عوامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت دوربین مداربسته

عوامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت دوربین مداربسته

عوامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت دوربین مداربسته

عوامل موثر بر افزایش قیمت دوربین های مداربسته

دوربین مداربسته یکی از ملزومات زندگی امروزی است که به ما در ایجاد امنیت در اطرافمان کمک می کند.دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند و هر کدام قیمت متفاوتی دارند.نوع دوربین چه آنالوگ و چه IP باعث افزایش یا کاهش قیمت دوربین مداربسته می شود. دوربین مدار بسته. قیمت دوربین IP به دلیل تکنولوژی ساخت و کیفیت تصویر بهتر، معمولاً 1.5 تا 2 برابر دوربین آنالوگ است. اخیراً فناوری‌های جدیدی مانند AHD ، HDCVI  و HDTVI وارد صنعت شده‌اند که تصاویر آن‌ها با دوربین‌های IP مگاپیکسلی مقایسه می‌شود و قیمت آن‌ها تقریباً 1 تا 1.5 برابر دوربین‌های آنالوگ است که خود گویای این موضوع است. کیفیت تصویر و تکنولوژی روز در این محصولات هستند. ویژگی های متعددی باعث افزایش قیمت دوربین های مداربسته و متمایز ساختن آن ها می شود که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم و همچنین قیمت چند نوع دوربین را با هم مقایسه خواهیم کرد.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

مزایای افزایش قیمت دوربین های مداربسته چیست؟

  • باکس

باکس ها به شکل مکعب مستطیل هستند و معمولا در محیط های صنعتی و داخلی استفاده می شوند. این نوع از دوربین های مداربسته که به دوربین های صنعتی نیز معروف هستند، لنز ندارند و باید لنز جداگانه ای برای آن ها تهیه شود، این ویژگی باعث افزایش قیمت دوربین مداربسته باکس شده است.

در چند سال گذشته تولید دوربین های مداربسته بولت در بین سازندگان چینی و تایوانی رواج پیدا کرده است که در فضاهای داخلی و خارجی با قیمت مناسب استفاده می شود. این نوع دوربین در سال های اخیر در بین افرادی که در پروژه های کوچک مانند ساختمان ها، پارکینگ ها و واحدهای اداری به تعداد زیادی دوربین نیاز دارند جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. در نتیجه دوربین های بولت در پروژه هایی که هزینه آن برای عموم اهمیت دارد و به راحتی در هر محیطی قابل نصب است استفاده می شود.در چند سال گذشته قابلیت هایی مانند لنزهای متغیر قیمت دوربین های مداربسته بولت را افزایش داده است.

  • مقاوم در برابر گرد و غبار و آب: یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت دوربین های مداربسته، توانایی مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی است. به طور معمول، دوربین های مورد استفاده در محیط های بیرونی و داخلی که مستقیماً در معرض گرد و غبار، باران، رطوبت، سرما و گرما هستند، باید دارای محفظه مناسبی باشند که برای این نوع دوربین ها به قابلیت IP66 و IP67 نیاز دارد.
  • قابلیت دید در شب دوربین مداربسته: یکی از مهم ترین قابلیت های دوربین، امکان ارائه تصاویر دید در شب می باشد. در محیط هایی که نور کافی برای ضبط تصاویر وجود ندارد، دوربینی با قابلیت دید در شب مورد توجه قرار می گیرد، هر چه از LED های IR قوی تر استفاده شود و یا بتوان تصاویر را در فاصله طولانی تری تهیه کرد، قیمت دوربین مداربسته بالاتر می رود.
  • نوع لنز دوربین مداربسته: دوربین های مداربسته در لنزهای ثابت و متغیر عرضه می شوند و ارزان ترین مدل این لنزها ثابت است; یعنی تغییری در فاصله کانونی این لنزها ایجاد نمی شود و به صورت ثابت استفاده می شوند.

لنزهای متغیر یا «واریفوکال» به لنزهایی گفته می شود که قابلیت تغییر زاویه و تنظیم مجدد مکانیکی را دارند و به دلیل این عملکرد، قیمت بیشتری نسبت به لنزهای ثابت دارند. لنزهای موتوری نیز ویژگی های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهند تا از جزئیات محیط مطلع شوند که باعث افزایش قیمت دوربین های مداربسته می شود.

دوربین‌های Speed ​​Dome مجهز به لنزهای موتوری هستند و در مناطق وسیع، پادگان‌ها و اماکن نظامی استفاده می‌شوند. قیمت این نوع دوربین با توجه به میزان دید و اندازه زوم متفاوت است. این نوع دوربین ها قابلیت چرخش افقی و عمودی را دارند و کاربر می تواند از منوی دوربین یا دستگاه ذخیره سازی و از صفحه کلید دوربین را کنترل کند.

عوامل موثر بر افزایش قیمت دوربین های مداربسته

نوع برند دوربین مداربسته: قیمت هر نوع دوربین مداربسته به برند و کشور سازنده بستگی دارد; هر چه برند معروفتر و قدیمی تر باشد، قیمت دوربین مداربسته بالاتر است. به عنوان مثال دوربین های بوش یا پاناسونیک جزو گران ترین دوربین های مداربسته هستند، اما هر چه برند دوربین کمتر شناخته شده باشد، قیمت آن کمتر است. البته کیفیت و محبوبیت این برند باعث افزایش قیمت دوربین های مداربسته می شود.

قاب یا بدنه دوربین مداربسته: نوع قاب یا بدنه دوربین مداربسته تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. برای مثال دوربینی با بدنه فلزی (توصیه شده برای محیط های صنعتی و بیرونی) نسبت به دوربینی با بدنه پلاستیکی قیمت بیشتری دارد و استحکام و مقاومت قاب می تواند قیمت دوربین مداربسته را افزایش دهد.

گارانتی محصول: یکی از عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته گارانتی آن است زیرا بسیاری از محصولات نظارتی با قیمت پایین به فروش می رسند و خدمات گارانتی ندارند و در صورت بروز مشکل کاربر باید هزینه زیادی را بپردازد. . فقط درستش کن شرکت دورنگاه یکی از  بزرگترین مرجع دوربین مداربسته در ایران در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده و رضایت مشتری محصولات باکیفیت خود را با خدمات گارانتی مناسب، قیمت مناسب و کاملا منصفانه و با استقرار نمایندگان مورد اعتماد خود در سراسر کشور ارائه نموده است. دورنگاه در کشور عزیز ایران فرآیند خرید دوربین مداربسته را برای کاربران آسان کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *