راهنمای تشخیص عیوب احتمالی و تعمیر دوربین مداربسته

راهنمای تشخیص عیوب احتمالی و تعمیر دوربین مداربسته

 راهنمای تشخیص عیوب احتمالی و تعمیر دوربین مداربسته

درواقع اولین نشانه که باعث می‌شود ما به عیب یک دوربین مداربسته پی ببریم قطع شدن تصویر آن است. وقتی تصویر یک دوربین قطع می‌شود درصورت فعال‌سازی آلارم دستگاه، بعد از قطع شدن تصویر دستگاه ضبط‌کننده تصاویر به ماآلارم داده و ماباید به دنبال علت قطع تصویر باشیم. قطع شدن تصویر دوربین‌های مداربسته دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

برسی اتصالات:

یکی از دلایل قطع تصویر دوربین مداربسته می‌تواند اختلال در اتصالات آن مانند فیش یا کابل آن باشد. بریده شدن یا قعطی در مسیر کابل اتصالی دوربین به دستگاه یکی از علل قطع تصویر می‌تواند باشد که باید با برسی کل مسیر کابل کشی علت قعطی را پیدا کرد. ممکن است فیش‌های اتصال دوربین به کابل نیز دچار مشکل باشد که در این صورت عموماً تصویر قبل از قطع شدن کامل دچار نویز یا قطع و وصل شدن خواهد شد و این موضوع عموماً به دلیل پایین بودن کیفیت فیش‌های اتصالی می‌باشد.

از بین رفتن منبع تغذیه دوربین:

همانطور که می‌دانید هر دوربین مداربسته برای انتقال تصویر به دستگاه رکوردر نیاز به جریان الکتریسیته دارد و در صورت قطع این جریان قادر به انتقال تصویر نمی‌باشد. در صورت بروز این مشکل اگر منبع تغذیه شما مرکزی باشد باید تمام دوربین‌های متصل به آن منبع تغذیه از مدار خارج شده و تصویری نداشته باشیم ولی اگر هر دوربین به صورت مجزا از منبع تغذیه استفاده کند و از کار افتاده باشد شما می‌توانید با اتصال یک آداپتور 2 آمپر به صورت مستقیم به دوربین خود عیب‌یابی لازم را در این خصوص انجام دهید، اگر تصویر بر روی مانیتور شما بالا بیاید پس مشکل از منبع تغذیه آن دوربین خواهد بود و با تعویض آن مشکل حل خواهد شد.

سوختگی دوربین:

دوربین‌های مداربسته به دلایل مختلفی از جمله نوسانات برق ممکن است از بین بروند و برد آن به صورت کامل یا بخشی از آن سوخته باشد که در این صورت نیاز به باز شدن دوربین و انتقال آن به تعمیرکار می‌باشد تا در صورت امکان با تعویض قطعه یا برد دوربین دوباره به حالت سلامت خود برگردد و در مدار حفاظتی ما قرار گیرد.

در نهایت در صورت بروز سوختگی در دوربین مداربسته بهترین راه برای رفع عیب ارجاع آن به شرکت‌های معتبر تأمین‌کننده گارانتی آن کالا می‌باشد که تمامی برند‌های معتبر در ایران پشتیبانی و خدمات پس از فروش را بر روی برندی که نماینده آن هستند دارند. درصورتی که دوربین مداربسته شما فاقد گارانتی معتبر باشد باید از تعمیرکاران موجود در بازار استفاده کنید و طبیعتا تعمیر دوربین شما متحمل هزینه‌ای خواهد شد. پس بنابر این لازم است همیشه در خرید کالا دقت کنید تا از گارانتی‌های معتبری برخوردار باشد تا در زمان بروز مشکل شرکتی مطمئن پاسخگوی خرابی دوربین شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *