مزایای اصلی دوربین بولت | مزیت های دوربین های بولت

 مزایای اصلی دوربین بولت

 مزایای اصلی دوربین بولت:

دوربین مداربیسته‌ی بولت یا بالت در سیستم نظارت تصویر از مزایایی نسبت به دیگر انواع این دوربین‌ها در سیستم نظارت تصویر برخوردار است. مهمترین مزیت این دسته از دوربین‌های مداربسته خاصیت OUTDOOR بودن آن است یعنی این دوربین قابلیت آن را دارد تا در محیط‌های بیرونی و در شرایط خاص آب و هوایی نصب شود و کارایی خود را در این شرایط از دست ندهد.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین های مداربسته بولت کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

این دسته از دوربین‌های مداربسته می‌تواند در زیر باران و در دمای بالا یا پایین محیط مقاوم باشد و اشکالی در تصویر‌برداری آن به وجود نیاید. یکی دیگر از خاصیت‌های این دوربین مداربسته آن است که به راحتی قابل رؤیت است و این خود می‌تواند یک بازدارنده‌ی خوب برای جلوگیری از سرقت باشد، زیرا سارق با دیدن دوربین در محل این را می‌داند که تصویر او به خوبی ضبط شده و طبیعتا از عمل مجرمانه‌ی خود در آن محیط دست بر خواهد داشت و همچنین چون این دسته از دوربین‌ها بهتر قابل رؤیت هستند لذا حریم خصوصی افراد را نیز حفظ می‌کنند تا شخصی که نمی‌خواهد تصویر او رکورد شود در برابر این دوربین‌ها ظاهر نشود.

از ویژگی‌های دیگر دوربین‌های مداربسته بولت تکنولوژی‌های متفاوتی هست که بر روی آن برنامه‌ریزی شده است ودر امر پلاک خوانی و ثبت پلاک خودرو‌های متخلف کمک شایانی را به پلیس راهور می‌کند. در مرز‌های کشور‌ها نیز باز این دوربین‌های مداربسته‌ی بولت هستند که با داشتن تکنولوژی ترمال یا همان دوربین‌های حرارتی می‌توانند تردد هرموجود زنده و یا در حال حرکت را که از انرژی ای برخوردارند برای مرزبانان مشخص کند.

دید در شب دوربین های بولت

از مزیت‌های دیگر این دوربین‌ها داشتن دید در شب‌های با متراژ‌های متفاوت است که دست کاربر را برای انتخاب در محیط خود باز می‌گزارد تا نسبت به عمق دیدی که لازم دارد طول دید در شب خود را نیز انتخاب کند. اغلب این دسته از دوربین‌ها بین 15 تا 80 متر عمق دید در شب دارند و شما می‌توانید با توجه به دوربودن سوژه خود یا شرایط محیطی خود این دوربین را انتخاب کنید.

در بازار سیستم‌های نظارت تصویر امروزه این دسته از دوربین‌ها با دید در شب‌های لیزری، دید در شب‌های مربع شکل، دید در شب غیرقابل رؤیت در روز و دید در شب به صورت LED موجود می‌باشد. با توجه به اینکه معمولاً دوربین‌های مداربسته‌ی بولت در ارتفاع بیش از دومترو نیم نصب می‌شوند داشتن لنز‌های متنوع دست نصاب را برای نصب در هر ارتفاعی باز می‌گزارد تا جایی که در ارتفاعات بسیار بلند از لنز ثابت 12 میلیمتر هم می‌توانند استفاده کنند.

یکی دیگر از انواع لنز که بر روی دوربین‌های بولت نصب شده است لنز‌های متغییر یا اصطلاحاً وریفوکال هستند که به ما کمک می‌کند نسبت به سوژه مورد نظر یا محدوده‌ای که لازم هست دوربین مداربسته آنجا را تحت پوشش قرار دهد دید بهتری را ایجاد کنیم. این دسته از لنز‌ها هم به صورت دستی و هم به صورت تنظیمات سیستمی قابل تنظیم هستند. امروزه تمام این دوربین‌ها از پایه‌هایی به جنس خود فریم دوربین برخوردارهستند و این موضوع باعث آب‌بندی بهتر این دوربین‌ها شده. قابلیت چرخش 360 درجه‌ای پایه خود کمک می‌کند تا این دسته از دوربین‌های مداربسته بر روی سقف، دیوار یا هر جا با هر زاویه‌ای قابل انجام باشد.

همانطور که گفتیم تنها راه نصب دوربین مداربسته در محیط‌های بیرونی استفاده از این دسته دوربین‌های بولت هست و در این راستا بزرگترین عیب و نقطه‌ی ضعف آن می‌توان به ابعاد آن اشاره کرد که به علت بزرگ بودن آن نسبت به دوربین‌های مداربسته‌ای که می‌توان در محیط‌های داخلی از آن استفاده کرد بسیار قابل دسترستر هستند و لذا نمی‌توان آن‌ها را در نقاط پایین و قابل دسترس نصب کرد و حتماً باید در صورت نصب این دسته از دوربین‌ها در محیط با دوربین دیگری پشت دوربین قبل را پوشش داد تا به راحتی کسی نتواند آن را تغییر زاویه دهد یا به سرقت ببرد.

پس همانطور که در توضیحات بالا اشاره کردیم برای محیط‌های بیرونی و در معرض باران فقط می‌توانیم از دوربین‌های مداربسته‌ی بولت استفاده کنیم و برای انتخاب درست انواع آن بهتر است که از یک کارشناس در این حوزه کمک بگیریم کارشناسان دورنگاه تمام و کمال در اختیار شما عزیزان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *