روند رشد دوربین های مدار بسته در سال 2022 ازدید دورنگاه:

روند رشد دوربین های مدار بسته در سال 2022 ازدید دورنگاه:

 روند رشد دوربین های مدار بسته در سال 2022 از دید دورنگاه:

امروزه در اکثر تکنولوژی ها پیشرفتهای چشمگیری دیده میشود  به همین ترتیب در صنعت نظارت تصویر نیز نسبت به سالهای گذشته پیشرفتهای زیادی اتفاق افتاده است. دوربینهای مداربسته هوشمند یکی از تکنولوژی هایی است که به بازار آمده در نظارت شهری و کنترل ترافیک نیز تکنولوژی های قابل توجه ای وارد بازار شده که بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کرده است.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

دوربینهای بیبی کم پیشرفت قابل توجه این صنعت بوده که تا به امروز توانسته جای خود را در بازار پیدا کند و سهم خوبی از بازار نظارت تصویری را به خود اختصاص دهد. حضور فناوری هوش مصنوعی امروزه با شتاب بسیاری در حوزه نظارت تصویر در حال پیشرفت است و در بازار امروز به خوبی جایگاه خود را پیدا کرده است. در حوزه هوش مصنوعی در واقع دوربینهای مداربسته حکم چشم و تکنولوژی هوش مصنوعی حکم مغز متفکر را در این فرایند بازی میکند.

از دیگر پیشرفتهای این حوزه میتوان به مقاومت دوربینهای مداربسته در شرایط آب و هوایی خاص اشاره کرد . در گذشته ای نه چندان دور دوربینهای مداربسته در شرایط اب و هوایی بسیار گرم یا بسیار سرد کارایی خوبی از خود به نمایش نمیگذاشتند اما با وجود نیاز در این حوزه کمپانیهای مختلف بر آن شدند تا مقاومت آب و هوایی دوربینهارا بالاببرند و در این امر نیز به خوبی موفق بودند و امروزه معمولی ترین دوریینهای نظارت تصویری بین 30-  تا 60+ درجه سانتی گراد مقاوم هستند.

در راستای ذخیره سازی بهینه تصاویر بر روی هارد دستگاهای ضبط تصاویر امروزه به فرمت H265+   دست پیدا کرده اند که با فشرده سازی تصاویر میتوانند یک حجم بالاتری از تصاویر را برای کاربران این حوزه ذخیره سازی کنند. با بهینه ذخیره کردن تصاویر امروزه کاربران حوزه نظارت تصویر میتوانند تصاویری با کیفیت بالاتر که عموما باید حجم بیشتری از هاردشان را اشغال کند با این تکنولوژی حجم کمتری از هارد خود را اشغال خواهند دید.

یک آورده دیگر پیشرفت تکنولوژی در حوزه نظارت تصویر دسترسی کاربران از راه دور و در بستر اینترنت است. با همه گیر شدن اینترنت در همه ی جوامع سیستم نظارت تصویر نیز از این روند عقب نمانده و با اتصال اینترنت به دستگاه های ذخیره ساز خود این امکان را به کاربران خود داده است تا بتوانند از هرکجای دنیا با اتصال به اینتذنت تصاویر نقاطی که در دسترسشان نیست رویت کنند و با اپلیکیشن های مختلف از راه دور آن را کنترل کنند.

یکی دیگر از اتفاقات خوبی که در حوزه نظارت تصویر افتاده این است که شما میتوانید به راحتی سیستمهای حفاظتی و نظارتی خود را به یکدیگر لینک کرده و با فعال شدن هر سنسور سیستمهای حفاظتی دیگر شما نیز فعال شود. به طور مثال شما اگر دزدگیر خود را به دوربینهای مداربسته خود لینک کنید در واقع خواهید توانست این مهم را فراهم بیاورید که با فعال شدن دوربین مداربسته خود (با دیدن یک سوژه در مقابل خود ) دزدگیر شما نیز فعال شده و ضمن به صدا درآمدن آژیر خود با شما تماس بگیرد و شما به این طریق متوجه بروز حادثه ای در محیط تحت پوشش خود خواهید شد و حال کافیست از طریق اپلیکیشن دوربینهای مداربسته خود ، آنها را چک کنید و از چگونگی بروز حادثه مطلع شوید.

دوربینهای جاده ای و پلاک خوان بخش بزرگی از پیشرفتهای امروزه دوربین های مداربسته را تشکیل میدهند. با ظهور این تکنولوژی فشار کار از روی نیروهای انسانی در حوزه پلیس راهور برداشته شده و آنها میتوانند با دقت بیشتری در این حوزه خدمت رسانی کنند. حضور دوربینهای حرارتی پیشرفت بزرگی را برای پلیس در مرزهای کشور و بالابردن امنیت مرزها ایجاد کرده و در حوزه بهداشت و سلامت نیز این تکنولوژی توانسته در مکانهای عمومی کار آمد باشد و حتی برای افراد فاقد ماسک اجازه ورود به مجموعه را صادر نکند یا ازورود افراد با تب بالا در مکانهای عمومی جلوگیری کند.

در آخر باید گفت که پیشرفت قابل توجه تکنولوژی در حوزه حفاظتی و نظارت تصویری بدون شک از هیچکس پنهان نیست و این موضوع با قدرت در حال ادامه و پیشروی است و امروزه کمپانیهای مختلف به دنبال راهکارهای بسیار پیشرفته در این حوزه و همچنین در حوزه هوش مصنوعی هستند که در واقع ترکیبی از تکنولوژی در دوربینهای مداربسته و کارایی نرم افزار های متفاوت و کارآمد به عنوان مغز متفکر این سیستمها میباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *