معرفی انواع دوربین مداربسته داهوا

معرفی انواع دوربین مداربسته داهوا

معرفی انواع دوربین مداربسته داهوا

همانطور که می دانیم برند داهوا یکی از بهترین و مدرن ترین برندهای نظارت تصویری است و شامل طیف گسترده و کاربردی از سیستم های نظارت تصویری می باشد. انواع دوربین مداربسته داهوا برای هر کاربرد و نیازی قابل استفاده است.

محصولات دوربین مداربسته داهوا شامل: محصولات شبکه، پلتفرم کواکسیال، قفل هوشمند و … می باشد که هر کدام نقش مهمی در برقراری امنیت در محیط ما دارند. در این مقاله انواع دوربین مداربسته را به شما معرفی می کنیم.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین مداربسته داهوا کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

نقش محصولات داهوا در زندگی روزمره ما

داهوا به منظور افزایش رضایت و امنیت کاربران، محصولی مناسب برای هر نیاز و کاربردی ارائه کرده است. در اوایل راه اندازی دوربین مداربسته انتظارات مردم محدودتر بود و می توان گفت تنها انتظارشان ارائه تصاویری از محیط بود. با گذشت زمان نیاز کاربران به سیستم های دوربین مداربسته افزایش یافته و سطح تقاضای آنها نیز افزایش یافته است.

به عنوان مثال، در دنیای امروز، مردم باید ماشین هایی که در حال رانندگی هستند را به دقت تجزیه و تحلیل و بررسی کنند (خوانایی شماره پلاک یا ANPR  ، یا برای اینکه بتوانند لیستی از چهره افراد (تشخیص چهره) ایجاد کنند و آنها را بشناسند، نیاز به دوربین دارند. تشخیص چهره) چهره ها) و تجزیه و تحلیل دقیق. بنابراین در صورت وقوع هر جرمی کاربران می توانند در سریع ترین زمان ممکن به جستجوی تصویر مورد نظر بپردازند.

به طور کلی می توان گفت که انواع دوربین های مداربسته داهوا با توجه به عوامل مختلفی دسته بندی می شوند که می توان به دسته بندی بر اساس کابل، شکل کیس، نوع کاربرد و … اشاره کرد. به طور کلی محصولات داخل شبکه داهوا کاربردی تر هستند، امکانات بیشتری دارند و در شرایط مختلف قابل استفاده هستند.

دوربین مداربسته داهوا برای تشخیص چهره

این دوربین که به عنوان دوربین تشخیص چهره شناخته می شود، مبتنی بر هوش مصنوعی یا فناوری هوش مصنوعی است. این نوع دوربین های مداربسته داهوا قابلیت انتخاب لیست های موجود در پایگاه داده را دارند، می توانید لیست چهره های مورد نظر را در پایگاه داده انتخاب کنید تا در صورت شناسایی آن چهره ها، دوربین اخطارهای لازم را به صورت ایمیل، آلارم، همچنین امکان تعیین سن افراد، نام آنها و … در این پایگاه داده وجود دارد تا دوربین با دیدن چهره های مشابه اطلاعات دقیقی به ما بدهد. دوربین های تشخیص چهره داهوا طیف وسیعی دارند، یکی از محبوب ترین دوربین های تشخیص چهره در داهوا مدل IPC-HFW8841X-E3-LB یک دوربین تحت شبکه 8 مگاپیکسلی با سه لنز است.

دوربین مداربسته حرارتی داهوا

این دوربین نوعی دوربین مداربسته داهوا است که به دوربین حرارتی معروف است و کاربردهای وسیع و گسترده ای دارد که می توان از آن برای تشخیص دمای بدن افراد (برای کنترل بیماری کووید-۱۹) و کنترل مرز همانطور که ذکر شد استفاده کرد. مناطق نظامی (به منظور شناسایی و جداسازی ابزار جنگ از انسان، دود، آتش و …)، کنترل منابع طبیعی و مراتع (به منظور جلوگیری از آتش سوزی) و غیره. این طیف از دوربین های داهوا نیز بسیار گسترده است که می توان به مدل های TPC-BF1241، TPC-DF1241 و TPC-PT8421C اشاره کرد.

دو مدل TPC-BF1241 (Bolt) و TPC-DF1241 (Dom) دوربین های شبکه حرارتی 2MP  داهوا هستند که با حسگر حرارتی و فناوری WizMind می توانند به شما در تشخیص آتش، دود و انسان از وسایل نقلیه کمک کنند.

TPC-PT8421C یک دوربین شبکه حرارتی PTZ 2 مگاپیکسلی با حافظه داخلی است که می تواند آتش را با سنسور حرارتی تشخیص دهد.

تشخیص پلاک دوربین مداربسته داهوا

از این نوع دوربین برای کنترل و آنالیز دقیق تردد خودروها در محیط استفاده می شود. اکثر این دوربین ها دارای پایگاه داده ای هستند که در آن لیست هایی مانند سیاه و سفید را می توان در پایگاه داده قرار داد تا امکان عبور برخی از پلاک ها را فراهم کند و یا تردد برخی از پلاک ها را مسدود کند، در واقع انسداد جاده به تشخیص دوربین بستگی دارد. باز کردن یا بسته شدن ITC-237 یکی از محبوب ترین دوربین های پلاک خوان در داهوا است که به دوربین پارکینگ معروف است که می تواند تصاویر شفاف 2 مگاپیکسلی از پلاک ها ارائه دهد. این دوربین می تواند زمان دقیق تردد خودرو و همچنین نوع خودرو، رنگ و … را ارائه دهد.

در حال حاضر اکثر دوربین های تحت شبکه جدید و حرفه ای داهوا دارای قابلیت IVS (هوشمند) بوده و می توانند امکانات لازم از قبیل: عبور از خط مسدود شده، بررسی اجسام باقیمانده، اجسام مفقود شده و … را فراهم کنند.

دوربین مداربسته اسپید دام داهوا

دوربین‌های Speed ​​Dome که با نام دوربین‌های PTZ شناخته می‌شوند، تصاویر بسیار دقیقی را ارائه می‌دهند. داهوا دوربین‌های Speed ​​Dome را با رزولوشن‌های مختلف، کاربردهای مختلف و قابلیت‌های زوم متفاوت عرضه کرده است و همانطور که اشاره کردیم TPC-PT8421C از انواع دوربین‌های مداربسته داهوا با قابلیت حسگر حرارتی است.

PTZ12248V-LR8-N: این دوربین 2 مگاپیکسلی گنبدی زیر شبکه داهوا استارلایت دارای بزرگنمایی 48 برابری است و توانایی مشاهده اهداف تا فاصله 2700 متری را ارائه می دهد. از دیگر ویژگی های فوق العاده این دوربین می توان به ارائه تصاویر دید در شب تا فاصله 1200 متری اشاره کرد و همچنین می تواند تمامی امکانات مورد نیاز برای نظارت بر محیط را با پشتیبانی از ردیابی خودکار و IVS فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *