نصب و مراحل نصب دوربین مداربسته بولت + 0 تا 100 نصب دوربین بولت

 نصب و مراحل نصب دوربین مداربسته بولت

 نصب و مراحل نصب دوربین مداربسته بولت

نصب و مراحل نصب دوربین مداربسته بولت / یکی از مراحل مهم و قابل تامل در سیستم‌های نظارت تصویر شیوه نصب و درست اجرا شدن آن در پروژه است. شما اگر بهترین برند را با بیشترین مبلغ خریداری کنید ولی از سولوشن کارشناسانه و نصب درست بهره نبرید عملاً پول خود را دورانداخته‌اید و سیستم نظارت تصویر شما هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

در ضمن اگر میخواهید از قیمت ها و فیلتر دقیق محصولات باخبر بشید میتوانید بر روی خرید و قیمت دوربین های مداربسته بولت کلیک کنید تا بهترین نتیجه ای که مدنظرتون هست رو مشاهده بفرمایید

ما در این بخش به شما خواهیم گفت که از چه طریق می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید و بدون اینکه هزینه اضافه داشته باشید با مقایسه چند پیش فاکتور و شنیدن حرف متخصصین سیتم‌های نظارت تصویر و دوربین‌های مداربسته بتوانید به بهترین شکل ممکن با رعایت نکات زیر بهترین انتخاب با کمترین هزینه را برای سیستم نظارت تصویر خود داشته باشید. پس بهتر است مرحله به مرحله با ما پیش بروید تا بتوانید یک سیستم کارآمد برای مجموعه خود نصب کنید و به بهترین نحو از آن بهره ببرید.

  1. انتخاب بهترین سلوشن یا طراحی: برای اینکه بهترین طراحی را برای محیط خود انتخاب کنیم و بتوانیم یک سیستم امنیتی مناسب با توجه به خواسته‌های امنیتی و نظارتی خود از محیطی که می‌خواهیم در آن سیستم امنیتی نصب کنیم و همچنین بوجه درنظر گرفته شده برای اجرای پروژه مورد نظر بهترین راه این است که قبل از هر کاری از یک کارشناس حوزه نظارت تصویر کمک بگیریم و این امر مهیا نخواهد شد مگر اینکه شما تحقیق لازم را تسبت به شرکت مجری خود داشته باشید و از رزومه آن‌ها به صورت کامل و مستند مطلع شوید. امروزه اکثر شرکت‌هایی که در حوزه نظارت تصویر کار می‌کنند در محدوده شهر خود خدمات رایگان کارشناسی به شما ارائه می‌دهند که شرکت دورنگاه افق ماد نیز با توجه به همکاری با بهترین متخصصین این حوزه از این دسته مستثنا نیست و شمارا در این امر به بهترین شکل ممکن راهنمایی خواهد کرد.
  2. انتخاب بهترین تکنولوژی: بهترین تکنولوژی را بعد از اینکه خواسته‌های خود را با کارشناسان سیستم‌های نظارتی عنوان کردید می‌توانید تعیین کنید. زیرا بعضی از خواسته‌ها در تکنولوژی دوربین‌های HD وجود ندارد و طبیعتا شما مجبور هستید که از دوربین‌های تحت شبکه و یا همان سیستم IP استفاده کنید. بنابر این مسائل زیادی از جمله مسیر بستر‌سازی برای نصب و مواردی از جمله مسافت موجود بین دوربین و دستگاه و نکاتی از این دست در انتخاب بین دو تکنولوژی HD و IP مؤثر است.
  3. انتخاب بهترین برند: امروزه بهترین برند‌های موجود در سیستم‌های نظارت تصویر فرق قیمتی بسیار زیادی با کالا‌های بدون کیفیت بازار ندارند. این دسته از کالا‌های بدون کیفیت در کمتر از مدت یک سال کیفیت تصویر خود را از دست می‌دهند و شما به ناچار باید آن دوربین یا دستگاه را تعویض کنید که این هزینه قطعاً بیشتر از خرید ابتدایی یک سیستم با گارانتی معتبر است. باید به این نکته خوب توجه کرد که گارانتی داشتن کالا به صرف گفتن نصابان یا همکاران کافی نیست و شما باید بتوانید صحت گارانتی معتبر شرکت‌ها را با سرچ سریال آن دوربین‌ها یا دستگاه‌ها در سایت شرکت گارانتی‌کننده تأیید کنید.
  4. طراحی کامل سیستم: حال بعد از اینکه خواسته‌های خود را به مجری طرح مطرح کردید و نوع تکنولوژی سیستم شما (IP یا ( HD برای محیط شما مشخص شد و کاملاً متوجه شدید که از چه برندی می‌خواهید استفاده کنید حال باید تیم اجرایی شما با توجه به نقشه‌ی محیطی که شما در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید بهترین طراحی را برای شما ارائه دهند. طول کابل‌ها، تجهیزات جانبی، مسیر حرکت کاب‌ها، جای قرار گرفتن دستگاه ضبط‌کننده و …. همه در این نقشه مشخص خواهد شد و شما می‌توانید قبل از نصب دوربین‌ها اطلاعات کاملی از نوع اجرای پروژه خود داشته باشید و اگر لازم به تغییراتی باشد همانجا این تغییر را اعمال کنید تا هم نصاب پروژه بتواند با خیال راحت بدون اینکه بخواهد بابت نصب هر دوربین از شما تأییدیه بگیرد کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و هم شما به عنوان کارفرما بدانید هر دورین در کجا نصب شده و کابل‌ها از چه مسیری رد شده تا اگر برای بعد هم لازم بود بتوانید به مسیر کابل کشی و جای نصب دوربین‌ها مراجعه کنید.
  5. دریافت پیش فاکتور: بعد از تأیید تمام موارد قبل حال زمان آن رسیده تا شما یک پیش فاکتور از شرکت مجری دریافت نمایید که با توجه به خواسته‌های شما و برند انتخابی شما همرا با پارتنامبر‌های لازم دوربین و دستگاه به شما ارائه داده شود. در این پیش فاکتور چند نکته از اهمیت بالایی برخوردار است. ابتدا شما باید بدانید اقلام فاکتور شما از برند و با توجه به خواسته شما ارائه شده و همه خواسته‌ی شمارا تأمین می‌کند. ثانیاً باید نام شرکت گارانتی‌کننده و تعداد ماه‌ها یا سال‌هایی که این کالا‌ها شامل گارانتی می‌شود در پیش فاکتور و نهایتاً فاکتور شما ذکر شود و در آخر نوع تسویه و روش تسویه هست که در پیش فاکتور به آن اشاره می‌شود. در نهایت پیش فاکتور تأیید شده را در اختیار مجری طرح قرار می‌دهیم.
  6. انعقاد قرارداد: در یک قرارداد خوب کلیه وظایف کارفرما و مجری طرح مطرح می‌شود و هر دوطرف می‌دانند که نسبت به یکدیگر چه وظیفه‌ای دارند. در قرارداد خواسته‌های کارفرما باید به صورت دقیق مشخص باشد و مجری طرح بداند که هر آنچه که در آن آمده اگر غیر قابل اجرا هست از قبول آن بپرهیزد. در قرارداد‌های بزرگ بابت پروژه‌ها مبلغی از قرار داد تا پایان تاریخ گارانتی محصولات بابت حسن انجام کار در اختیار کارفرما می‌ماند که این مبلغ حتماً در قرارداد ذکر می‌شود تا بعد از اتمام گارانتی کالا‌ها به مجری پروژه یا همان طرف دوم قرار داد برگردد.
  7. اجرای پروژه: همانطور که می‌دانید بعد از گذشتن از 6 مرحله قبلی حال نوبت به اجرا و انجام نصب سیستم حفاظتی ما می‌رسد. باید تک تک کالا‌هایی را که در پیش فاکتور ما ذکر شده و مورد تأیید ما بوده را از تیم اجرایی تحویل بگیریم و از پلمپ بودن جعبه‌های دوربین و دستگاه خود قبل از نصب اطمینان پیدا کنیم و از روی جعبه‌های کالا سریالش را در سایت گارانتی‌کننده سرچ کرده و از صحت گارانتی آن اطمینان حاصل کنیم.
  8. نصب دقیق سیستم حفاظتی: همانطور که از قبل نقشه اجرایی را تحویل گرفتیم و می‌دانیم دوربین‌های مداربسته‌ی ما در کدام نقاط نصب می‌شود و کابل‌ها از چه مسیری باید رد شود در پایان کار طبق نقشه تأیید شده‌ی خود کار را از مجری پروژه تحویل خواهیم گرفت ( دقت کنید در طول اجرای پروژه ممکن است به خاطر مسائلی از قبیل محکم بودن نقطه تعیین شده نصب دوربین‌ها و یا هر دلیل دیگر جانماییی دوربین‌ها تغییر کند، این امر فقط باید با تأییدیه‌ی کتبی کارفرما انجام پذیرد )
  9. تحویل پروژه: بعد از اتمام کار مجری پروژه شما با توجه به نقشه‌ای که در دست دارید جایگاه دوربین‌های مداربسته را چک کرده و بعد از اتاق مانیتورینگ تک تک تصاویر را رؤیت کرده و بادقت می‌بینید که نقاطی را که لازم داشتید تحت پوشش قرار گرفته است یا خیر اگر غیر از این هست باید از مجری پروژه بخواهید که زاویه دوربین را بر طبق درخواست شما تغییر دهد و اگر محیط یا سوژه مورد نظر شمارا پوشش نمی‌دهد این مشکل طراح پروژه شما بوده که باید آن را با هزینه خود برطرف کند.
  10. تسویه حساب: بعد از اینکه تمام نکات مفاد قرارداد به صورت کامل انجام شده بود و مشکلی در ارائه تصاویر و همچنین انتقال تصاویر چه به نقاطی که قبلاً در قرارداد ذکر شده چه انتقال اینترنتی آن نبود می‌توانید طبق مراحل تعیین شده در قرارداد با مجری طرح تسویه حساب انجام دهید. لازم است که مجری طرح نظارت تصویر شما به صورت کتبی رضایت شما را از نوع اجرا و تحویل درست سیستم نظارتی شما داشته باشد.
  11. قرارداد نگهداری سیستم امنیتی: این یک اولویت است بعد از اجرای پروژه بخصوص در پروژه‌های بزرگ. بعد از اینکه پروژه شما اجرا شد قطعاً همیشه داشتن تصاویر نمی‌تواند دلیل آن باشد که سیستم نظارتی شما به صورت کامل در حال انجام کار خود هست لذا لازم است که اگر داخل مجموعه اجرا شده نیروی متخصصی وجود ندارد یک نیروی متخصص به عنوان نیروی شما در قالب یک قرارداد حداقل شش ماهه به صورت ماهانه یا هفته گی (بسته به حساسیت و بزرگی پروژه ) و در روز‌های منظم سیستم امنیتی شما را به صورت کامل چک کند تا اگر مشکلی در رکورد تصاویر، انتقال تصاویر و حتی بهم خوردن زاویه دید دوربین‌ها به وجود آمده بتواند به سرعت آن را رفع کند. این خدمات در اکثر شرکت‌ها در قالب یک قرار داد تأمین و نگهداری بسته می‌شود و در شرکت دورنگاه افق ماد نیز این اتفاق به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

نکته مهم در نصب دوربین‌های مداربسته

بسیار دیده شده است که برخی از کاربران یا مصرف‌کنندگان حوزه نظارت تصویر برای ارزانتر شدن سیستم امنیتی خود ابتدا موارد مورد نیاز خود را برای اجرا جداگانه تهیه کرده و بعد با یک نصاب یا مجری طرح برای نصب سیستم خود قرار داد نصب می‌نویسند. اینکار در ابتدا شاید برای شما ارزانتر تمام شود اما در ادامه مشکلات فراوانی را برای شما بوجود می‌آورد. به طور مسال اگر در زمان تحویل تصاویر، تصویر دوربینی برای شما نمایش داده نشود حتی اگر ایراد کار از نصب فیش توسط نصاب باشد این موضوع را به نوع کابل یا دوربین نصبت می‌دهد و برای رفع این ایراد شمارا متحمل هزینه اضافه خواهد کرد.

پس اولاً سفارش می‌کنیم که هرگز این کار را انجام ندهید و حتماً کالا و اجرای پروژه را به یک شرکت واگذار کنید اما اگر به هر دلیل مجبور به این کار شدید قبل از امضا قرار داد با تیم مجری حتماً کالا‌ها را به رؤیت آن‌ها درآورده و به صورت کتبی یا در یکی از مواد قرار داد این موضوع را ذکر کنید که کل تجهیزات نصب به رؤیت و تأیید تیم مجری درآمده است تا در پایان کار و زمان تحویل تصاویر خود دچار مشکل و متحمل هزینه‌ای اضافه نشوید. از موارد مهم دیگر در داشتن یک سیستم امنیتی خوب و کارآمد داشتن یک نیروی متخصص در محیط اجرا شده‌ی پروژه است یا در صورت بزرگ نبودن پروژه یا عدم استخدام نیرو به این منظور بهتر است با بستن قرار دادی بابت نگهداری سیستم خود بعد از اجرای آن حتماً اقدام نمایید تا اطمینان داشته باشید فرد مسئولی بابت این امر در زمان‌های مرتب به سیستم شما سرکشی می‌کند و ایرادات احتمالی آن را برای شما برطرف خواهد کرد و طبق یک صورت جلسه به صورت منظم نکاتی که مورد بازدید قرار گرفته و ایرادات احتمالی به همراه علت به وجود آمدن این ایرادات را به شما ارائه داده تا کارایی بهتری از سیستم امنیتی خود داشته باشید.

کلام آخر:

در آخر باید گفت شرکت دورنگاه افق ماد با بهره‌گیری از نیروی متخصص و باتجربه در این امر و همچنیناجرای پروژه‌های بزرگ و کوچک و قرارداد‌های تأمین و نگهداری از پروژه‌های خورد و کلان درکشور می‌تواند بهترین مشاور شما در امر طراحی، اجرا و نگهداری از سیستم‌های حفاظتی شما در ایران باشد. کارشناسان فروش و پروژه ما در این مجموعه به صورت کامل اطلاعات شمارا دریافت خواهند کرد و بهترین مشاوره را در امر خرید کالا و اجرا به صورت تخصصی به شما خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *