عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر

عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر

عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر

عملکرد زنگ سنسور تشخیص حرکت

دزدگیر یکی از تجهیزات کلیدی ایمنی است که می تواند با استفاده از قابلیت ها و حسگرهایی که در اختیار دارند، کاربران را از وقوع رویدادها و جزئیات محیط اطراف مطلع کند. یکی از این سنسورها یک سنسور تشخیص حرکت است که دارای ناحیه پوشش مشخصی است. نصاب دزدگیر باید حسگر تشخیص حرکت یا دوربین مداربسته با این قابلیت را بر اساس موقعیت و شرایط استفاده از سنسورها و عملکرد بهینه پنل سنسور انتخاب و خریداری کند.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

سنسور تشخیص حرکت دزدگیر چیست؟

حسگرهای تشخیص حرکت که اجسام متحرک را بر اساس امواج مایکروویو تشخیص می دهند، باید دیواری در جلوی مسیر خود داشته باشند تا محدوده پوشش را محدود کند. حتی سنسورهای تشخیص PIR دارای مشخصاتی هستند که نشان می دهد محیط محافظت شده برای جلوگیری از خطاهای رایج چقدر باید محدود باشد. در این فرآیند، با آزمون و خطا، نصاب کشف می‌کند که مرز بیرونی محیط تشخیص حرکت در بهترین حالت کجاست تا خطاها به حداقل برسد. سنسورهای تشخیص حرکت بر خلاف دوربین های مداربسته نمی توانند در فواصل دور فوکوس کنند و یا اصلاً مسافت طولانی را در نظر نمی گیرند و جلوی لنز فوکوس می کنند، اما در عوض باید یک محیط صاف در جلوی آن وجود داشته باشد تا برد را محدود کند. امواج برگشتی معمولاً دیوارهای اطراف این نقش را ایفا می کنند.

 عملکرد زنگ سنسور تشخیص حرکت

به همین دلیل، استفاده از حسگرهای تشخیص حرکت با برد بیش از 15 متر در محیط‌هایی با مساحت وسیع‌تر از محدوده سنسور، سنسورهای تشخیص PIR را قادر به پیش‌بینی یا تنظیم دقیق شرایط محیطی نمی‌کند.

با استفاده از سنسور تشخیص حرکت سارق در حفاظت از محیطی کوچکتر از محدوده مشخص شده، می توان مشکلات سنسور را زودتر شناسایی کرد. ریزپردازنده در حسگر به گونه ای طراحی شده است که بتواند اشیا را تشخیص دهد یا طبقات مختلف اشیاء را در سیستم تشخیص در نظر بگیرد. این اجسام در فواصل مختلف قرار دارند تا سنسور ابعاد را در نظر بگیرد. اگر جسم بزرگتر از الگوی مورد مطالعه حسگر تشخیص حرکت (برنامه ریزی شده در حافظه) باشد، نمی توان آن را با توجه به دسته بندی ها مطابقت داد، در این حالت، اکثر سنسورهای تشخیص حرکت زنگ خطر را به صدا در می آورند. در نتیجه با افزایش آلارم کاذب به دلیل وجود حشرات بر روی بدنه سنسور، اطراف چراغ ها و یا حرکت پرده ها به دلیل تهویه مطبوع یا بخاری، دچار مشکل خواهید شد.

انواع مختلفی از الگوهای تشخیص حرکت در سنسورها وجود دارد که هر کدام برای کار خاصی در نظر گرفته شده است. برخی از سنسورهای تشخیص حرکت قابل تنظیم هستند و می توانند در چندین محیط با شرایط مختلف به عنوان چند وظیفه ای استفاده شوند. بقیه سنسورها را می توان در شرایط مختلف با تغییر لنز، تغییر دامنه در محیط تحت پوشش استفاده کرد. محدوده تحت پوشش سنسور تشخیص حرکت دزدگیر دزدگیر در برگه مشخصات و بروشور راه اندازی به طور کامل مشخص شده است و حتی بر روی کارتن آنها نیز معمولاً تصویر در نظر گرفته می شود که تبلیغ می شود. نصاب دزدگیر باید مطمئن شود که سنسور تشخیص حرکتی که در نظر گرفته است بر اساس شرایط محیطی و با توجه به متراژ نصب شده بهترین نتیجه را داشته باشد و بیشترین هماهنگی را داشته باشد.

حفاظت از محیط زیست با استفاده از سنسور تشخیص حرکت آشکارساز با استفاده از عملکرد Lookdown

برخی از مدل‌های ردیاب‌های حرکتی حالت نگاه به پایین یا زاویه دید رو به پایین دارند که به آن حفاظت از محیط خزنده نیز می‌گویند. در این حالت از لنز دوم بر روی بدنه حسگر استفاده می شود تا امواج را درست در زیر و جلوی سنسور همانطور که در تصویر نشان داده شده است متمرکز کند. به این ترتیب حتی یک دزد یا یک جسم متحرک نمی تواند با خزیدن روی زمین از سنسور تشخیص حرکت دور شود. بسیاری از سازندگان حسگرهای تشخیص حرکت غیرفعال کردن این ویژگی را در محیط هایی که حیوانات خانگی و جوندگان در آن حضور دارند توصیه می کنند.

تشخیص حیوانات خانگی با استفاده از حسگر تشخیص حرکت آشکارساز

هنگامی که یک نصب کننده سنسور تشخیص حرکت دزدگیر با محیطی مواجه می شود که حیوانات خانگی در آن نگهداری می شوند، می توانند از حسگرهای تشخیص حرکت ایمنی حیوان خانگی یا با قابلیت تشخیص حیوان خانگی استفاده کنند. سنسورهای تشخیص حرکت با قابلیت تشخیص حیوانات خانگی از ریزپردازنده پیچیده تری استفاده می کنند که در آن ابعاد و نوع حرکت حیوانات خانگی پیش بینی و تعیین می شود و معمولاً ترکیبی از قابلیت های پیچیده ریزپردازنده در کنار فناوری تشخیص دوگانه در این سنسورها استفاده می شود. این حسگرها می توانند حیوانات با وزن کمتر از 18 کیلوگرم را تشخیص دهند که در صورت استفاده از سنسور تشخیص دوگانه می توانند حیوانات تا وزن 45 کیلوگرم را به راحتی تشخیص دهند. البته وجود بسیاری از حیوانات خانگی به ویژه گربه ها یا حیواناتی که از لوازم خانگی بالا می روند، باعث می شود حتی با سنسورهایی با فناوری تشخیص دوگانه مواجه شویم.

 سنسور تشخیص حرکت ضد سرقت با تکنولوژی Antimask

برخی از سنسورهای تشخیص حرکت توانایی مسدود کردن ماسک را دارند. به عنوان بخشی از روند آزمایش، سنسور تشخیص حرکت دزدگیر دزدگیر می تواند به صورت دوره ای ابعاد اتاق را اندازه گیری کند و تغییرات در پس زمینه محیط تشخیصی را درک کند. اگر سنسور تشخیص حرکت نتواند محیط را اندازه گیری کند، ممکن است لنز آن توسط چیزی پوشیده شده باشد، بنابراین سیگنال ها به درستی مخابره نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *