس کارکنان (یا مشتریان) که شخصی دیگر در حال تماشای آن است و نقض احتمالی حریم خصوصی است. بسیاری از این مسائل را می‌توان با نرم‌افزار نظارت بر شبکه کاهش داد.

شرکت دورنگاه یک شرکت طراحی، نصب، تست و بازرسی سیستم‌های دوربین مدار بسته است. خدمات اضطراری 24/7 ارائه می‌شود و خدمات مشتری برای کمک به شما در مورد مسائل یا نگرانی‌هایی که ممکن است داشته باشید اختصاص داده شده است.

اگر علاقه‌مند به نصب سیستم دوربین مداربسته هستید یا اگر سؤالی دارید همین امروز با ما با شماره
 02186054282 تماس بگیرید.

 

انواع دوربین های مداربسته چیست؟

انواع سیستم‌های دوربین های مداربسته

  • آنالوگ – از کانکتور‌های Bayonet Neill-Concelman (BNC) روی کابل‌های کواکسیال برای انتقال سیگنال‌های ویدئویی مداوم استفاده کنید. وضوح نسبتاً پایینی دارند اما ارزان و مؤثر هستند. در یک سیستم آنالوگ تجهیزات جانبی بیشتری وجود دارد، به عنوان مثال. کابل‌های کواکسیال استاندارد معمولاً صدا را منتقل نمی‌کنند. سیگنال‌های آنالوگ را می‌توان دیجیتالی کرد و دیجیتالی شدن را حتی با تجهیزات قدیمی‌تر مقرون به صرفه‌تر می‌کند. تصاویر نیاز به یک کارت فیلمبرداری دارند و می‌توانند روی رایانه شخصی یا ضبط صوت ذخیره شوند. آنالوگ HD یک پله بالاتر وضوح را نسبت به سیستم‌های سنتی (1080 پیکسل) افزایش می‌دهد و با دوربین‌های آنالوگ و BNC سازگار است.
  • دیجیتال یا HD دیجیتالی کردن سیگنال‌ها در سطح دوربین. این سیستم‌ها به کارت فیلمبرداری نیاز ندارند زیرا تصاویر مستقیماً در رایانه ذخیره می‌شوند، اما به فضای (نسبتاً) زیادی برای ذخیره ضبط نیاز دارند، بنابراین معمولاً به شدت فشرده می‌شوند.
  • تحت شبکه یا IP – این سیستم‌ها که با دوربین‌های آنالوگ یا دیجیتال استفاده می‌شوند، از یک سرور ویدیویی برای پخش فیلم از طریق اینترنت استفاده می‌کنند. از مزایای آن می‌توان به امکان وای فای و صدا، هوش مصنوعی توزیع شده (DAI) برای تجزیه و تحلیل فیلم‌های تصویری، دسترسی از راه دور، برق از طریق اترنت (POE) و وضوح بهتر اشاره کرد. علاوه بر این، دوربین‌های IP این قابلیت را دارند که دوربین‌های بیشتری را در یک دوربین قرار دهند، که می‌تواند زاویه وسیعی را پوشش دهد که معمولاً ممکن است چندین دوربین یا سیستم دوربین را بپوشاند.
هر سه گزینه هنوز به طور یکسان مورد استفاده قرار می‌گیرند و تمایل زیادی به سیستم‌های دوربین IP و دوربین‌های فیلمبرداری
 دیجیتال دارند.

دوربین های مداربسته چیست و چگونه کار می‌کند؟

سیستم‌های آنالوگ و دیجیتال کاملاً متفاوت عمل می‌کنند اما شبکه‌های دوربین مدار بسته مدرن از نرم‌افزار و سخت‌افزار تبدیل برای تبدیل آنالوگ به دیجیتال استفاده می‌کنند. به این فرآیند مقاوم‌سازی می‌گویند.

یک سیستم دوربین های مدار بسته سنتی شامل:

  • یک یا چند دوربین (آنالوگ یا دیجیتال) که هر کدام دارای لنز مجهز به حسگر تصویر هستند
  • یک ضبط‌کننده – یا یک ضبط‌کننده نوار ویدئویی استاندارد برای سیستم‌های آنالوگ، یا یک ضبط‌کننده ویدئوی مستقیم (DVR) یا یک ضبط‌کننده ویدئوی شبکه (NVR) برای سیستم‌های دیجیتال
  • کابل – RJ45 برای دیجیتال یا کواکسیال برای آنالوگ
  • یک یا چند نمایشگر که تصاویر به آن‌ها منتقل می‌شود.

دوربین های مداربسته چیست

دوربین با استفاده از حسگر‌های تصویر، تصاویر را از طریق لنز ضبط می‌کند.

این تصاویر (و اغلب صدا نیز) به صورت بی‌سیم یا کابل به ضبط‌کننده یا نوار منتقل می‌شوند.

  • ضبط‌کننده‌ها ممکن است از نرم‌افزار تحلیلی و سایر فناوری‌های هوشمند برای اسکن داده‌ها و ارسال هشدار‌های خودکار به انسان‌ها یا سایر سیستم‌ها و دستگاه‌ها استفاده کنند. این نرم‌افزار مدیریت ویدئو (VMS) فید‌های ویدئویی را ضبط، ذخیره و تجزیه و تحلیل می‌کند. این نرم‌افزار اغلب خودآموز است و از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی (ML) استفاده می‌کند که از عملکرد‌هایی مانند تشخیص حرکت، تشخیص چهره، شمارش افراد و غیره استفاده می‌کند.
  • مانیتور(‌ها) می‌تواند به صورت غیرفعال (از طریق نرم‌افزار) یا فعال (توسط افراد) نظارت شود. شبکه‌های دوربین مداربسته خود می‌توانند و باید نظارت شوند.

انواع دوربین مداربسته از لحاظ تکنولوزی ساخت

ما سه سیستم دوربین مداربسته داریم: ساده، شبکه‌ای و سیستم‌های ضبط‌کننده. اجازه دهید ابتدا دوربین‌های مداربسته آنالوگ و دیجیتال و نحوه عملکرد آن‌ها را بررسی کنیم.

آنالوگ

با یک دوربین فیلمبرداری آنالوگ سنتی، ما به ضبط‌کننده فیلم دیجیتال خود، DVR متصل می‌شویم. اطلاعات DVR دریافت، ذخیره و بر روی هارد دیسک فشرده می‌شود. این بسیار سودمند است زیرا می‌توانیم به عقب برگردیم و فیلم‌های ذخیره شده را تماشا کنیم.

دیجیتال (IP)

یک سیستم دیجیتال ما را با دوربین مدار بسته به روز می‌کند. خود سیستم کمی درگیرتر و پرهزینه‌تر است، اما در نهایت ارزشش را دارد. به طور مشابه به عنوان آنالوگ کار می‌کند، اما به جای یک DVR، یک ضبط‌کننده ویدئوی شبکه NVR داریم.

این روند امنیتی ما را ساده می‌کند، زیرا دوربین جای DVR را می‌گیرد. اکنون می‌توانیم از راه دور فیلم‌های خود را از طریق اتصال به اینترنت به صورت زنده نظارت کنیم. اگر یک موقعیت اضطراری رخ دهد گوشی هوشمند ما به ما هشدار می‌دهد.

دوربین مداربسته ساده

یک سیستم مداربسته ساده یک دوربین و یک مانیتور است. ما می‌توانیم یک یا چند دوربین را با کابل کواکس به یک مانیتور متصل کنیم. برق از مانیتور می‌آید و آن را به دوربین می‌رساند.

دوربین مدار بسته برقی شبکه‌ای

اگر دغدغه شما برق است، یک سیستم دوربین مدار بسته با برق شبکه را در نظر بگیرید. با سیستم دوربین مداربسته برقی شبکه، دیگر برای تأمین برق به مانیتور متکی نیستیم. هم دوربین(‌ها) و هم مانیتور قدرت خود را از شبکه می‌گیرند.

ضبط دوربین مداربسته

یک سیستم دوربین مداربسته ضبط از فناوری امروزی با قابلیت ضبط و مشاهده بعداً از طریق DVR یا NVR بهره می‌برد. اکنون می‌توانیم فیلم‌هایمان را روی دیسک‌های سخت بایگانی کنیم تا بعداً از آن‌ها استفاده کنیم. این به خصوص در مورد مقامات بسیار مفید است.

مزایای دوربین مدار بسته

متأسفانه جنایت به این زودی‌ها از بین نمی‌رود. ما باید همیشه ایمن و امن بمانیم. داشتن یک سیستم دوربین مداربسته یک شبکه ایمنی در برابر مجرمان و فعالیت‌های ماهی را برای ما فراهم می‌کند.

واحد‌های دوربین مداربسته از نظر قیمت متفاوت هستند، اما هزینه آن بیشتر از آسیبی است که ممکن است بدون آن رخ دهد. اگر شما هر نوع کسب و کاری را اداره می‌کنید، خوشحال خواهید شد که یک دوربین مدار بسته برای خود و کارمندان خود نصب کرده‌اید. سیستم‌های دوربین مداربسته دیجیتال به ما ذهنیتی را ارائه می‌دهند که بدانیم در صورت نیاز می‌توانیم در هر زمانی به خانه‌های خود دسترسی داشته باشیم.

همه چیز در مورد دوربین‌های مداربسته

شما در حال حاضر به خوبی در همه چیز دوربین مدار بسته آشنا هستید. خانه و/یا کسب و کار شما امن خواهد ماند. دیگر نیازی نیست بپرسید دوربین مدار بسته چیست و چگونه کار می‌کند.

اصطلاحات کلیدی فنی دوربین مدار بسته

• رمزگذار‌های ویدئویی
رمزگذار‌های ویدئویی امکان انتقال سیستم‌های دوربین مداربسته آنالوگ به برخی از سیستم‌های شبکه را فراهم می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد از سخت‌افزار ارزان‌تر و ویژگی‌های مدرن استفاده کنند. این نرم‌افزار امکان اتصال سیمی را می‌دهد و سپس سیگنال‌های ویدئویی را دیجیتالی می‌کند و آن‌ها را به یک سیستم مبتنی بر IP سیمی یا بی‌سیم ارسال می‌کند.

• سنسور‌های تصویر
دوربین‌ها از انواع مختلفی از حسگر‌های تصویر استفاده می‌کنند که نور را به سیگنال‌های الکترونیکی تبدیل می‌کنند. یک حسگر شامل چندین فوتودیود یا پیکسل است که میزان نور در معرض نور را ثبت کرده و آن را به الکترون تبدیل می‌کند. دو فرمت محبوب CMOS (نیمه هادی اکسید فلزی مکمل) و CCD (دستگاه جفت شده شارژ شده) هستند.

CMOS – این سنسور‌ها مقرون به صرفه‌تر از سنسور‌های CCD هستند. حسگر‌های CMOS مگاپیکسلی (با استفاده از میلیون‌ها پیکسل) ممکن است حتی با کیفیت سنسور‌های CCD رقابت کنند.

CCD – این‌ها با مصرف برق بالاتر پرهزینه‌تر هستند. اسکنر‌های CCD عموماً بهترین گزینه برای شرایط نوری نامناسب هستند (حساسیت نوری بالاتری دارند) و نسبت به CMOS کم صداتر هستند. (در حالی که سیگنال خود آنالوگ است، برای انتقال توسط یک مبدل آنالوگ به دیجیتال تبدیل می‌شود، که مقادیر پیکسل‌ها را به مقادیر عددی تبدیل می‌کند. )

برای دوربین‌های مداربسته دیجیتال، سنسور‌های CCD معمولاً از روش اسکن درهم (نور فوری) استفاده می‌کنند، در حالی که CMOS و CCD می‌توانند از اسکن پیشرونده یا درهم استفاده کنند. دوربین‌های آنالوگ فقط از اسکن درهم آمیخته استفاده می‌کنند.

Interlaced محبوب برای برنامه‌های CCD) – این تکنیک شامل انتقال TVL‌های زوج و فرد (l مخفف خطوط) از یک تصویر است. دوربین‌هایی با بیش از 400 خط وضوح خوبی ارائه می‌دهند و بیش از 700 خط وضوح بالا در نظر گرفته می‌شود. این ارسال‌ها بار‌ها و بار‌ها به‌روزرسانی می‌شوند، پهنای باند را کاهش می‌دهند و مغز انسان را فریب می‌دهند که تصور کند یک تصویر واحد و کامل را می‌بیند. این تا زمانی است که یک ضبط درهم در یک مانیتور درهم دیده می‌شود. در یک مانیتور اسکن پیشرونده، یک تصویر درهم آمیخته ممکن است ناهموار به نظر برسد. نرم‌افزار‌های ویدیویی مدرن ابتدا اسکن‌های درهم آمیخته را جدا می‌کند تا آن‌ها را به اسکن‌های پیشرونده تبدیل کند که می‌توانند در مانیتور‌های اسکن آنالوگ و پیشرونده مشاهده شوند.

پیشرو (محبوب برای برنامه‌های کاربردی CMOS) – این روش تصویر را به فیلد‌ها (خطوط زوج و فرد) تقسیم نمی‌کند. در عوض، تصویر اسکن می‌شود و هر خط (فیلد) به صورت متوالی بر روی یک مانیتور نمایش داده می‌شود.

ضبط‌کننده‌ها
دستگاه‌های DVR معمولاً بخشی از سیستم دوربین مدار بسته هستند و به اجزای داخلی مختلف متصل می‌شوند، نه به شبکه‌های خارجی. DVR‌ها عموماً با دوربین‌های آنالوگ استفاده می‌شوند. در سیستم DVR، هر دوربین باید مستقیماً به ضبط‌کننده متصل باشد.

در حالی که سیستم‌های DVR خود فیلم را پردازش می‌کنند، سیستم‌های NVR داده‌ها را در سطح دوربین رمزگذاری و پردازش می‌کنند، و سپس آن‌ها را به ضبط‌کننده ارسال می‌کنند، که به نوبه خود برای ذخیره‌سازی و نظارت از راه دور استفاده می‌شود. سیستم‌های NVR معمولاً از دوربین‌های IP استفاده می‌کنند. در یک سیستم NVR، هر دوربین IP به یک شبکه متصل می‌شود.

برنامه‌های کاربردی دوربین مدار بسته

• مدیریت جرم و جنایت
نظارت دوربین مدار بسته می‌تواند از مجرمان احتمالی جلوگیری کند. هنگامی که جنایتی رخ می‌دهد، فیلم‌های ویدئویی می‌توانند به مجریان قانون کمک کنند تا تحقیق کنند و بعداً شواهدی برای پیگرد قانونی در دادگاه ارائه کنند. استفاده در ارتباط با دوربین مدار بسته، سنسور‌های صوتی، حرارتی و سایر انواع حسگر‌ها می‌تواند مقامات را در مورد اتفاقاتی که غیرعادی هستند، به عنوان مثال، آگاه کند. شلیک گلوله یا آتش در یک مکان برای مشاغل، دوربین‌های مدار بسته می‌توانند فعالیت‌های مجرمانه داخلی را شناسایی و نظارت کنند. زندان‌ها ممکن است از نظارت تصویری برای جلوگیری از انتقال مواد مخدر و سایر کالا‌های قاچاق توسط هواپیما‌های بدون سرنشین به زندانیان استفاده کنند. دوربین‌های امنیتی قادر به نظارت بر مناطقی هستند که به راحتی در دسترس نیستند، به عنوان مثال. پشت بام‌ها

• مدیریت بحران
با استفاده از دوربین‌های مداربسته، خدمات اورژانس و کارگران امداد و نجات قادر به ارزیابی و نظارت بر رویداد‌ها در زمان واقعی برای انتقال یک “وضعیت” از طریق ویدئو به تیم‌های مدیریت بلایا هستند، به عنوان مثال. از داخل یک ساختمان در حال سوختن، از یک غار یا از یک هلیکوپتر که بر فراز یک صحنه پرواز می‌کند.

• نظارت بر خیابان‌های شهر و جامعه
دوربین‌های چراغ‌های راهنمایی و سایر نقاط شهر‌ها مردم را برای جمع‌آوری آمار ترافیک و همچنین مدارک مستند برای سرعت غیرمجاز زیر نظر دارند. وارث اینترنت اشیا، AoT یک ابتکار شیکاگو برای جمع‌آوری داده‌های بلادرنگ، در درجه اول آب و هوا و محیط زیست، در مورد شهر است. برخی از گره‌های حسی شامل دوربین‌های امنیتی هستند که تصاویری را که ضبط می‌کنند تجزیه و تحلیل می‌کنند، اما برای محافظت از حریم خصوصی افراد، این تصاویر را مخابره یا ذخیره نمی‌کنند. در اصل، تعداد محدودی برای استفاده توسط محققان ارشد به منظور “توسعه نرم‌افزار بینایی کامپیوتر” ذخیره می‌شود. این پروژه با برخی از مقاومت‌های ناظران حریم خصوصی روبرو شده است.

• نظارت و تشخیص پزشکی
حدود 43 ماهیچه صورت وجود دارد که افکار و احساسات افراد را بیان می‌کند. نرم‌افزار هوشمند می‌تواند این عبارات را شناسایی کند، به عنوان مثال. درد یا اضطراب، از تصاویری که افراد راحت‌تر می‌توانند. دوربین‌های مداربسته همچنین می‌توانند بیماران – به عنوان مثال کودکان یا افراد مسن – را برای شناسایی بحران‌های پزشکی احتمالی، به عنوان مثال، زیر نظر بگیرند. سکته مغزی، یا حمله صرع یا آسم.

• تحقیقات رفتاری
دوربین مداربسته‌ای که برای تحقیق در مورد خودکشی استفاده می‌شود نشان می‌دهد که 83 درصد از افرادی که سعی می‌کنند خود را جلوی قطار پرتاب کنند، رفتار‌های خاصی از خود نشان می‌دهند. این‌ها بعداً از فیلم‌های دوربین مداربسته تجزیه و تحلیل شدند و اکنون برای هشدار دادن به ناظران در مورد خودکشی‌های احتمالی استفاده می‌شوند. شبکه‌های نظارتی نیز توسط محققان برای ثبت فعالیت‌های جمعیت در مکان‌های عمومی و جلوگیری از رفتار‌های ضد اجتماعی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، دوربین‌ها در مدارس برای امنیت و ضبط وقایع قلدری یا زمین بازی روی ویدیو استفاده شده‌اند.

• هوش خرده فروشی
اطلاعات بازار به دست آمده از نظارت تصویری از مشتریان برای تجزیه و تحلیل روند خرید و فعال کردن استراتژی‌های پیشرفته استفاده می‌شود، به عنوان مثال. مردم چگونه خرید می‌کنند، از کدام راهرو‌ها بیشتر تردد می‌کنند، چقدر احتمال دارد به فراخوان‌های اقدام در طرح‌بندی فروشگاه‌های مختلف پاسخ دهند. نقشه‌های حرارتی می‌توانند بالا و پایین‌ترین میزان ترافیک خریداران را در مکان‌های خاص در فروشگاه نشان دهند، و به فروشگاه‌ها کمک می‌کنند تا زمان‌های اوج خرید، انواع تبلیغات ترجیحی و نیاز‌های کارکنان را برای دوره‌های اوج خرید شناسایی کنند.

مزایا و معایب دوربین مدار بسته تحت شبکه

  •  مزایای دوربینمداربسته تحت شبکه IP
    نظارت از راه دور را فعال کنید، نیازی به کابل کشی شبکه ندارید، بسیار متحرک باشد و اتوماسیون فرآیند‌های نظارت را فعال کنید.
  • معایب دوربین مدار بسته تحت شبکه
    می‌تواند گران باشد برای خرید خارج از جعبه، مستلزم منحنی یادگیری بالاتر است و در معرض خطر هکر‌ها است.در مورد برخی از افسانه‌ها و تصورات نادرست رایج دوربین مدار بسته IP در اینجا بخوانید.

مزایا و معایب دوربین مداربسته آنالوگ

  • مزایا
    نصب ارزان‌تر و آسان‌تر از دوربین مداربسته شبکه با پشتیبانی بیشتر فروشنده
  • معایب
    وضوح پایین‌تر، کابل کشی بیشتر مورد نیاز است و رمزگذاری داده‌ها را تسهیل نمی‌کند.

 

برنامه‌های کاربردی دوربین مدار بسته و موارد استفاده از آن‌ها

این فناوری را می‌توان در خانه‌ها، تنظیمات ایمنی تجاری و عمومی برای شناسایی، نظارت، اقدامات نظارتی و سایر اهداف فناوری هوشمند مورد استفاده قرار داد.

 

دوربین‌های مداربسته تجاری

دوربین‌های مداربسته ویترین فروشگاه‌ها، دفاتر، پارکینگ‌ها، کارخانجات و هتل‌ها را برای محافظت در برابر نفوذ، سرقت نظارت می‌کنند. استادیوم‌ها و سایر اماکن عمومی از این فناوری برای کنترل جمعیت و افزایش امنیت و نظارت استفاده می‌کنند. هنگامی که همراه با برنامه‌های کاربردی و نرم‌افزار‌های پیشرفته ارائه شده توسط شرکت دورنگاه، استفاده می‌شود، همچنین می‌تواند بهره‌وری کارکنان و سایر اطلاعات مهم داده‌ها، مانند نقشه‌برداری جمعیت، جمع‌آوری جمعیت، نظارت بر صف، و میزان اشغال و شمارش افراد را بسنجد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *